Původním cílem byl odklon od konzolí ale co jsem pročetl tak PC porty jsou dosti nepovedené až se místy doporučuje hrát konzolové verze.
Takhle plošně to určitě neplatí. Exkluzivních titulů pro nějakou konzoli, které by po delší době vyšly jako PC port v kdo ví jaké kvalitě, se už dneska tolik nedělá. Většinou se u AAA her jede vývoj všech platforem současně, a pak dopředu nikdy nevíš, na čem to pojede nejlépe. Třeba takový CP2077 byl na začátku ucházejícně hratelný na PC, ale na PlayStation se to muselo stáhnout z obchodu a vracely se peníze, a vrátili to tam až časem.
A z pohledu těch konzole-exclusive -> PC portů, které se dějí, si lidi velmi často stěžují hlavně na způsob ovládání klávesnicí a myší, se kterým se v původním návrhu nepočítalo, ne na nároky/bugy. A pokud tě štve tohle, tak nedává smysl jít kvůli tomu na konzoli, když to tak jako tak budeš hrát s gamepadem. Bude to ta samá hra, budeš ji ovládat stejně, poběží stejně (IMO ten pc port často vypadá i lépe, protože není omezený na X let starou konzoli), ale máš tam kratší shelf-life (skrz generace konzolí) a naopak si nezahraješ tu spoustu PC-exclusive titulů na indie scéně.
Ale s konzolema je míň práce na údržbu a nejspíš to finančně vyjde prašť jak uhoď (podle toho, jak moc hraješ): co u nich ušetříš na pořízení ekvivalentního stroje oproti PC, to doplatíš na dražších hrách.
PS: Koukni i na GeForce NOW. Pro řadu titulů ta latence do cloudu nevadí, a pak můžeš hrát i na kancelářské plečce.