Nesouhlas s nadřízeným

fvdsfds

Re:Nesouhlas s nadřízeným
« Odpověď #60 kdy: 22. 02. 2017, 15:46:20 »
Ani radši výpověď nedám, protože tady chodím o pět minut dříve a nikomu to nevadí :D
Všichni tady se shodují, že výpověď je někdy nejlepší věc ... tak že asi moc nečteš a hodně komentuješ lopato.


phi

Re:Nesouhlas s nadřízeným
« Odpověď #61 kdy: 22. 02. 2017, 16:32:29 »
Zadavatelé kolikrát chtějí různé blbosti a slogan, že zákazník má vždy pravdu je mimo. To platí možná tak pro květinářství, nebo hospodu. Pokud se jím někdo bude řídit bude se neustále brodit odpadem.
Tohle neni ani tak o tom, ze by chtel zakaznik blbosti, ale o tom, ze neumi presne vydefinovat co chce. Obvykly postup je se zakaznika zeptat, proc na te veci trva, pochopit jeho pohled a navrhnout mu reseni, ktere blbost neni.

čumil

Re:Nesouhlas s nadřízeným
« Odpověď #62 kdy: 22. 02. 2017, 19:24:39 »
Hlavne si dej bacha na to, abys nebyl za kverulanta; zazil jsem lidi, kteri prisli do firmy a od prvniho tydne meli na vsechno nazor a vsechno komentovali a zpochybnovali.
Pak je otázka, jestli měli pravdu, nebo šlo o zakomplexované primitivy jako čumil, co nedají dohromady ani pravopisně správnou větu. V prvním případě mohou pomoct. V tom druhém jsou nezaměstnatelní.
hele, čuráčku :D
co kdybys zapracoval sám na formálních důkazech, to by ti mohlo na ňákou dobu zavřít piču

a jako druhá věc
neber si slovo "zakomplexovaný" do huby když si sám chtěl obhajovat svůj názor posláním šéfa do hajzlu :D
stejnak si jen vymatlanej studentík, kdokoli z reálného světa by takovou sračku z držky nevypustil

a taky, začínám mít dojem že si trollisko, zřejmě už jich tady bylo málo, tak se sem z nějakého jinýho biotopu museli přestěhovat.
Možná z novinek, tam sou dobrý mimoňi tvýho stylu.
A taky náckové. V tvym případě jen grammar.
možná :D

čumil

Re:Nesouhlas s nadřízeným
« Odpověď #63 kdy: 22. 02. 2017, 19:27:19 »

by me zajimalo jestli sem chodi i nekdo jiny nez korporatni krysy :-)
uz jen ten postoj, nazyvat nekoho "sef", je nemocny. i kdyz je struktura, kterou evidentne nekteri k svemu uchyceni potrebuji, je to snad stale kolega, se kterym se da debatovat jako s kymkoli jinym, ne? bud se dohodnete, nebo ne. uplne stejne jak treba s....sourozencem :-) vzhledem k tomu ze nekoho titulujes sef, tak asi nemas primy financni podil s zisku firmy, takze pokud bude mit "sef" posledni slovo tak nic vylozene netratis, ne?
ááá další startupista :D
nekecej a dělej si to jak chceš
někdo se hold nechce předřít a pak zkrachovat jako ostatně asi 90% startupů nebo kolik ...

:-) to je docela komicka reakce. takova binarni, jakoby nebylo nic mezi. a vlastne asi docela symptomaticka
symptomaticky je někomu říkat korporátní kryso :D

až po tobě pane :D

Inkvizitor

Re:Nesouhlas s nadřízeným
« Odpověď #64 kdy: 22. 02. 2017, 20:06:32 »
ne jestli mu rikas Karle, ale jaky mas k nemu vztah (a on k tobe). pokud prirozeny, tak si to vyrikate a je to

Jenže ne vždycky se da najít shoda, protože nějaká otázka je třeba věcí zkušenosti, vkusu, stojí proti sobě dvě řešení a obě mají svoje nevýhody. A ten Karel má rozhodovací pravomoc a zodpovídá se Pepovi, který to celé platí. Takže se dostanete do situace, kdy si to sice vyříkáte, ale Karel trvá na svém. Ano, jste kámoši, chodíte spolu na pivo, žijete s jednovaječnými dvojčaty Klárou a Bárou, ale věcně to nic nemění.

Samozřejmě, pokud je Karel mimo a ještě navíc odmítá naslouchat tomu, kdo mimo není (a ještě je arogantní prase), je to jasný případ, ale takhle jednoduché to není.


