Jedině, že by snad mezi nimi byla smlouva, podle které se JON, u smluv na DSL, stává právním nástupcem Metronetu. To by možná šlo, to by asi byla podobná situace jako ta, kterou jsem popsal s Dragonem. To je ale jenom taková moje laická úvaha. Zatím nemám důvod se domnívat, že taková smlouva existuje. Nejspíš ne, protože jinak by nám i ní řekli. Odvolávali by se na ni, byl by to právní základ pro to jejich tzv. "postoupení".
To se dělá běžně. Je to vlastně "rozdělení firmy" a prodej její části. Třeba Nej.cz si taky rozebrali CETIN a O2 (technologie vs. zákazníci).
Nicméně platí původně uzavřená smlouva, takže JON nemůže jednostranně změnit podmínky ohledně IP adres nebo cen. V tu chvíli by nastupovala možnost odstoupit od smlouvy atd.
Musíme počkat s čím přijdou, jakákoliv změna musí být oznámena písemně v předstihu minimálně 30 dní.
To naprosto chápu, něco takového bych očekával.
Ovšem změnu písemně oznámili v předstihu cca 10 dnů a když jsem se snažil zjistit detaily, tak mi nikdo není schopen/ochoten odpovědět na moje otázky.
Když jsem do Metronetu napsal, že by se nějak měla vyřešit stávající smlouva, místo toho aby odpověděli, že ta DSL část byla prodána JONu, který je právní nástupce, nic se řešit nemusí a smlouva dál platí s JONem, poslali tu podivnou výpověď nevýpověď. Já jsem ale přitom smluvní vztah ukončit nechtěl. Funguje to dobře, za velmi slušnou cenu, jsem s tím spokojený a chci, aby to tak zůstalo. Sám bych to neměnil, je to celé jejich iniciativa.
Zatím mám za to, že smlouva je platná, počkám na vyjádření ČTU a podle toho, co se stane 1.2.2025, zvážím další postup. Nic lepšího teď asi dělat nejde.