Že je to „jen parametr“ můžeš říct o všem, protože vždycky jde jen o prodej produktu/služby
To neni pravda. Muzes treba produkt davat zdarma a prodavat reklamu nebo podporu, prodavat do obchodaku, mit obchudek na namesti nebo delat podomni prodej.
Kdežto když přijde s miliontou první variací na nějakou aplikaci, tak se za startup považuje.
Ze se takovi lidi placaji po ramenech a rikaji si, jak delaji startup je uplne neco jineho.
Aha, takže když teď podnikám v IT a časem budu mít třeba nějaké zaměstnance, tak jsem startup?
Ne, nebudes, protoze pravdepodobne uz budes mit nalezeny svuj business model a prostredky na organicky rust.
Tak si to rozebereme:
Na takhle dementni argumentaci odmitam pristoupit. Pojdme si v podobnem duchu rozebrat pojem ,,vysokoskolska kolej''.
1) Vysoko - znamena, ze je to nekde vysoko, pravdepodobne zaveseno nad zemi.
2) skolska - je to ve skole
3) kolej - ma to tvar kolejnice...
Podle vseho je vysokoskolska kolej kus kolejnice, do ktere se pri pozarnim poplachu tluce kovovym predmetem a vola ,,hori''.
Někdo může být spokojený např. s tím, když bude celou dobu živnostník a bude mu růst jen obrat/zisk, ale nepotřebuje přijímat zaměstnance nebo vytvářet pobočky.
V takovem pripade to neni startup, protoze nehleda skalovatelny business model.
Nicméně růst/škálování je v podnikání běžná věc, rozhodně bych to nepovažoval za výsadu startupů. Když už jednou máš firmu, tak je celkem přirozené, že chceš růst, mít víc lidí, víc zakázek, větší obrat, zisk, více poboček, působit ve více odvětvích…
Jak tu nekdo jiz psal, startup je spise vyvojove stadium firmy, nez firma jako takova. V takovem pripade uz firma roste organicky.
Co se týče té fáze hledání, tak ta je spíš typická pro klasickou firmu, která postupně roste a rozšiřuje svoje portfolio
Tady je asi hlavni nepochopeni... zacinajici firma musi najit zpusob, jak na necem vydelat, jinak to muze rovnou zabalit. Mimochodem je to pro ni kritictejsi nez pro existujici firmu, protoze nemuze vyuzivat ruznych synergii. Navic, urcite typy startupu potrebuji mit pocatecni hybnost (kapital), aby byly schopne uspet a prosadit se. Treba Amazon, prvnich sest let byl ve ztrate, protoze expandoval svou sit skladu a mnozstvi nabizeneho zbozi.