Genius je značka s dost nestálou kvalitou. Podle mého to není skutečný výrobce, ale jenom "výrobce" = obchodní front-end který nakupuje v Číně od toho kdo si řekne nejmíň (schválně mrkněte na USB IDčka), a když je zboží náhodou skutečný šunt, tak ho pošlou do rozvojové východní Evropy a dají na něj takovou cenovku, aby doprava do reklamace byla dražší než nový kus - což je u USB cetek všeho druhu obvyklý obchodní model v našich e-shopech, zejména u značek ještě méně značkových než Genius.
Konkrétně myši a klávesnice Genius mě v posledních letech hodně odradily - ale ono obecně myš za 120 Kč která nemá mouchy je v dnešní době výhra v loterii. Konkrétně skákání na většině povrchů snad kromě přírodního dřeva je zcela typické u všech levných modelů a místních noname pseudoznaček. Viděl jsem myši které skákaly na přesném mřížovém obrazci, který jsem si vytiskl na laseru.
Už pár let proto kupuju pro sebe na práci myši naschvál v rozsahu 200-300 Kč. Základní nenápadný drátový model "bez opičáren" od slušné značky - Logitech, Dell, HP, co je zrovna k mání. Logitech jsem kupoval naschvál laserový, protože v té době červené snímače obecně skákaly a laserové ne. Asi po 3 letech provozu mu odešly mikrospínače - nějaký dost slušný Omron, divil jsem se. Jeden spínač jsem "opravil" (rozebral/přihnul/složil), na druhý jsem už neměl náladu. Teď mám myšku od Dellu s červeným světýlkem a je v pohodě. Co je uvnitř za snímač (výrobce a model), to se přes web jaksi nepozná a ani šroubovákem člověk většinou moc nezjistí, pokud prodej myší není jeho náplň práce takže má "statistiku" a srovnání. Bavil jsem se o tom kamarádama, co mají nebo měli kamenný obchod s počítači (postupně to všichni balí) a v zásadě říkají, že pokud obchodník na ulici nemá krvácet na reklamacích, nemůže prodávat myši za stovku a míň - protože tyhle myši se do reklamace vrací obratem, a pokud ne všechny, tak ne snad že by byly kus od kusu lepší nebo horší, ale spíš záleží, jakou míru neergonomie daný zákazník snese.
Existuje učebnicová ekonomická poučka o tom, že v konkurenčním prostředí ovládne masový trh nekvalitní levný brak, protože kvalitní výrobci nepřežijí. Že je to téměř přírodní zákon.