U nas sme sa pustili do riesenia zavlahy skolskej zahrady. Prvy krok bol "mini model" na stole. Take to male 5V cerpadlo a pohar vody narobi zazrak s detmi. Na druhej strane ucitel s nimi riesil paralelne "analyzu a navrh". Takze vymyslali napriklad, ako riesit, ci treba, alebo netreba polievat. Prisli na to, ze senzor dazdu mame perfektny. Je nim strecha a nadrz na vodu, do ktorej voda tecie. Tak uz len vymysliet, ako zmerat, kolko naprsalo do nadrze. Pri tom si precvicili trigonometriu, ked ratali plochu strechy a neskor sme skusali, ci bude mozne merat objem v nadrzi, ked budeme merat tlak vo "vodovode"....
Samozrejme, nic sa este automaticky nepolieva, ani sa toho moc nenaprogramovalo, ale spravilo sa par praktickych experimentov, naucili sa pouzivat teflon a spajat potrubia a aj mikrozavlahu poskladali dokopy vpodstate sami... Pokracovanie bude hadam zaciatko buduceho roku.
PS: Mozno nejaky bot na oblubenu hru by mohol zaujattiez. V takom robotframeworku s pythonom by sa mozno dal spravit robot aj na míny, alebo solitare... Alebo na nejaku webovu klikacku.