Ako potom iný užívateľ zistí , že dokument obsahuje podpis ?
Tyhle formáty pro kancelářské programy nejsou vhodné pro elektronické podepisování. Proto to asi Word u svého nenativního formátu ani nijak nezobrazuje (a nejsem si jist, zda podpis je přímo součástí standardu, zda to není proprietární rozšíření Liber Office). Tyhle formáty nemají přesně definované, jak se má dokument zobrazit, takže to, co vy vidíte a podepíšete, může vypadat jinak, než jak to uvidí někdo jiný s jiným softwarem. Navíc kancelářské balíky mají různá rozšíření oproti standardizovanému formátu, což může způsobit ještě výraznější rozdíly v zobrazení. Takže v krajním případě, kdyby si s tím dal někdo práci, můžete vy podepsat dokument, ve kterém bude zobrazeno, že někdo dluží vám, a někdo jiný to pak zobrazí tak, že naopak dlužíte vy.
Proto se pro podepisování dokumentu používá raději formát PDF, který má daleko lépe specifikované, jak se má dokument zobrazit. Případně ještě lepší je PDF/A, což je formát PDF určený pro dlouhodobou archivaci – jsou tam z klasického PDF odstraněné funkce, které by teoreticky mohly způsobit různé zobrazení (třeba fonty musí být vložené do PDF). Navíc PDF není určené pro editaci, což je přesně to, co pro podepsaný dokument chcete – takhle je dokument hotový, takhle vypadá, a tuhle verzi podepisuju.
Akorát teda PDF formát myslím nemá standardizovanou podporu pro vložené PGP/GPG podpisy. Pak záleží, k čemu ty podpisy používáte – a jestli byste adresáty přesvědčil, že když akceptují vaše PGP klíče, budou akceptovat i váš self-signed certifikát. A nebo si pořídit certifikát od důvěryhodné certifikační autority – český kvalifikovaný certifikát stojí pár stovek ročně.