11
12
Odkladiště / Re:Nakupují se vstupenky pomocí robotů?
« Poslední příspěvek od Individual kdy Dnes v 02:43:40 »Hele a to dneska reálně lidi kupujou lístky od překupníků?
Vždyť tam není absolutně žádná záruka toho, že ten lístek je pravej (jedinečnej) a ani to nejde ověřit...
Jsou služby, které původní lístek ověří, zruší a vystaví úplně nový (Ticketswap).
13
Vývoj / Re:Projekt na Raspberry Pi a Python
« Poslední příspěvek od RDa kdy Dnes v 01:50:27 »A na prijimaci vidis, zda chodi data? Tj mas HW ktery je spolehlivy?
Jedna z veci pri sw/hw vyvoji je schopnost veci ladit.. takze pokud nevidite data v SW, musite pripojit osciloskop a zjistit zda ty data vubec mate na dratu.. a podle toho zda jo nebo ne, se rozhodnete kam mirit sve usili.
Jedna z veci pri sw/hw vyvoji je schopnost veci ladit.. takze pokud nevidite data v SW, musite pripojit osciloskop a zjistit zda ty data vubec mate na dratu.. a podle toho zda jo nebo ne, se rozhodnete kam mirit sve usili.
14
Vývoj / Re:Projekt na Raspberry Pi a Python
« Poslední příspěvek od TechnikTom kdy Dnes v 00:56:23 »Nebylo by jednoduší na vysílání i příjem použít sériový port s rozumně nastavenou rychlostí?
Tím myslím modulovat ten laser signálem ze sériového portu a na druhé straně přivést signál z přijímací diody nebo fotoodporu opět na vstup sériového portu.
Snadno odladíte sw tím, že to nejdřív spojíte drátem a až budete mít jistotu, že to funguje tak, začít ladit s laserem.
Já to takhle používal s infra.
Tím myslím modulovat ten laser signálem ze sériového portu a na druhé straně přivést signál z přijímací diody nebo fotoodporu opět na vstup sériového portu.
Snadno odladíte sw tím, že to nejdřív spojíte drátem a až budete mít jistotu, že to funguje tak, začít ladit s laserem.
Já to takhle používal s infra.
15
/dev/null / Re:Zkušenosti s pilotní licencí a létáním?
« Poslední příspěvek od RDa kdy Dnes v 00:36:38 »Asi bych zacal nadsenim navstevovanim aeroklubu nez se ptat na IT foru, ackoliv pan od ktereho sem tam nakupuji zajimavy enterprise hw se podle socek zda ze fakt necim leta
16
/dev/null / Zkušenosti s pilotní licencí a létáním?
« Poslední příspěvek od itsa_me_mario kdy 06. 01. 2025, 23:49:12 »Ahoj, přemýšlím, že bych si udělal pilotní licenci a chtěl bych se zeptat na zkušenosti kolegů ajťáků. To je důvod, proč se ptám zde na rootu, místo nějakého fóra o letectví. Můžu se plést ale myslím si, že pro nás můžou být různé aspekty létání lehčí nebo naopak těžší, než pro normální lidi.
Mým cílem je najít nějaký koníček. Jelikož na motorku neumím najít koule, napadlo mě, že bych zkusil lítání. Nikdy jsem nebyl nerd do letectví ale povrchně mě to vždy zajímalo asi tak, jako všechny technické věci. Mám za sebou i jeden zkušební let, kde jsem mohl odpilotovat tu blbuzdornou část mezi vzletem a přistáním a celkem mě to bavilo.
Jestli to chápu správně, existují tři relevnatní typy licencí:
- ULL
- LAPL
- PPL
Kterou jste si vybrali a proč? Mé úvahy: Buď ULL nebo PPL. UL letadla jsou prý v dnešní době celkem v pohodě. Mimo jiné proto, že aerokluby mívají díky jejich krátké živnostni moderní modely. Problém by vzniknul, kdybych chtěl pokoušet IFR, noční lety, lítat nad mrakama atd. Jestli to ale chápu správně, tak takové opičárny mi bez dalších rozšíření nepovoluje ani PPL. A v tom případě je otázka, jestli bych jako amatér tato rozšíření dělal. Nevím, nakolik je to běžné, náročné a v neposlední řadě vhodné pro mě jako amatéra, který bude mít vždy velice málo nalítaných hodin.
