Python jako vstupní brána do IT?

Python jako vstupní brána do IT?
« kdy: 05. 04. 2024, 11:50:37 »
Ahoj, rád bych se nějak dostal do světa IT a nějak pohnul s kariérou. Ale moc nevím jak na to a potřeboval bych poradit.

Mám vystudovaný VUT FEKT, Telekomunikační a informační technika  a ještě při škole jsem nastoupil do jednoho korporátu a dělal tam hardware engineera několik let. Bohužel jsem tam dělal takovou "děvku pro všechno" a jsem spíš takový "jack of all trades, master of none", takže úplně jako nedokážu říct "jsem odborník na analogové obvody nebo na digitál a podobně". Ale dokážu si poradit a rozhodně přemýšlet "outside of the box"

No každopádně po tomhle jobu jsem dělal pár let na svým baráku, (to byl zrovna covid a kdo zná řemeslníky tak pochopí....), řešili jsme šílený dítě (manželka by ho doma sama nezvládla) a nějaký prachy jsem měl tak jsem do práce nespěchal. Věnuju se domácí automatizaci (home assistant) včetně nějakých úprav hardwaru aby to fungovalo. Jak u sebe na baráku, tak u známých jsem nasazoval (a starám se) o automatizaci co by jinak na nějakým loxone byla za několik mega...

"oficiálně" zaměstnanej jsem teď čerstvě jako IT support za mrzký prachy a navíc tohle není práce co bych chtěl douhodobě dělat (mám rozhodně na víc, než radit lidem jak dát do zipu 5 fotek...) - čekal jsem trochu něco jinýho a ne úplně tenhle nejnižší stupeň supportu. "složitější" věci řeší zase nějaký jiný oddělení a na nás je fakt jen tahle otročina.

K věci: rád bych se nějak dostal k zajímavé práci (jak náplní, tak platem), bohužel moc nevím jak začít. Nikdy jsme neprogramoval, ale teď jsme si prošel jsem si kurzem Pythonu z Engeto (myslím že to učí ten stejnej borec co tady školení na rootu), abych dostal vůbec nějaký ucelený pohled na programování, ale když jsem takto hledal co za job dělat s pythonem jakožto totální junior, tak jsem nebyl moc schopen nic moc najít. Neříkám že tomu 100% rozumím, ale myslím že úplně marnej nejsem a principy chápu