Sten

Re:Nesouhlas s nadřízeným
« Odpověď #65 kdy: 22. 02. 2017, 22:10:22 »
Zadavatelé kolikrát chtějí různé blbosti a slogan, že zákazník má vždy pravdu je mimo. To platí možná tak pro květinářství, nebo hospodu. Pokud se jím někdo bude řídit bude se neustále brodit odpadem.
Tohle neni ani tak o tom, ze by chtel zakaznik blbosti, ale o tom, ze neumi presne vydefinovat co chce. Obvykly postup je se zakaznika zeptat, proc na te veci trva, pochopit jeho pohled a navrhnout mu reseni, ktere blbost neni.

No právě, to pravidlo nevzniklo jen tak z rozmaru. Můžete zkusit zákazníka přesvědčit, že by to mělo být jinak, ale pokud si nedá říct, máte stejně jen dvě možnosti: udělat to po jeho, nebo to nedělat vůbec. Když to uděláte jinak, tak to taky dost možná nepřevezme a nezaplatí (pokud to není stát :D), a nakonec budete i rádi, když po vás nebude vymáhat náhradu škody, že jste mu to nedodali včas v souladu se zadáním (jako to rády dělají velké firmy). Zaměstnanci v tomhle mají velkou výhodu, jednak je těžké je vyhodit okamžitě, potom nikdo po nich nebude moct vymáhat náhradu takové škody, a nakonec mají možnost sdružovat se v odborech, takže kromě výpovědi mohou proti neschopným šéfům bojovat tak (obzvlášť když ustanovit odborovou organizaci jde i bez souhlasu a vědomí toho šéfa a vyhodit člena orgánu odborové organizace bez jejího souhlasu prakticky nejde).

ferren

Re:Nesouhlas s nadřízeným
« Odpověď #66 kdy: 22. 02. 2017, 22:49:23 »
ne jestli mu rikas Karle, ale jaky mas k nemu vztah (a on k tobe). pokud prirozeny, tak si to vyrikate a je to

Jenže ne vždycky se da najít shoda, protože nějaká otázka je třeba věcí zkušenosti, vkusu, stojí proti sobě dvě řešení a obě mají svoje nevýhody. A ten Karel má rozhodovací pravomoc a zodpovídá se Pepovi, který to celé platí. Takže se dostanete do situace, kdy si to sice vyříkáte, ale Karel trvá na svém. Ano, jste kámoši, chodíte spolu na pivo, žijete s jednovaječnými dvojčaty Klárou a Bárou, ale věcně to nic nemění.

Samozřejmě, pokud je Karel mimo a ještě navíc odmítá naslouchat tomu, kdo mimo není (a ještě je arogantní prase), je to jasný případ, ale takhle jednoduché to není.

vsak ale to je zcela normalni, vzdy nekdo musi vyhrat. rozdil je v tom ze ne vzdy to musi byt karel, nekdy to je pepa, a nekdy je to kompromis uprostred. a kdyz to tak je, pepa citi ze mel sanci a mohl vyhrat, nema pak duvod to ventilovat na rootu

a hlavne, otazku "co mam delat kdyz nesohlasim s narizenym" by klidne polozil tomu nadrizenemu, odpoved na ni by situaci posunula vyznameji nez root


PetrM

Re:Nesouhlas s nadřízeným
« Odpověď #67 kdy: 23. 02. 2017, 09:41:54 »
Trochu slušnosti, pánové.

Pro podobnou situaci existuje check list:
1. Zamysli se pořádně nad tím, co šéf nebo zákazník chce. Někdy je to řešení, který neznáš a něčemu se přiučíš.
2. Pokud trváš na vlastním řešení, připrav si podklady a argumenty, kde srovnáváš obě alternativy pěkně vedle sebe.
3. Seznam šéfa s tímto porovnáním. Slušně, máš logický argumenty, není třeba je podtrhovat j-ovým slovníkem.
4. Archivuj si komunikaci o tom problému. Maily, zápis z porady, screenshoty,...
5. Pokud nepřistoupí na tvoje řešení, udělej to podle něho, ale na jeho zodpovědnost.
6. Pokud je to neskousnutelný, změň zaměstnavatele.

Tomáš Roll

Re:Nesouhlas s nadřízeným
« Odpověď #68 kdy: 23. 02. 2017, 11:02:00 »
Kdo platí, ten rozhoduje.