Při přechodu z ADSL na VDSL jsem dostal nový modem ZTE H267A. Po čase jsem si všiml, že cca 3x týdně vypadává DSL spojení. Sice se hned (během cca 1-2 minut) spojení zase naváže, ale jelikož používám VoIP, tak je modem nepoužitelný. Také mám telefonní kabel od přípojky dlouhý 10m a první moje myšlenka byla, že za to může právě on, ale nee. Proběhla reklamace, technik z Cetinu mi řekl, že vedení je OK a prý už viděl mockrát tel. kabel omotaný kolem el. kabelu a vše fungovalo, takže tel. kabel by na to neměl mít vliv. Modem ZTE jsem reklamoval, ale problém přetrvával, pomohla až výměna modemu za jinou značku.
Takže moje zkušenost je, že 10m dlouhý tel. kabel nemá na kvalitu spojení vliv a ani na rychlost to nemá žádný vliv, který bys reálně poznal.