Stačí si v navigaci nastavit, že máte dálniční známku a nepotáhne vás to zadekema kolem dálnice.
Jo, navigace dokáže potrénovat :-) Asi záleží jak která, jak moc aktuální má v místě mapy apod.
Mě překvapilo moderní "jednoduché" uživatelské rozhraní, které Vám klade "jednoduché" otázky, hlavně jednu po druhé, next next finish - ve chvíli, kdy to vyhovuje aplikaci, nikoli nutně Vám. Ano jsem opozdilec, nedávno jsem se poprvé osobně intimně seznámil s Waze hezky od začátku (od čerstvé instalace). Nějak jsem se proklikal nastavením trasy, ok rozjel jsem se, a hned začala něco kvičet! Chvíli jsem ji nechal, věnoval jsem se řízení, pak mi to nedalo a zastavil jsem. Aha, musel jsem jí odkliknout, že jsem se rozjel. Jestli mám dálniční známku se mě tuším taky zeptala až ve chvíli, kdy jsem se rozjel. A tak...
Matlafony a navigaci a data v mobilu měly u nás doma jako první děcka a manželka. Takže když sedím za volantem a nejsem sám, vždycky se mnou sedí nějaký navigátor. Nebo dva, nebo tři. Jedu, je ticho, nebo se řeší nějaké ptákoviny, když tu náhle "kudy to jedeš, navigace ukazuje doprava." :-D Jindy jsou scénky, kdy dojedu přes půl republiky do cíle zpaměti (nebo téměř) a navigátoři jenom kroutěj hlavou...
Jsem už pár desítek let mimopražskej.
A přihodilo se mi nedávno, že jsem asi dva týdny potřeboval do Prahy denně pendlovat, bez matlajícího navigátora, ze severu cca ze směru D8. Naštěstí jenom na krátkou návštěvu, a sice ve dne, ale mimo dopravní špičky.
I tak jsem si kvůli tomu pořídil navigaci v mobilu, přestože cestu znám samozřejmě zpaměti, i kdyby mě vysadili a probudili v náhodném bodě - sice už nevedou silnice přesně stejně, jako když jsem se v těch místech před 30 lety učil řídit, ale těch rozdílů tolik není.
Proč jsem měl zapnutou navigaci?
Protože lepší navigace znají okamžitou situaci v dopravě. Na D8 byla obden jedním či druhým směrem nějaká bouračka nebo zácpa (třeba jak tam už asi 10 let dokola něco předělávaj furt na tom samym místě, zároveň vybagrovali kus souběžné staré E55). Vždycky před exitem jsem dával bacha, jestli nebude lepší sjet z dálnice. Takže po těch dvou týdnech mám solidně najeté i kozí stezky v krajině od Prahy až někam k Veltrusům, Nové Vsi a Mělníku - a ušetřilo mi to zřejmě pěkných pár hodin trčení v zácpě na dálnici.
Toto je jeden z příkladů, kdy na chytrém telefonu jsou killer apps, před kterýma smeknu i já. Na venkově kolem komína toto nepotřebuju.