Sociální informatika FI MUNI

jk

Re:Sociální informatika FI MUNI
« Odpověď #15 kdy: 08. 10. 2017, 23:22:05 »
Trochu jsem do toho nahlídl a tyhle obory se všelijak uměle vymýšlí bez ohledu na poptávku na trhu!, aby školy měly víc studentů a rozšířily spektrum. Třeba u tohodle oboru to cílí na technický diletanty a holky. Páč to zní kool, ne, studuješ sociální informatiku. Ale pokud jsi o tom odted neslyšel, bude to asi na hovno. (tenhle princip neplatí obecně, ale na tyhle obory určitě).

Podobný paskvil bude obor "informační studia a knihovnictví" na FF UK. Budou volby a predseda Piratu to ma jako studium v CV. Co je to sakra za informačníé technologie bez jediného semestru matematiky?  ;D
Ale dotycny prej klientum navrhuje datove sklady.......
na te filde maji povinnou logiku

rekneme si to uprimne, matalyza je pro programatory prinejlepsim mentalni cviceni a algebra je pro vetsinu programatoru asi taky relativne zbytecna, pokud zrovna nedelaji v haskellu. statistika se na ceskych skolach v ramci informacnich technologii bohuzel skoro neuci

sam jsem si ve skole prosel navrhem databazi, kde se budoval relacni kalkulus na zelene louce, ale to nepotka ani vetsina programatoru a pak delaji kokotiny jako psani blogu, kde vysvetluji joiny pomoci vennovych diagramu, i kdyz vubec nejde o jednoduche mnozinove operace

videl jsem nejaka skripta z fildy, kde se ucili vsechny ty veci jako normalni formy a tusim i odvozovali armstrongovy axiomy (logiku koneckoncu maji povinnou)

takze bych to nezavrhoval.

navic takovy absolvent sice nebude mit znalosti kodovani, vnitrnosti systemu nebo vycislitelnosti (uprimne, pulka ajtaku nema), naopak ma lepsi praxi v praci se zdroji, psani textu s hlavou a patou (delal jsem korektury bakalarek na informatice, tohle je na it/informatice katastrofa) a mozna komunikaci se zakaznikem


qwertz

Re:Sociální informatika FI MUNI
« Odpověď #16 kdy: 08. 10. 2017, 23:35:16 »
rekneme si to uprimne, matalyza je pro programatory prinejlepsim mentalni cviceni a algebra je pro vetsinu programatoru asi taky relativne zbytecna, pokud zrovna nedelaji v haskellu. statistika se na ceskych skolach v ramci informacnich technologii bohuzel skoro neuciou a patou (delal jsem korektury bakalarek na informatice, tohle je na it/informatice katastrofa) a mozna komunikaci se zakaznikem

Asi nechapu dnesni "moderni vyuku". Clovek by rekl, ze numericka matematika bude patrit k zakladnim kamenum studia informatiky. A to jaksi nejde absolvovat bez nekolika semestru vseobecne VS matematiky pred tim. Btw podle studijnho planu moje alma mater statistiku v ramci informatiky vyucuje. Stejne jako analyzu a algebru.

Co bude cilova skupina techto paved delat, az jim zavedou povinnou maturitu, by me fakt zajimalo.

jk

Re:Sociální informatika FI MUNI
« Odpověď #17 kdy: 09. 10. 2017, 00:10:13 »
ja si prosel matalyzou, lingebrou, univerzalni algebrou, logikou a statistikou (numericka matematika byla volitelna). ale ja jsem studoval teoretickou informatiku.

na informacnich technologiich nebo aplikovane informatice, ktere chrli programatory, je toho polovina a ani se skoro nic nedokazuje, jen se pocitaji priklady

to ale nakonec nesouvisi. ten obor na filde se jmenuje informacni studia a i ta informatika nebyla vzdycky computer science. prijde mi zbytecne se rozcilovat, ze se tam uci neco jineho

qwertz

Re:Sociální informatika FI MUNI
« Odpověď #18 kdy: 09. 10. 2017, 08:55:01 »
ja se vůbec nerozčiluji :D

Jen mě to trochu pobavilo. Ten obor by se totiž mohl jmenovat: "Nesnáším matematiku, ale chci být taky IT".

Na IT je zajímavé to, že k úspěšné kariéře není třeba formální vzdělání. Ale když už o to formálné vzdělání stojím, tak snad na nějaké úrovni a v nějakých souvislostech. Na tomhle je přímo evientní, že jde o snahu naroubovat informační technologie na dnes zcela přeplněné ale v tomto nadobjemu studentů většinou nepoužitelné studium na FF.

jk

Re:Sociální informatika FI MUNI
« Odpověď #19 kdy: 09. 10. 2017, 10:41:11 »
Vzhledem k pojmenování teorie vědeckých informací v Sovětském svazu v 60. letech termínem informatika (též vědní informatika), a dalším historickým, společenským a terminologickým okolnostem, je informatika v českém a slovenském prostředí někdy zaměňována či ztotožňována s informační vědou. Informatika i informační věda jsou však v České republice i dalších zemích chápány jako zcela samostatné vědní a studijní obory a jejich smysl, náplň a poslání se tak značně liší. Zatímco předmětem a východiskem informatiky je počítač a jeho technické a programové vybavení, informační věda se zabývá informacemi a psycho-sociálními aspekty jejich působení jako takovými, tj. zabývá se zákonitostmi procesů vzniku, zpracování, měření, kódování, ukládání, transformace, distribuce a recepce informací ve společnosti. Informační věda tak, podobně jako ostatní neinformatické společenskovědní, humanitní i přírodovědné obory, pouze využívá práce a výsledků informatiky (počítačové vědy) v podobě využívání hardware a software, které informatika vytvoří, za účelem zkoumání informací a psychosociálních aspektů jejich vzniku, zpracování, měření, kódování, ukládání, transformace, distribuce a recepce ve společnosti.