Instalace ovladačů Nvidia v Ubuntu

Instalace ovladačů Nvidia v Ubuntu
« kdy: 10. 03. 2012, 12:20:02 »
Zdravím lidi,
jsem linuxový začátečník a nainstaloval jsem si UBUNTU 10.11 x32 a mám problém s grafikou (nVIDIA geforce FX 5700), stáhl jsem si driver na www.nvidia.com, a nevím kloubně jak nainstalovat, někam jsem se dostat a napsalo mi to ,,nvidia-installer must be run as root'', nevím co s tím, prosím pora'dte.

Děkuji Hliněný
« Poslední změna: 11. 03. 2012, 16:35:32 od Petr Krčmář »

farbydo

Re:Instalace ovladače pro grafickou kartu v UBUNTU
« Odpověď #1 kdy: 10. 03. 2012, 12:45:24 »
"nvidia-installer must be run as root" znamená, že nemáte dostatečná práva pro instalaci ovladače. Root je v linuxu nejvyšší uživatel, který má práva "na vše". Na Ubuntu se však uživatel root defaultně nepoužívá, ale lze "přepnout práva" na jeho úroveň tak, že před celý příkaz napíšete sudo. Takže například "sudo apt-get install mc" vám nainstaluje prohlížeč souborů mc, samotné "apt-get install mc" by vám však vrátilo chybu ohledně práv (stejně jako máte vy).

« Odpověď #2 kdy: 10. 03. 2012, 12:46:03 »
Ta hláška říká, že program musí být spuštěný pod uživatelem root, což je v unixových systémech administrátorský účet.

Pokud se neplatu, pod Ubuntu se příkazy pod tímhle účtem spouští takhle:
Kód: [Vybrat]
# sudo PRIKAZ

Ze to funguje si muzes overit prikazem "whoami", ktery vrati nazev uzivatele, pod kterym je prikaz vykonan:
# whoami
mprymek
# sudo whoami
Password:
root

(Na vyzvu "Password:" musis zadat svoje heslo, vic viz http://wiki.ubuntu.cz/Root%20sudo )

Pokud chces pocitac s Linuxem spravovat, doporucuju si nekde na netu najit nejake stranky o zakladech fungovani unixoveho systemu, bez toho budes mit takovehle problemy porad. A jeste drobna rada: nez se zeptas na foru, zkus pouzit google a teprve potom se zeptej na to, co jsi nepochopil.

zixoor

« Odpověď #3 kdy: 10. 03. 2012, 14:40:58 »
Zdravím lidi,