Jak spočítat PPI a proč?

blefeke

Jak spočítat PPI a proč?
« kdy: 26. 10. 2015, 22:34:29 »
Zdravím, jak a proč se počítá PPI?

Našel jsem vzorec, že si vypočítám něco jako počet pixelů na diagonále a vydělím to uhlopříčkou, co jsou ty pixely na diagonále?
« Poslední změna: 27. 10. 2015, 09:25:49 od Petr Krčmář »


Re:Jak spočítat PPI a proč.
« Odpověď #1 kdy: 26. 10. 2015, 22:44:08 »
Tohle se uci na zakladce tusim tak v pate tride. Jmenuje se to pythagorova věta.
Děkuji za možnost editace příspěvku.

blefeke

Re:Jak spočítat PPI a proč.
« Odpověď #2 kdy: 26. 10. 2015, 22:47:55 »
to je mi jasný, ale proč se počítají pixely na diagonále, když tam ve skutečnosti nejsou? kdybys měl obrazovku 4x4, a displej velikost inch x inch, tak bys měl na uhlopříčce jen 4 uhlopříčky jednotlivých čtvercových pixelů, což je 4sqrt(2) a děleno sqrt(2), máš pixel density = 4.

Sten

Re:Jak spočítat PPI a proč.
« Odpověď #3 kdy: 26. 10. 2015, 22:56:10 »
No, je to sice možnost, jak nějakou průměrnou hodnotu PPI získat, ale běžně se počítá PPI vertikálně a horizontálně (mohou to být dvě docela odlišná čísla).

-

Re:Jak spočítat PPI a proč.
« Odpověď #4 kdy: 26. 10. 2015, 22:57:15 »
http://zs-ucebni-osnovy.blogspot.cz/2011/03/21-matematika-8-rocnik.html

mno a důvody pro pythagorovu větu jsou cca 2:
- marketingový = u zobrazovačů je tendence udávat úhlopříčku proto, že to je větší číslo než delší trana a "větší je přeci lepší, to je jasný mámo"
- faktický = cca to, že pokud by měl (jako že může) display jinou hustotu bodů a/nebo mezer mezi nimi svisle a jinou vodorovně, případně variantně používal nečtvercové body (video atp.) tak přeponou se to hezky "zprůměruje"