Dobrý den jsem student střední průmyslové školy , z matematiky mám 1. V poslední době jsem uvažoval o začátku s programováním, podíval jsem se na internet, jaký je dobrý začínací jazyk. Dohrabal jsem se k Javě nebo PHP. Je tu ještě nějaký jazyk, který byste doporučili pro začátečníka? (dělal jsem něco v html, ale to programování není)
Osobně zvažuji začít Javou
Děkuji
To nemáte na průmce předměty o programování?
Pokud zajdu do historie 2006 - 2010 - tak nás na průmce učili pascal, html, c, javascript a nakonec php
Můsím teda říct, že mě ani jeden z těch jazyků v té době nijak nechytil a nechápal jsem jejich využití v reálném životě.
Chci tím říct že je dobré se na programovací jazyk dívat stejným pohledem jako na lidské jazyky. Člověk se učí angličtinu aby mohl jezdit na dovolené a objednat si v restauraci pivo? Nebo se člověk učí angličtinu aby mohl pracovat v Americe ? Proč se člověk vlastně učí angličtinu u nás v české republice kde všichni mezi sebou mluví česky.
S tím souvisí ambice které máš pro to to někam dotáhnout. Pokud se učíš angličtinu jen kvůli testům a proplutí ve škole, daleko se s ní nedostaneš a postupem času zapomeš. Pokud se však učíš angličtinu, aby jsi mohl číst články v angličtině, koukat na filmy v angličtině, psát si s lidmi v angličtině, mluvit s lidmi anglicky, domluvit se na cestách, používat jazyk při práci a škole (erasmus) pak se ti stane nástrojem, který používáš bez přemýšlení.
Programování je na tom úplně stejně, pokud nemáš cíl a vůli někam to dotáhnout, je to ztráta času.
Souhlasím s názorama zde v diskusi, že na tuto otázku by se mělo jít opačným směrem a říct si spíš čeho chci dosáhnout ve svém programování.
Chci psát hry ?
Chci psát automatizaci ?
Chci dělat web ?
Chci dělat appku na android / apple ?
Je to na Windows / Linux ?
Chci mít grafický rozhraní, nebo příkazový řádek ?
Makra pro Excel ?
Chci dělat analýzy / grafy ?
Ovládat roboty ?
Ovládat Raspberry Pi ?
Ovládat arduino ?
Budu po používat já nebo celý svět?