Jedině PPL samozřejmě umožňuje vozit lidi za úplatu ale to mě není irelevantní - nemám ambice být profesionálním pilotem.
ULL je teoreticky jenodušší získat: stačí 20 nalétaných hodit. PPL vyžaduje 45. Nicméně, reálně prý za 20 hodit licenci nikdo nezíská, pokud není budoucí letecké eso. Pokud bych se tedy v obou případech měl blížit těm 45 hodinám tak vyvstává stejná otázka - proč ne rovnou PPL?
ULL dále nevyžaduje zkoušku z rádiové komunikace jenže bez té nemůžete létat přes řízené prostory, což vás omezuje jen na létání kolem komína (letiště). To mi připadá velmi omezující, takže bych si ji asi chtěl udělat tak jako tak. Tím spíš, že letiště, které mám nejblíž, je celé v řízeném prostoru, takže konkrétně z něj bych bez nějakého toho průkazu radiotelefonisty (nebo jak se tomu říká) ani neodstartoval --> další důvod pro PPL.
PPL je teoreticky dražší ale možná ne zas o tolik, vzhledem k tomu, že ceníkové ceny ULL předpokládají ten nerealisticky nízký nálet 20 h. Pokud by rozdíl v ceně měl být nějakých 50 - 70k, tak to asi nestojí za řeč (vzhledem k celkovým nákladům na takový koníček).
Pronájem UL letadel je jednoznačně levnější --> argument pro ULL.
GA letadla si prý člověk více užije --> argument pro PPL.
Ne že by to s UL kategoricky nešlo, ale s GA letadlem je prý reálnější létat do zahraničí. To bych možná občas využil --> argument pro PPL.
Co myslíte? Kterou licenci jste si vybrali vy? Jak dlouho trvalo ji získat (od začátku do konce) co to z vaší strany obnášelo?
Mým cílem je najít nějaký koníček. Jelikož na motorku neumím najít koule, napadlo mě, že bych zkusil lítání. Nikdy jsem nebyl nerd do letectví ale povrchně mě to vždy zajímalo asi tak, jako všechny technické věci. Mám za sebou i jeden zkušební let, kde jsem mohl odpilotovat tu blbuzdornou část mezi vzletem a přistáním a celkem mě to bavilo.
Jestli to chápu správně, existují tři relevnatní typy licencí:
- ULL
- LAPL
- PPL
Kterou jste si vybrali a proč? Mé úvahy: Buď ULL nebo PPL. UL letadla jsou prý v dnešní době celkem v pohodě. Mimo jiné proto, že aerokluby mívají díky jejich krátké živnostni moderní modely. Problém by vzniknul, kdybych chtěl pokoušet IFR, noční lety, lítat nad mrakama atd. Jestli to ale chápu správně, tak takové opičárny mi bez dalších rozšíření nepovoluje ani PPL. A v tom případě je otázka, jestli bych jako amatér tato rozšíření dělal. Nevím, nakolik je to běžné, náročné a v neposlední řadě vhodné pro mě jako amatéra, který bude mít vždy velice málo nalítaných hodin.
Jedině PPL samozřejmě umožňuje vozit lidi za úplatu ale to mě není irelevantní - nemám ambice být profesionálním pilotem.
ULL je teoreticky jenodušší získat: stačí 20 nalétaných hodit. PPL vyžaduje 45. Nicméně, reálně prý za 20 hodit licenci nikdo nezíská, pokud není budoucí letecké eso. Pokud bych se tedy v obou případech měl blížit těm 45 hodinám tak vyvstává stejná otázka - proč ne rovnou PPL?
ULL dále nevyžaduje zkoušku z rádiové komunikace jenže bez té nemůžete létat přes řízené prostory, což vás omezuje jen na létání kolem komína (letiště). To mi připadá velmi omezující, takže bych si ji asi chtěl udělat tak jako tak. Tím spíš, že letiště, které mám nejblíž, je celé v řízeném prostoru, takže konkrétně z něj bych bez nějakého toho průkazu radiotelefonisty (nebo jak se tomu říká) ani neodstartoval --> další důvod pro PPL.
