především jak budeš prokazovat, že byla chyba v HW a ne SW...stát se může cokoliv a dohadovat se potom s někým o nějaké diagnostice HW ke kterému tě pak ve finále vůbec nemusí pustit a bude vehementě tvrdit, že chyby byla v SW
Pokud by přišlo na nejhorší, tak bych mu tu pokutu prostě nezaplatil. Může pak zkusit dokazovat u soudu 
Ale takhle daleko by to nikdy dojít nemělo, proto jsem psal, že bych do toho šel jenom s extrémně férovým člověkem...
Proto se pisou smlouvy ...
Prakticky je naprosto neralny ziskat garance cehokoli v cene vyssi, nez kolik se za danou sluzbu plati (a to naprosto bez ohledu na to, kolik se plati). => maximalne muze chtit vratit/nezaplatit tech 5k. Ale proste 5k je malo na to, aby za to bylo rozumny poskytovat cokoli jinyho, nez NBD reakce.
...
Ad "do dvou hodin" - uvedom si, ze muzes bejt nekde na ceste nekam, ses bez netu, 200km nekde v <> ... a oni ti zavola, ze mu prave neco nejde ...
Co budes resit dnes a denne "proc nam nedosel mail od XYZ" ... protoze ty lidi prevazne nechapou, ze to vubec nemuzes ovlivnit.
Pokud bych do neceho takovyho sel, tak rekneme za nasledujicich podminek:
1) sluzba obsahuje maximalne 5 hodin prace - kazda dalsi hodina navic az po podepsani objednavky a samo fakturovano nad tech 5k.
2) standardni reakce v cene do druheho dne (NBD), v pripade nekritickych pozadavku (typu, objednat/navrhnou nove pc pro sekretarku) do tydne.
3) pokud bude pozadavek na rychlejsi reakci, je to mozne po vzajemne dohode ... za dalsi prachy/zasah (=pokud mam cas)
4) neopravneny pozadavek na zasah (typu vypli proud a oni volaj ze jim nejde net ...) => fixni poplatek + hodiny + pripadnej vyjezd
A co se tyce penalizace, sem ochoten pristoupit na to, ze pokud objednatel prokaze, ze sem vypadek (delsi nez X) zpusobil ja svym zasahem, tak nezaplati za danej mesic nic. Ale rozhodne mu nebudu nic platit.