Nájem freelancera na projekt?

Petr Hlavatý

Nájem freelancera na projekt?
« kdy: 25. 04. 2017, 11:52:42 »
Připravuji realizaci projektu který mi už nějaký čas leží v hlavě. Program má serverovou a klientskou část, klientská část bude výhradně na mobilech a tedy musí být určitě na Android. Kvůli firemní cílovce uvažuji též o W10M, ale to až pokud nás k tomu donutí trh. Na realizaci serverové části jsem už docela zkušeného člověka nejspíš našel, ale na Android nikoho nemám, neznám a zvažuji možnost zkusit služby typu freelancer.com a pod.

Jelikož sám nejsem programátor a tohle jsem ještě nikdy neudělal, chtěl bych se zeptat na výhody, (hlavně) rizika a vůbec zkušenosti (i když tady lze asi čekat hlavně ty z druhé strany barikády). Tuším že klíčové, tedy kromě peněz, bude přesné zadání práce, pravidelná kontrola a v případě nespokojenosti včasné ukončení spolupráce i za cenu nějakých ztrát. Taky bych chtěl před navázáním spolupráce vidět jeho nějaké již realizované projekty, a třeba části zdrojáků které bych dal k někomu k nakouknutí, ale nevím jaká je v tomhle zaběhaná praxe. Taky mě zajímá zda je na tomhle trhu běžné, alespoň základní, ošetření vlastnických práv k budoucímu kódu.

Máte s tím prosím někdo praktické zkušenosti z kterékoliv strany?

díky, P.
« Poslední změna: 25. 04. 2017, 13:09:26 od Petr Krčmář »

Václav Kocian

Re:Nájem freelancera na projekt?
« Odpověď #1 kdy: 25. 04. 2017, 19:50:42 »
Zdravím,
pracuji jako nájemný programátor. Nejlépe se mi pracuje tzv. agilní metodou (rychlé prototypování, časté kontroly). Práci fakturuji u velkých firem paušálem. Pokud má být zadavatel jeden člověk nebo malá firma, je lepší se domluvit na krátkém intervalu fakturace s tím, že se platí za to, co prokazatelně funguje. Je běžné, že zdrojáky patří zadavateli a je běžné to mít ve smlouvě. Mimochodem, zadat server a klient různým programátorům se mi jevi jako elegantní krok směrem ke kvalitnímu komunikačnímu protokolu.

http://rcs-34.net/software.php