V čem psát přenositelné aplikace?

Cleb

Re:V čem psát přenositelné aplikace?
« Odpověď #30 kdy: 10. 01. 2016, 00:07:43 »
To vážně záleží na tom co je to za aplikace, kdo je hlavní cílová skupina, atd. Pokud například cílíte na Windows / Linux, nejlepší (z mého pohledu) bude C++ a Qt - takové aplikace se v obou prostředích chovají přirozeně. Qt je navíc velmi příjemná knihovna.

Pokud cílíte na mobilní platformy, univerzální řešení neexistuje. Je sice možné naplácat to v javascriptu a html, ale jediné čeho tím docílíte bude že aplikace bude na všech systémech vypadat stejně špatně. Vzhledem k tomu že uživatel každého systému očekává jiné UI, je potřeba přinejmenším UI část vytvořit zvlášť pro každou platformu. V tom je asi nejlepší xamarin (jádro aplikace společné, UI pro každou platformu jiné). Xamarin používá C#.

Pokud chcete cílit na windows a mobily a nevadí vám horší podpora linuxu, dával by smysl C# (velká část kódu by šla sdílet mezi xamarinem a windows verzí), a v linuxu by to fungovalo v mono nejspíše jakž takž také.


Radek Miček

Re:V čem psát přenositelné aplikace?
« Odpověď #31 kdy: 10. 01. 2016, 01:16:29 »
Osobně používám F# (ale lze i C#) a GUI knihovnu Eto.Forms.

neznámý

Re:V čem psát přenositelné aplikace?
« Odpověď #32 kdy: 10. 01. 2016, 11:17:09 »
Pokud cílíte na mobilní platformy, univerzální řešení neexistuje. Je sice možné naplácat to v javascriptu a html, ale jediné čeho tím docílíte bude že aplikace bude na všech systémech vypadat stejně špatně. Vzhledem k tomu že uživatel každého systému očekává jiné UI, je potřeba přinejmenším UI část vytvořit zvlášť pro každou platformu. V tom je asi nejlepší xamarin (jádro aplikace společné, UI pro každou platformu jiné). Xamarin používá C#.

Tenhle argument už dnes tolik nemusí platit, za prvé se vzhled dá pomerně věrně přizpůsobit pomocí css a různé vizuální sady jsou součástí, za druhé vznikají věci jako React Native, kde se nevyužívá webview ale přímo nativní prvky OS.

Rado2

Re:V čem psát přenositelné aplikace?
« Odpověď #33 kdy: 10. 01. 2016, 13:52:13 »
Osobně používám F# (ale lze i C#) a GUI knihovnu Eto.Forms.
Zaujímavý tip, ešte som o tom nepočul, idem to skúsiť, má to budúcnosť? Nie sú s tým problémy?

zboj

  • *****
  • 1 507
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:V čem psát přenositelné aplikace?
« Odpověď #34 kdy: 10. 01. 2016, 14:42:06 »
Osobně používám F# (ale lze i C#) a GUI knihovnu Eto.Forms.
Zaujímavý tip, ešte som o tom nepočul, idem to skúsiť, má to budúcnosť? Nie sú s tým problémy?
Je to .NET, což implikuje problémy ;)


Lama

Re:V čem psát přenositelné aplikace?
« Odpověď #35 kdy: 10. 01. 2016, 22:01:39 »
Pokud tou mobilní platformou má být Android, tak - https://www.youtube.com/watch?v=lCyfWRef5Oo - C++ + Qt. Pokud netrváš na mobilní platformě, tak je možnost psát to primárně pod/pro Windows a zároveň testovat ve WINE. https://www.winehq.org/winapi_stats  Nebo Java.

neruda

Re:V čem psát přenositelné aplikace?
« Odpověď #36 kdy: 11. 01. 2016, 10:23:20 »
s když se tak nabízí C#, tak se taky podívej jak moc se nenabízí: pokud vím, tak Visual Studio s Xamarinem stojí nějakých 20000,- Kč a to se mi nepodařilo dohledat, jestli je to jednorázová platba, nebo musíš platit ještě nějaký poplatek rok co rok.

1 vývojářská licence pro Qt stojí $350, měsíčně, aha?

proc se vzdycky vsude najde nekdo kdo vi o veci naproste h. ale o to sebevedomeji si za tim stoji ?

Vsadím se, že těch 350$ platíš jen v případě, pokud chceš support, jinak to není nutné ani pro komerční apps.
Licence na Qt byla potřeba vždycky, pokud nezveřejníš zdrojáky, potřebuješ licenci, i když support nevyužiješ.

nou

Re:V čem psát přenositelné aplikace?
« Odpověď #37 kdy: 11. 01. 2016, 13:35:11 »
http://www.qt.io/FAQ/

Citace
Can I use the Community open source version to develop my commercial product?
It depends on how you license and distribute your product. The free version of Qt is mainly distributed under the LGPL. Some parts under LGPLv2.1 and LGPLv3, other parts only under LGPLv3. You will need to fulfill the license obligations for these licenses when using Qt in your product.
Nikde sa tam nepise o nutnosti mat komercnu licenciu.

Sten

Re:V čem psát přenositelné aplikace?
« Odpověď #38 kdy: 11. 01. 2016, 13:46:25 »
Licence na Qt byla potřeba vždycky, pokud nezveřejníš zdrojáky, potřebuješ licenci, i když support nevyužiješ.

Od té doby, kdy Qt koupila Nokia, je i pod LGPL a tohle už potřeba není.

noef

  • *****
  • 897
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:V čem psát přenositelné aplikace?
« Odpověď #39 kdy: 12. 01. 2016, 17:32:09 »
S tim Xamarinem bych byl opatrny. Znamy, ktery se tim nekolik let zivil na to celkem nadaval - myslenka je pry krasna a jazyk hodne dobry, ale provedeni pokulhava. Prace s tim byl pry workaround vedle workaroundu, protoze se to na ruznych platformach chovalo vzdy o chlup jinak. Co jsem cetl, tak se navic obcas i menilo API, coz z dlouhodobeho hlediska neni nic prijemneho.

Pokud mate predchozi (pozitivni) zkusenosti c C/C++, tak bych asi byt vami zkusil to Qt. Ve skole jsme v tom delali nejakou deskovou hru a byl jsem az prekvapeny, jak hezky se s tim dela.

V opacnem pripade bych se poohlednul po necem nad JVM, coz ale nemusi byt nutne Java. Napr. ve Scale lze v pohode delat s vetsinou knihoven/frameworku/enginu. Treba libGDX - multiplatformni knihovna pro vyvoj her - umi to Android, Windows, Linux, Mac OS X, iOS [pres nejakou spesl implementaci JVM] a HTML [GWT - bohuzel pouze pro Javu].