Tohle vlákno nebylo zamýšleno jako reklamní prostor pro firmy odorik a fayn, autor vlákna chtěl zjistit zkušenosti ostatních s těmito firmami...
Nemůžeš vědět jak bylo zamýšleno vlákno když jsi tady úplně nový. Netvrdím nic o tom jak bylo vlákno zamýšleno, jen bylo podezřelé zastávání se nešifrované komunikace a vytváření falešného dojmu, že odposlech nešifrované komunikace je téměř nemožný
máš nějaký důkaz o tom že by tyto firmy nebyly seriózní?
Myslíš řetězec firem kudy lítá tvůj nešifrovaný VoIP hovor když telefonuješ? Nevím kolik těch firem v řetězci je a které to jsou. Podle mne to ani ty nevíš. Je tudíž bezpředmětné se bavit o jejich serióznosti. Dokážu jen odvodit, že pokud tvoje nešifrované hovory letí přes velké operátory, které mají nějaké
zásady bezpečnosti, tak možnost odposlechu je menší než u menších firem nebo jednotlivců, kteří žádné takové zásady nemají.
Tak co tu vlastně chceš? Založ si vlastní vlákno a tam si sepisuj svoje slohovky...
Ve vedlejší vlákně si mám psát slohovky, že VoIP je nešifrované a dá se snadno odposlouchávat a vy tady budete hustit lidem do hlavy takové nesmysly, že
"...Možnost úniku hovorů ze serverů VoIP operátora je takřka nulová..."? (To napsal tečka.) K čemu je takové lhaní? Komu tím prospějete?
jen tady rozjíždíš FUDy a obviňuješ tyto firmy z neseriózního chování jen kvůli tomu, že to nejsou molochy o tisících zaměstnanců...
Tím FUDem myslíš co? Že VoIP hovory jsou nešifrované? Ony, ale jsou nešifrované (až na výjímky, kterých je možná promile) a ty to víš.
V podstatě řešíme 3 body, které se nám pletou dohromady:
1.) Možnost odposlechu podle technologie: VoIP vs. ostatní komunikace (GSM, VoLTE, Whatsapp, email,...).
2.) Možnost odposlechu u poskytovatele služby (operátora): kontrolní orgány, bezpečnostní certifikáty.
3.) Možnost odposlechu v celém řetězci toku dat od volajícího k volanému: kvalita a možnost šifrování.
s odorikem mám zkušenost cca 5 let, stojí to 00nic a ještě mě nikdo nevydíral, takže doporučuju
Pokud si tazatel vlákna uvědomuje rizika nešifrovaného VoIP a přijímá je pro sebe i všechny kteří s ním po telefonu budou mluvit, tak jo souhlasím. Odorik je lepší. Snad jen doporučit šifrovat, alespoň směrem k ústředně když už není možnost zajistit šifrování po celé trase VoIP hovoru.