Musí existovat odesílací e-mailový účet?

Choholoušek

Re:Zasílání emailů z noreply@madomena.cz, je potřeba účet vytvořit?
« Odpověď #15 kdy: 29. 04. 2014, 18:18:42 »
Nemusíš přijímat nic, klidně si můžeš port 25 zablokovat i na firewallu, to je tvoje věc. Většinou je to ale otázka slušnosti a psaných a nepsaných pravidel, která tě ale nikdo nedonutí dodržovat.

Jistě, já  za slušnost považuju, že mail odesílatele existuje.

Spíš bych se zeptal takhle: jak zjistíš, že schránka odesílatele neexistuje? Zkusíš tam navázat SMTP spojení a po kladné odpovědi na RCPT TO ukončíš relaci? Kde máš pro tohle oporu? Taky by tě za takové chování mohl někdo zablokovat, protože bys takhle mohl ze serverů vytahovat seznamy schránek (třeba zkoušet běžná jména a příjmení nebo prostě hrubou silou).

Jeden odkaz za tisíc slov: http://www.fsf.org/about/systems/sender-verification A je tam cache a limity pro vykuky, kteří by přes moje servery testovali cizí.


Choholoušek

Re:Musí existovat odesílací e-mailový účet?
« Odpověď #16 kdy: 29. 04. 2014, 18:24:42 »
Tak to si nejednal s těma státníma institucema jako já - postmaster jednoho ministerstva se ani neobtěžoval mi odepsat, natož opravit elementární chybu v nastavení jejich serveru. Musel jsem debilovi ustoupit a na serveru pro ně nastavit výjimku. Těžko vedení vysvětlím, proč jim od papalášů z ministerstva nechodí e-maily.

Ale jednal, ale pravda většinou telefonem :-) Ono většině úřadů státní zprávy spravují servery externí organizace a tam většinou bývají rozumní lidé. Je to sice záležitost na delší lokte, ale zkušenosti dobré. A jak říkám naše vedení za tím stojí, jsou rádi bez spamů a s pocitem bezpečí ;-)

McFly

  • *****
  • 638
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Musí existovat odesílací e-mailový účet?
« Odpověď #17 kdy: 29. 04. 2014, 18:28:59 »
Ale jednal, ale pravda většinou telefonem :-) Ono většině úřadů státní zprávy spravují servery externí organizace a tam většinou bývají rozumní lidé. Je to sice záležitost na delší lokte, ale zkušenosti dobré. A jak říkám naše vedení za tím stojí, jsou rádi bez spamů a s pocitem bezpečí ;-)

To je imho rozumné vedení. :-)

Choholoušek

Re:Musí existovat odesílací e-mailový účet?
« Odpověď #18 kdy: 29. 04. 2014, 18:29:58 »
A těším se na Jimmyho až mi omlátí o hlavu ještě s/z :-))

Choholoušek

Re:Musí existovat odesílací e-mailový účet?
« Odpověď #19 kdy: 29. 04. 2014, 18:31:55 »
Ale jednal, ale pravda většinou telefonem :-) Ono většině úřadů státní zprávy spravují servery externí organizace a tam většinou bývají rozumní lidé. Je to sice záležitost na delší lokte, ale zkušenosti dobré. A jak říkám naše vedení za tím stojí, jsou rádi bez spamů a s pocitem bezpečí ;-)

To je imho rozumné vedení. :-)

Vycepované :-D A mimochodem, už to používám asi ~9 let.


student

Re:Musí existovat odesílací e-mailový účet?
« Odpověď #20 kdy: 29. 04. 2014, 21:02:56 »
Máš to nějak podložené nebo je to opravdu jen tip? Tohle se může stát úplně běžně – např. v organizaci A mají kontakt na člověka z organizace B a on tam přestane pracovat; pak ale bude trvat celkem dlouho, než si všichni lidé v organizaci A všimnou, že ta adresa už je neplatná – a celou tu dobu budou z jejich SMTP serveru chodit legitimní, byť nedoručitelné, e-maily.
Na 90% to bolo pricinou toho, preco GMail prestal dorucovat emaily - tazko vylucim zhodu okolnosti, takze 100% to nie je. Fungovalo to tak po systematickom spamovani "preklepovych" mailov newslettermi (chybnych mailov bolo viac ako stovky) - po jednorazovom automatickom unsubscribe u nedorucitelnych to zacalo chodit spravne.

Je treba spomenut, ze newslettre sa nesnazili nejak maskovat - vsetky boli odosielane priamo, z rovnakej noreply adresy. To by spominana organizacia nesplnala.