Práce programátora v zahraničí bez VŠ?

Práce programátora v zahraničí bez VŠ?
« kdy: 14. 03. 2020, 15:41:42 »
Zdravím,

je mi 29, jsem junior Java programátor, praxe zatím 2 roky v korporátu v Praze. Nastupoval jsem za 30k, teď mám 50K hrubého na HPP, další zvýšení max. 5k ročně. Vím, že mě prodávají za 8K MD. Mám jen střední v IT oboru. Většinu věcí jsem se naučil za běhu nebo doma samostudiem. V budoucnu přemýšlím nad vlastním bydlením max. hodinu od Prahy(momentálně jsem na ubytovně abych ušetřil:D), tzn. vlastní hypotéka...

Kvůli lepšímu platu přemýšlím nad prací v zahraničí(Německo, UK, Rakousko, Švýcarsko....) a chci se zeptat, jestli bych měl vůbec šanci si jako cizinec bez VŠ najít práci junior Java programátora? Jak je to třeba v Německu? Je tam VŠ na programátorské pozice samozřejmost?

Pokud ano, je lepší si VŠ dálkově dodělat?(u mě připadá v úvahu asi jen Informatika na zemědělce v Praze).
Nebo se důkladně věnovat samostudiu + certifikace?

Díky za odpovědi.

Re:Práce programátora v zahraničí bez VŠ?
« Odpověď #1 kdy: 14. 03. 2020, 15:58:08 »
jsou zavrene hranice.

« Odpověď #2 kdy: 14. 03. 2020, 18:51:28 »
Já jsem ve 20ti s 3 měsíční praxí bez VŠ normálně sehnal práci v UK jako admin, dneska mi nabídky práce v zahraničí chodí běžně.

Co bych spíše doporučil tolik nešetřit, je to v nízkém věku chyba, zbytečně si děláš těžký život, ve 30ti se budeš topit v penězích, zpětně jsem tu chybu dělal taky, dneska bych si klidně vzal spotřební půjčku a víc si klidně i užil.