Nová herní sestava AMD

radek

Re:Nová herní sestava AMD
« Odpověď #15 kdy: 09. 04. 2013, 14:40:03 »
Ehm, jenže jestli se něčeho bude optimalizace týkat, tak GPU, nikoli CPU - na CPU se toho zas tolik "vyoptimalizovat" nedá. Navíc konzolové CPU budou stavěny na jádrech Jaguar, který maj dost jinou architekturu než Bulldozery. Takže představa, že díky konzolím stoupne výkon na AMD procesorech, je IMHO dosti mimo.
Ale dá, až by se člověk divil ;) Hry, co byli optimalizovány pro powerpc, tak na klasickem pc jedou hur i kdyz ma pc potencialne vyssi vykon jak stara ps3. Totez plati i o x86, i kdyz ma amd a intel spolecnou instrukcni sadu. Nekde je to AMD slabsi, ale to neznamena, ze nejde vytvorit obklicka a pouzit instrukce, kde je AMD naopak silnejsi a tim padem se zrychli - kdyz to prezenu, tak 5x10 jde pocitat vice zpusoby- napr. 5+5+5+5+5 (pomalejsi) nebo se umaze "x" a "1" a vznikne 50 :))


radek

Re:Nová herní sestava AMD
« Odpověď #16 kdy: 09. 04. 2013, 14:41:51 »
a ohledne tveho jednothreadu - jak xbox tak ps4 bude vicejadrovy a tudiz hry budou perfektne optimalizovany pro vyuziti co nejvetsiho poctu jader - kdybych to mel srovnat do dnesnich meritek, tak by horsi fx 8350 porazel i7-3770k ve vsech hrach.

Logik

  • *****
  • 1 049
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Nová herní sestava AMD
« Odpověď #17 kdy: 09. 04. 2013, 15:29:31 »
Ad optimalizace: u rozdílných architektur něco naženeš tím, že to napíšeš na míru instrukcím daného CPU. u stejnejch architektur toho opravdu moc nenaženeš, leda ruční optimalizací, která se ale už až na výjimky nedělá a rozhodně ji nebudou dělat vývojáři her. Proč by jinak Intelí numerická knihovna (MKL) bylo na AMDčkách rychlejší než jejich vlastní AMCL? Pokud by architektura dělala tolik, tak by přeci musela AMD implementace brutálně vítězit. IMHO hovoříš nikoli ze zkušenosti, ale z dojmů, protože realita je prostě jinde.

To, kde se dají získat body v architektuře je použití speciálních instrukcí, ale tam jsou na tom s podporou AMD s Intelem v podstatě nastejno, a v práci s pamětí, kde se s tím opravdu žádnej vývojář zabejvat nebude (to se dělá max v mateatickejch knihovnách zpracovávajících velké množství dat, kde záleží na tom, po jakejch kusech se s pamětí pracuje). Navíc jak jsem psal: jádra v konzolích jsou úplně jiný architektury než mají FX procesory, takže tendle argument je opravdu mimo ze všech stran.

Co se týče optimalizace novejch her, tak o tom se povídá už jak dlouho ale skutek utek. Ono psát opravdu multithreadově je prostě drahý a to, že bude mít konzole X jader na tom nic nezmění. Navíc má FX neplnohodnotný jádra, takže se na něj nehodí symetrická paralelizace, která je často nejjednodušší na implementaci. Takže to, že se najednou vyrojej hry, který poběžej na FXách zázračně rychle je imho pouze zbožný přání majitelů tědle procíků.


lama+bfu=ja

Re:Nová herní sestava AMD
« Odpověď #18 kdy: 09. 04. 2013, 21:19:30 »
Logik: mna by zaujimalo co teda hovorite na toto:
http://pctuning.tyden.cz/ilustrace3/Sulc/crysis3/1280_cpu_medium.png
je to merane na mape, ktora je udajne optimalizovana na viac vlakien... V ostatnych mapach (ktore udajne niesu optimalizovane na viac vlakien) dostava AMD na zadok ako zvycajne...

Pan X.

Re:Nová herní sestava AMD
« Odpověď #19 kdy: 09. 04. 2013, 23:56:55 »
Logik: mna by zaujimalo co teda hovorite na toto:
http://pctuning.tyden.cz/ilustrace3/Sulc/crysis3/1280_cpu_medium.png
je to merane na mape, ktora je udajne optimalizovana na viac vlakien... V ostatnych mapach (ktore udajne niesu optimalizovane na viac vlakien) dostava AMD na zadok ako zvycajne...
Toto niekto nevedel? Ved uz niekolko rokov je podla testov jasne, ze intelacke kalkulacky dokazu fakt urobit len jednovlaknovy vykon, kym AMD drvi na viacvlaknovych. Osobne som asi este nevidel test (ak to nebolo optimalizovane priamo pre intel-instrukcne sady) v ktorom by AMD podlahlo vo viacvlaknovom spracovani intelu.


Logik

  • *****
  • 1 049
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Nová herní sestava AMD
« Odpověď #20 kdy: 10. 04. 2013, 01:18:08 »
Co na to povim, zaprve že je tam otázka, jestli optimalizator v Crysis je ferovej pro intela (vic např. tady
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?285105-Crysis-3-AMD-FX-CPUs-dominate-INTEL-left-behind)
jednak to, že když je dobře zpralalelizovaná úloha, že AMD plně využije svojí rychlosti je jasný. Fór je v tom, že právě v dosti hrách tomu tak nebude, protože je to prostě drahý. Koneckonců sám píšeš, že je to jen jedna speciálně udělaná mapa... proč tak neudělali všechny? Ona ta multithread optimalizace zvýší výkon na každém CPU, to není optimalizace pro AMD, to je prostě rozložení zátěže do víc paralelních vláken, a to využije každý vícejádrový CPU. Ale je to holt drahý.

