VNC klient hned po startu - Ubuntu

Pavel T

VNC klient hned po startu - Ubuntu
« kdy: 28. 03. 2012, 17:00:41 »
Zdravím,

jsem v linuxu opravdu nováček a potřebuji vyřešit takový problém.
Budu mít PC na kterém potřebuji aby bylo neustále zapnuté VNC jako klient a sledovalo jiné PC v síti.

1) potřebuji aby na to nikdo nemusel nijak nikdy šahat :) Takže jde nějak nastavit aby se hned po startu systému automaticky nějaký uživatel přihlásil a zobrazila se jeho plocha? (aby k tomu nemusel pokaždé někdo chodit a dávat login když vypadne elektřina) - předpokládám, že to půjde podle : http://wiki.ubuntu.cz/Nezni%C4%8Diteln%C3%BD%20desktop
Ještě to nemám jak pořádně vyzkoušet, tak mě spíš řekněte, že to je takhle pitomost nebo OK.

2)
aby se automaticky po spuštění zapnul ve fullscreenu vnc klient přímo na konkrétní ip adresu? A pokud možno ještě v view only režimu?
opět - vygooglil jsem něco jako tohle "Systém → Volby → Sezení → Programy při přihlášení" ale tady bych čekal že mi to zapne jen klient a ten bude čekat než odentruji, že se chci skutečně připojit... nebo tak nějak..

Snad jsem ten dotaz formuloval trochu srozumitelně :)

Díky za každou radu.

« Poslední změna: 28. 03. 2012, 17:04:14 od Petr Krčmář »

Pavouk106

• 2 400
    • Zobrazit profil
    • Můj blog
Re:VNC klient hned po startu - Ubuntu
« Odpověď #1 kdy: 28. 03. 2012, 17:23:41 »
1. To půjde určitě a ani nepředpokládám nějaký problém. Návod n odkazu jsem nečetl, ale řekl bych, že na to přijdeš po 15 minutách klikání i bez návodu. Hledej v nastavení systému něco jako automatické přihlášení, nebo automaticky přihlásit uživatele. S Ubuntu nepracuju, takže konkrétně nemůžu poradit.

2. Tady nepomůžu vůbec

Zopper

• 920
    • Zobrazit profil
« Odpověď #2 kdy: 28. 03. 2012, 20:04:46 »
2) určitě to jde, jen bude potřeba najít nějakého vnc klienta, který se dá spustit s parametry, podle kterých se připojí. Možná třeba x11vnc?

Pavel 'TIGER' Růžička

« Odpověď #3 kdy: 28. 03. 2012, 20:27:29 »