Myslím to tak, že na to jak Minecraft vypadá, je na HW poměrně náročný. Proč myslíte, že všechny nové verze jsou v C++?
Nevim, mozna protoze na cilove platforme neni Java (nevim, jen placam)? Take oznaceni "nove verze" je takove divne, jsou to porty, nejsou to novejsi = lepsi verze hry. Hlavni "verze" je na PC a ta je stale v Jave.
Zajimalo by me, s cim srovnavate. Ono totiz pracovat s voxelovym svetem neni zadna sranda. Par voxelovych veci v C++ jsem zkousel (myslim ze cubeworld a trove) a vetsinou jely jeste hur nez Minecraft (navic s mnohem horsi dohlednosti i grafikou). Dokud jsem si nezkusil napsat rendrovani voxeloveho sveta, tak jsem myslel, jak je Minecraft spatne napsany. Az po teto zkusenosti jsem zjistil, jak je Minecraft (relativne) dobre napsany, na vine je totiz nepodpora jak HW tak SW pro operace s voxely (kdyz jsem to zkousel, tak nebyl zadny engine/knihovna pro Javu podporujici voxely - svet, chunky, meshing, svetlo atd.).
No zrovna Minetest mi běžel na Mobilním dvoujádru znatelně líp... a nejsou náročné operace s voxely jenom dalším důvodem pro C++?
Nedalo mi to a srovnal jsem to na svem prehistorickem ctyrjadru v opengl (berte jen orientacne, muselo by se provest mnohem vice testu; oboje byla nova mapa a pockani ~minuty dokud se nestabilizuje fps, pri mereni jsem nechodil, pouze se rozhlizel):
Minetest 0.4.12 64b msvc:
30-60fps (bez mlhy, velmi mala dohlednost 5 [netusim jak se pocita])
Minecraft 1.8.8 (java 7 64b):
85-120fps (s mlhou, vbo, fancy grafika, dohlednost 10 chunku; s vecmi jako optifine to muze byt jeste lepsi [mod])
Mozna polamany build Minetestu? Zajimave, ze ne uplne optimalizovany MC z toho vychazi podstatne lepe nez MT v C++

. Po pravde jsem ocekaval spis tesnou prohru Minecraftu. Nebo ze by ten JIT delal tolik?