A člověka netrápí to, že v určitejch vybranejch úlohách mu jede CPU rychle. Trápí ho to, když má někde CPU drastický propady výkonu. K čemu někomu bude, že v polovině her pojede CPU o něco rychlejc než konkurence, když druhá polovina her bude kvůli nízkýmu výkonu nehratelná....

Jinak intel bohužel dneska i ve vícevláknovejch úlohách hraje bohužel zpravidla prim, důkazem toho je i odliv opteronů z výpočetních clusterů. Ale furt je to doména, kde je AMD naštěstí schopný intelu alespoň zdatně konkurovat.

j

Re:Nová herní sestava AMD
« Odpověď #21 kdy: 10. 04. 2013, 09:47:20 »
Jak bylo receno, AMD je na hrani naprosto nevhodny - daleko lepsi vykon poskytne i postarsi intelacky dvoujadro.

Dobrý den, jak jsem již psal výše, AMD vyjde lépe než Intel co se ceny i výkonu týče.

Děkuji za odpověď.
Uvedom si, ze na hry potrebujes predevsim (ano, bohuzel) vykon JEDINEHO jadra. Jen naprosty minimum her umi realne vyuzit vice jader. A v tomhle je AMD vs Intel naprosto jasnym vitezem Intel. AMD to dohani prave poctem jader, ale viz ostatni, to lze vyuzit snad leda pro enkodovani videa ... a jak casto to budes delat?

Ad konzole - mno AMD ma jeste jednu vyhodu - ponekud min topi na jednotku vykonu. To bude v konzolich hrat velmi dulezitou roli ... presto se konzole se 100% jistotou ani zdaleka vykonostne nepriblizi slusnemu hernimu PC - coz povazuju za celkem velkou tragedii (i pro PCckare, ktery se budou muset kvuli konzolim smirit s hnusnejma texturama ...).

a ohledne tveho jednothreadu - jak xbox tak ps4 bude vicejadrovy a tudiz hry budou perfektne optimalizovany pro vyuziti co nejvetsiho poctu jader - kdybych to mel srovnat do dnesnich meritek, tak by horsi fx 8350 porazel i7-3770k ve vsech hrach.
Naivisto. Spoustu jader ma i PS3 a kde je ta optimalizace?

Logik

  • *****
  • 1 049
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Nová herní sestava AMD
« Odpověď #22 kdy: 10. 04. 2013, 12:24:02 »
AMD míň topí na jednotku výkonu??
FX procesory jsou hrozně žravý obludy (intel se stejnym výkonem žere skoro polovinu). Jaguar jádro je hodně efektivní, ale to zas nejde s ivy bridge srovnávat, protože to je jádro navržený na spotřebu a ne na výkon (není schopno dosahovat vyšších frekvencí atd...). A i tak by jeho srovnání s nějakým ULV pentiem IMHO tak jednoznačný nebylo...

Pavouk106

  • *****
  • 2 400
    • Zobrazit profil
    • Můj blog
    • E-mail
Re:Nová herní sestava AMD
« Odpověď #23 kdy: 10. 04. 2013, 14:31:14 »
Já chci taky flamovat ;D

Tak k věci - zdroj Seasonic, výkon si spočti/odhadni. Zbytečně to nepřeháněj, pokud spočteš 350W, kup 500W, ne 800W.

Skříň si vezmi jakou chceš, ale počítej s tím, že levný skříně "sotva drží pohromadě" - jsou to tak tenký plechy, že je ohneš úplně v klidu v ruce a bez nějakýho přemáhání.

Intel vs. AMD = Intel. Více netřeba komentářů. Ale pokud chceš AMD, stejně s Tebou nehnem, takže je to stejně na Tobě.

Offtopic - Konzole vs. PC
Mám PS3 a mělo by to mít výkonu až do *zadku*, Oblivion by na tom měl běhat hodně slušně... Realita? Asi jako kdybych Oblivion hrál na P4 na 2GHz, 1GB RAM a grafikou typu Radeon X700 = prostě detaily srovnatelné s PC "na polovinu", speciální efekty žádné, průměrný framrate odhaduju tak sotva na 30fps. Vlastně i na tom P4 by to v podobném nastavení jelo líp. Proč? Protože nějakej idiot (čti: Bethesda) se vykašlal (čti: vys*al) na optimalizaci.

Jen se snažím sdělit, že biti jsou na rozdílnosti PC a konzolí všichni, nejen PCčkaři.

Stačilo by buď dělat pořádně optimalizace (drahé, na to se vývojáři vykašlou - beztak si to člověk nejdřív koupí a pak zjistí, že to stojí za vyliž ...) nebo nehrnout mainstream všude = nemít všechny hry na všech platformách (vlastně taky drahé, protože se obírají o část trhu, takže vývoj je vzhledem k zisku dražší). Tak jako tak, pouze čistě jednoplatformní hry budou za něco stát - Forza (závody na Xbox), Gran Turismo (PS), Final Fantasy (už nejen PS), Littlebigplanet (PS) a další... Na PC mě nic nenapadá, hraju akorát starý věci.