Obecně platí:
Prodávající má právo na dva pokusy dát výrobek do pořádku, pokud se týká stejné chyby. Pokud se objeví potřetí stejná chyby, získává kupující právo na odstoupení od smlouvy a tudíž získání zpět peníze.
Prodávající musí dát výrobek do pořádku do 30 dnů. Pokud to nestihne (klidně i při prvním pokusu), tak má kupující právo na odstoupení od smlouvy.
Právo znamená, že to samozřejmě nemusí využít. Výměna se počítá jako oprava, nikoliv jako nový zboží, to by musela být nová smlouva a vůbec.
Jak to funguje u různých vad, to už nevím.
Vada je uznána vadou v případě, kdy brání užívání výrobku.
V praxy ověřeno, kdy jsem tímto způsobem reklamoval můj první telefon, a díky tomu, že po pěti týdnech neměli u sebe, tak jsem si vynutil vrácení peněz. Předpokládám, že se to nějak zásadně nezměnilo.