Dobrý den,
trochu listuju studijními programy VŠB (což říkáte, že jste udělal taky).
Na první pohled mi bakalářská "Informatika" na VŠB přijde velmi příjemně poskládaná. Dát funkcionální programování hezky zostra rovnou na start paralelně s úvodem do procedurálního C/C++ je možná trochu odvážné, ale nakonec asi proč ne, je to vejška. Kdo nechce, ať tam neleze :-) Vidím tam na první pohled přiměřenou porci matiky. Pokud zvládnete základní kurz C/C++ a základy vektorových počtů ve 2D/3D (to je látka spíš ze střední školy) tak základní kurz grafiky ve třeťáku byste odhadem měl zvládnout taky - zavolat si openGL, nasypat do něj nějaký jednoduchý model (pár faces, nebo s jakými primitivy se tam bude pracovat), přišpendlit textury, rozmístit světla a zavelet "kresli". Takhle zvenčí bych řekl, že po Vás nikdo nebude chtít, abyste *implementoval rendering engine* nebo tak něco.
Na magisterském studiu obor "Informační a komunikační bezpečnost" mi připadá poměrně sympatický přesto, že osobně zrovna k bezpečnostnímu cirkusu kdovíjak intimně nelnu. Dá se to poskládat i jako poměrně obecné "ajeťácké" studium. Třeba volitelný předmět "programování v operačních systémech" mi připadá tak nějak "konzervativně k jádru pudla" - osvěžující "jak to funguje pod kapotou", v dnešní záplavě všech těch javascriptů a UI designů a jiných rádoby pokrokových webovin. Jenom mám trochu strach, zda to nebude rozsahem "přes čáru" co do objemu domácích úkolů. Ono napsat kus softwaru, ve kterém budou sockety, vlákna, synchronizace mezi vlákny... to je rozsahem spíš na diplomku (nebo i víc) než na kurz co má týdně přednášku a cviko. Ale víte co se říká: nejhorší smrt je z vyděšení. A pakárnu si dělá každej sám - důležité je, vymyslet si zvládnutelné minimalistické zadání na semestrálku.
Pak tam vidím další volitelný kurz ohledně síťovin - bravo!
Vcelku mi přijde, že tahle cestička má šanci, dát Vám solidní všeobecné základy řemesla. Vidím tam o dost míň "pitomostí okolo" a rádobyvědy, oproti mé alma mater VŠE. Dostanete tam na talíčku se lžičkou věci, které jsem si já doštudovával z vlastního zájmu mimo školu a později při zaměstnání. Ve škole Vás většinou posadí do kokpitu a řeknou "tady je volant, támhle máš plyn a brzdu, nádrž máš plnou, hurá na dopravní hřiště". Vlastními silami člověk stráví určitý čas sháněním vozidla, čtením návodu, překonáváním různých banálních začátečnických neznalostí...
Bohužel nemám inside informace, který z předmětů je podaný snesitelně / prakticky / po lopatě, a kterého vyučujícího si případně fakulta pěstuje jako bubáka/síto.