Je potřeba neplést vyvážení bílé a transformaci do jiného barevného prostoru.
Vyvážení bílé je to, kdy o nějaké barvě prohlásím, že toto má být bílá, tedy že její hodnoty R,G,B mají být shodné, případně zároveň dosahovat nějaké konkrétní velikosti (255,255,255). Na to stačí ta trojice multiplikátorů.
Transformace do jiného barevného prostoru je věc složitější, kdy převádím hodnoty nasnímané v jednom barevném systému do systému jiného (třeba AdobeRGB do RGBs). Na to je potřeba ta matice.
Aby to bylo ještě složitější, tak třeba u kamer se používalo vyvážení v bílé a černé, přičemž bílá jsou ty multiplikátory a černá je přičtení tří hodnot. Protože snímač je analogový, každý má trochu jiný práh a je potřeba to vykompenzovat. Dneska, kdy je toto nastavení stabilní, už to moc potřeba provádět není. Pokud se jako ve Photoshopu provádí ještě vyrovnání v šedé, už to není soustava lineárních rovnic.