Je problém v bridge nebo na vlastním PPPoE?

M_D

  • ****
  • 335
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Je problém v bridge nebo na vlastním PPPoE?
« Odpověď #15 kdy: 25. 12. 2023, 10:27:20 »
Uff, log pozpátku, jsem si musel stoupnout na hlavu, až z člověka padá salát....
Ten router nemá šváb na reálný čas, tak začíná po resetu/zapnutí asi vždy v tom 18.11.2021 a až chytne internet a čas z něj, tak poskočí na současnou realitu.
To WAN0/WAN1 a dle procesu led-controller, tak to je cvičení s LEDkama. Rotuer má WAN LEDku dvoubarevnou - oranžová=link je up, ale není internet, zelená=jede internet. Takže to cvičení při výpadlu WAN0 off/WAN1 on a zpět bude značit, že nedošlo asi k výpadku ethernet portu (to by asi bylo WAN0 off+WAN1 off), ale rotuer dospěl k tomu, že nemá internet a přechází mezi zelenou a oranžovou...
Je otázka, jak bere výpadek internetu, zda si to nějak testuje nebo v tomto případě pár PPPoE sešny. Fakt v tom logu není nic víc? V zobrazení exportu logu se dá zvolit type=ALL, level=ALL. Zda ke cvičení s LEDkama není i něco o PPP vrstvě. Nebo neukazuje někde stav spojneí PPPoE, jak je dlouho navázané? Zda ne dojde k restartu PPPoE při tom výpadku...
Dle toho a dle poznámky, že to blbo i když Sagem ukončoval PPPoE u sebe, tak se mi problém jeví od Sagemu dál do sítě ISP.


Re:Je problém v bridge nebo na vlastním PPPoE?
« Odpověď #16 kdy: 25. 12. 2023, 17:18:06 »
Pri dalsich kratkodobych vypadkoch sa prihlasim a stiahnem cely log

Re:Je problém v bridge nebo na vlastním PPPoE?
« Odpověď #17 kdy: 25. 12. 2023, 20:08:34 »
Rano cca o 10:00 som urobil remote reboot a celkom OK to fungovalo az do nejakej 18:00 (vid graf). Davam tu cely log (ALL -  ALL).
Vobec neviem, kedy sa k zariadeniu dostanem fyzicky, ale budem ho musiet vymenit za ine. Ak bude vypadavat aj nadalej, tak kontaktujem ISP, nech si riesi svoj sagemcom.

M_D

  • ****
  • 335
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Je problém v bridge nebo na vlastním PPPoE?
« Odpověď #18 kdy: 28. 12. 2023, 12:02:43 »
Dle toho to vypadá, že PPPoE nepadlo, jen nejede net. Což si asi router testuje, že si pingá asi ten svůj cloud management nebo něco takového.
Hele, v logu je  IP brány a přidělené DNS servery (to je to G = 213.81.233.163 ; D1 = 213.81.170.154 ; D2 = 213.81.153.154).
Zkus, zda ta brána 213.81.233.163 odpovídá na ping z počítače v té LAN, z Internetu neodpovídá. Podobně testni ty DNS servery, D1 odpovídá z vnějšku, G a D2 ne. Zkusil bych si pustit z LAN něco, co bude pinkat na tu bránu/DNS, zda to při výpadku vypadne také. Pokud by ti ping na adresu brány šel a při výpadku internetu tenhle ping nevypadne, tak je problém někde dál u ISP, než je linka k tobě (ale to by asi blbo i jiným a řvali by).

Re:Je problém v bridge nebo na vlastním PPPoE?
« Odpověď #19 kdy: 28. 12. 2023, 19:27:44 »
Dik, ale neviem, kedy sa tam dostanem.
Vzdy ak zistim problemy a na dialku rebootnem tp-link, tak ono to zas funguje nejakych 5-10hodin OK.
Modem od ISP co je v mode bridge, tak ten sa nerebootuje vobec (lebo na ten nemam dosah).

Cisto teoreticky, ked po reboote tp-linku to par hodin funguje, tak prisudzujem vadu tp-linku (ale ci sa jedna o HW, alebo SW, tak to uz netusim).


Re:Je problém v bridge nebo na vlastním PPPoE?
« Odpověď #20 kdy: 29. 12. 2023, 00:13:17 »
Po rebootu TP-linku se resetuje taky fyzický port na terminátoru a PPPoE relace, takže jsou i další věci, které se restartem CPE routeru mohou "vrátit znovu na start".