PPL je teoreticky dražší ale možná ne zas o tolik, vzhledem k tomu, že ceníkové ceny ULL předpokládají ten nerealisticky nízký nálet 20 h. Pokud by rozdíl v ceně měl být nějakých 50 - 70k, tak to asi nestojí za řeč (vzhledem k celkovým nákladům na takový koníček).
Pronájem UL letadel je jednoznačně levnější --> argument pro ULL.
GA letadla si prý člověk více užije --> argument pro PPL.
Ne že by to s UL kategoricky nešlo, ale s GA letadlem je prý reálnější létat do zahraničí. To bych možná občas využil --> argument pro PPL.
Co myslíte? Kterou licenci jste si vybrali vy? Jak dlouho trvalo ji získat (od začátku do konce) co to z vaší strany obnášelo?
17
Hardware / Re:Dell H330 s HBA330 FW nevidí disky
« Poslední příspěvek od RDa kdy 06. 01. 2025, 23:21:32 »Provozoval jsem tusim H830 - s dvouma externima 12G SAS portama, za tim je genericky expander.
Na radici nebyl problem pripojit cokoliv (krome 520B/sektor disku), a jedine nastaveni ktere jsem provedl byla nejaka aktivace JBOD a propagace physical drives... uz nejakou dobu i RAID radice umi JBOD rezimy (hlavne ty s 12G portama), takze flashovat firmware jen co zapnu hw, je takovy podivny pristup. Mozna by to fungovalo, a mozna by stacilo nastavit radic a povolit JBOD.
Na radici nebyl problem pripojit cokoliv (krome 520B/sektor disku), a jedine nastaveni ktere jsem provedl byla nejaka aktivace JBOD a propagace physical drives... uz nejakou dobu i RAID radice umi JBOD rezimy (hlavne ty s 12G portama), takze flashovat firmware jen co zapnu hw, je takovy podivny pristup. Mozna by to fungovalo, a mozna by stacilo nastavit radic a povolit JBOD.
18
Hardware / Re:Dell H330 s HBA330 FW nevidí disky
« Poslední příspěvek od lojza007 kdy 06. 01. 2025, 22:13:11 »Ahoj,
obavam se, ze tam jen tak nejake consumer SSD nezpovoznis. Je to Dell, takze omezena nabidka disku, ale existuji neoficialni firmware pro tyto radice, kde lze potom pouzit i jine, nez oficialne povolene disky.
Dalsi veci je, ze tento radic umi dva rezimy - HBA a RAID. Takze si to prepni na rezim, ktery budes chtit vyuzivat.
Na rozdíl od HPE nemá Dell s neoriginálními disky kupodivu vůbec problém, otestováno na několika generacích serverů. Přesný typy řadičů z hlavy nevím, akorát to vždy byl HW raid.
19
Studium a uplatnění / Re:Státní zákázky - má malý dodavatel šanci?
« Poslední příspěvek od Miroslav Šilhavý kdy 06. 01. 2025, 22:03:08 »...
OK, já si osobně myslím, že tvrdit, že "mně to děsně vadí" a zároveň "nic proti tomu neudělám" je prostě protimluv. Za sebe to vyhodnocuji, že Vám to vadí jen tak málo, abyste proti tomu nic udělat nemusel.
Kritizujte to klidně v diskusních fórech, proti tomu nic. Ale nedělejte ze sebe oslíka tím, že zároveň tvrdíte, jak strašně moc Vás to irituje. Mě to například taky vadí, ale klidně přiznám, že ne natolik, aby mě to vyprovokovalo něco učinit.
20
Sítě / Re:Zbyl ještě nějaký použitelný tunnelbroker?!
« Poslední příspěvek od veskotskujehnusne kdy 06. 01. 2025, 21:50:54 »VPSfree - https://kb.vpsfree.cz/informace/projekty/ipv6tunel
Stále ještě žije? Dávám si do seznamu, dopisování přes maily bych se teda prozatím radši vyhnul.
Žije, používám na denní bázi asi druhým rokem, konektivita u Masteru: Naprosto bezproblémově a nepotřebuješ u nich VPS. Domluveno je to s Ondrou Caletkou za dva e-maily.