Podle mě je to složitější. Malý dodavatel nechce k soudu vůbec jít, protože i vyhraný soud je horší, než sebehorší dohoda. Soud stojí mraky peněz, které přísudky nevynahradí (přísudky nepokryjí ani právní zastoupení, natož přípravu podkladů, natož ušlé obchodní příležitosti). Takže kritérium obratu je skutečně to poslední, co by bylo problémem.
Pokud chcete mít skutečnou soutěž pro všechny (uvědomte si, že i omezená soutěž je stále lepší než žádná soutěž), pak byste musel mít fakt dobře popsané prostředí, požadavky, cíle - a to s výhledem na roky, protože takový postup nelze zvládnout rychleji. Budiž, můžeme to označit za ideální stav. Ale pak už nám stačí jen vymyslet, jak dokázat na straně státu (resp. veřejných zadavatelů) zalatit skutečná áčka v oboru. Protože proti nim u dodavatelů stojí skvadra obchodníků, projekťáků, kteří jsou mezi těmi neúspěšnějšími, mají oproti státnímu zaměstnanci pohádkový rozpočet (neb ho na konci dne zaplatí stát), a především všichni mají motivaci uspět. Oproti tomu, na straně veřejných zadavatelů stojí ajťáci z výprodeje, pracující za tabulkový plat, kterým se úspěch nijak neodrazí na kariéře, ohodnocení, benefitech, a kterým tedy jde především to, aby v rámci svého tabulkového "rozpočtu" neudělali žádnou chybu, která by je stála místo.
Až toto vymyslíte, pak bude možno uvažovat o tom, aby se jednalo o dokonalou soutěž.