Vývojové prostředí pro embedded

devet

Re:Vývojové prostředí pro embedded
« Odpověď #15 kdy: 28. 09. 2017, 14:34:16 »
Vim

Nechtěl jsem zbytečně provokovat, ale také Vim.

Autor threadu nikde nenapsal, že trpí poruchou osobnosti tak proč mu to nabízíte ?


Kit

Re:Vývojové prostředí pro embedded
« Odpověď #16 kdy: 28. 09. 2017, 14:56:07 »
Vim

Nechtěl jsem zbytečně provokovat, ale také Vim.

Autor threadu nikde nenapsal, že trpí poruchou osobnosti tak proč mu to nabízíte ?

Jako vývojové prostředí je Vim mnohem lepší, než co navrhuješ ty.

Gumidek

Re:Vývojové prostředí pro embedded
« Odpověď #17 kdy: 28. 09. 2017, 14:58:26 »
Ve Vimu jsem dělal vývoj na STM32 a šlo to. Obecně Vim je velmi dobrý na programování v C. Chce to ale strávit nad tím chvíli času, najít si pár pluginů apod. Jak to člověk dostane do krve, je práce s Vimem velice rychlá, člověk už ani nepřemýšlí a ruce píšou příkazy automaticky (prostě muscle memory), přirovnal bych to ke hře na klavír. Chce to ale doplnit správcem oken, který lze ovládat čistě přes klávesnici, aby člověk nemusel vůbec sahat na myš.

Wolf

Re:Vývojové prostředí pro embedded
« Odpověď #18 kdy: 28. 09. 2017, 15:08:35 »
Vimovský editování klidně přes nějaký emulátor/plugin do vybranýho editoru, ale samotný vim radši ne :D

Kit

Re:Vývojové prostředí pro embedded
« Odpověď #19 kdy: 28. 09. 2017, 15:17:16 »
Ve Vimu ... Chce to ale doplnit správcem oken, který lze ovládat čistě přes klávesnici, aby člověk nemusel vůbec sahat na myš.

Ten správce oken (resp. tabů) ve Vimu je, ovládá se čistě přes klávesnici.

Raději si na téma Vim založíme nové vlákno, ať to tady neplevelíme.


Gumidek

Re:Vývojové prostředí pro embedded
« Odpověď #20 kdy: 28. 09. 2017, 19:47:16 »
Ve Vimu ... Chce to ale doplnit správcem oken, který lze ovládat čistě přes klávesnici, aby člověk nemusel vůbec sahat na myš.

Ten správce oken (resp. tabů) ve Vimu je, ovládá se čistě přes klávesnici.

Raději si na téma Vim založíme nové vlákno, ať to tady neplevelíme.

To ano, ale já měl na mysli spíš situaci kdy mám několik terminálů (např. s výpisem komunikace přes CAN, RS232 apod.) popř. další aplikace.

Gumidek

Re:Vývojové prostředí pro embedded
« Odpověď #21 kdy: 28. 09. 2017, 19:53:09 »
Vimovský editování klidně přes nějaký emulátor/plugin do vybranýho editoru, ale samotný vim radši ne :D

Tohle se mi nikdy moc neosvědčilo, protože to ovládání nebylo naimplementované celé, jen základní věci.

Kit

Re:Vývojové prostředí pro embedded
« Odpověď #22 kdy: 28. 09. 2017, 20:09:21 »
..., ale já měl na mysli spíš situaci kdy mám několik terminálů (např. s výpisem komunikace přes CAN, RS232 apod.) popř. další aplikace.

Vyzkoušej si GNU Screen, na tohle se bude docela dobře hodit.

Kate

Re:Vývojové prostředí pro embedded
« Odpověď #23 kdy: 28. 09. 2017, 20:14:41 »
..., ale já měl na mysli spíš situaci kdy mám několik terminálů (např. s výpisem komunikace přes CAN, RS232 apod.) popř. další aplikace.

Vyzkoušej si GNU Screen, na tohle se bude docela dobře hodit.
Případně terminál jako Tilix :)

Gumidek

Re:Vývojové prostředí pro embedded
« Odpověď #24 kdy: 28. 09. 2017, 20:59:17 »
..., ale já měl na mysli spíš situaci kdy mám několik terminálů (např. s výpisem komunikace přes CAN, RS232 apod.) popř. další aplikace.

Vyzkoušej si GNU Screen, na tohle se bude docela dobře hodit.
Znám tmux, myslím že vychází z GNU screen. Můj WM (i3) ale zvládá podobné funkce, takže to tolik nevyužiju. Navíc nejsem omezen pouze terminálovými aplikacemi.

gll

Re:Vývojové prostředí pro embedded
« Odpověď #25 kdy: 29. 09. 2017, 08:02:52 »
Co CLion? Multiplatformni nebot je v udelan v Jave, pohodli srovnatelne s IntelliJ, cesky produkt, velice kvalitní IDE. Jako bonus je komercni - beru to jako plus. Delal jsem v tom jen na zkousku, nejsem Ceckar.

Nějaký komerční software také používám, ale proč by to mělo být plus? Český produkt to není. Pokud vím, tak tu mají jen sídlo firmy. Žádný vývoj tu nedělají.

"Delal jsem v tom jen na zkousku, nejsem Ceckar." - to je dobré vědět. Raději si nechám poradit od někoho jiného.

Wolf

Re:Vývojové prostředí pro embedded
« Odpověď #26 kdy: 29. 09. 2017, 10:37:22 »
Začínám se přiklánět ke kombinaci Sublime Text a externího GUI debugger.
https://www.segger.com/products/development-tools/ozone-j-link-debugger/
Akorát je třeba mít J-Link - pro softprocesory/SoC v FPGAčkách budu stejně muset spouštět tooly výrobce.