11
Hardware / Re:Zvuková karta pro Linux
« Poslední příspěvek od František Ryšánek kdy 20. 11. 2024, 23:59:07 »Hoši mluvíte jazykem mého kmene, to je lebeda. Ano procík žere klidně ke 100A ze svého VRM na hladině 1V, tzn. řádově klidně 10A na 12V větvi ze zdroje, a ty kabely nejsou zrovna tlusté.
Jenom mi přišlo trochu razantní, děsit dámu hned symetrickým analogovým vedením - to je hlavolam i pro mírně pokročilého bastlíře :-) Hlavně by měla nějak začít. Onboard zvukárnu jakousi má.
Pravda je, že USB má i v "interruptovém" přenosovém režimu de facto periodický polling v taktu 1 ms, plus tam budou nějaké buffery (=latence) takže "ten můj USB dongle" v tomhle ohledu není dokonalý, stejně tak ta poznámka že neizolovaný USB DAC má stejný problém se zemí jako onboard síťovka je určitě pravda. Co se týče čistoty výstupu a šířky pásma k basům, stojím si za tím že ten konkrétní model generického USB donglu co jsem uvedl, se 24bit DAC/ADC, není vůbec marnej, i ve srovnání se svým hloupějším 16bitovým bráchou (vypadá stejně, jenom nemá v obj.kódu "HQ"). Pokud tam bude na výstupu zes ve třídě D, tak bych moc neřešil, jestli je DAC 16b nebo 24b, horší problém bude rušení v zemích - jak jste zde už podrobně probrali.
Ohledně zemí: mikrofony s digitálním výstupem jsem už zmínil. Totiž mikrofonní analogový vstup pracuje s mnohem nižší úrovní než linkové vstupy a výstupy (třeba k zesu) a proto je citlivější na rušení třeba právě od zemních smyček. A toho se člověk digi přenosem zbaví. Jasně - pak je ale ze hry stolní mixík. Mimochodem ten mix taky od rušení mikrofonu trochu pomůže už tím, že obsahuje předzes, takže z mixu do PC (trasou se zemní smyčkou) už lze poslat v podstatě linkovou úroveň, která má lepší odstup od rušení než "mikrofonní" úroveň. To je mimochodem obecná rada: na linkových spojích provozovat pokud možno vyšší úroveň. Rušení tím trochu ztratí na významu, za jinak stejných okolností.
Pokud se týče výstupu do zesu, ještě bych zmínil, že existuje optický digitální propoj TOSLINK resp. S/PDIF. Je to sice spíš záležitost spotřební elektroniky než profi audia, ale zemní smyčku to přeruší. Nemám představu, jestli to třeba nepřidává nějakou latenci.
Jenom mi přišlo trochu razantní, děsit dámu hned symetrickým analogovým vedením - to je hlavolam i pro mírně pokročilého bastlíře :-) Hlavně by měla nějak začít. Onboard zvukárnu jakousi má.
Pravda je, že USB má i v "interruptovém" přenosovém režimu de facto periodický polling v taktu 1 ms, plus tam budou nějaké buffery (=latence) takže "ten můj USB dongle" v tomhle ohledu není dokonalý, stejně tak ta poznámka že neizolovaný USB DAC má stejný problém se zemí jako onboard síťovka je určitě pravda. Co se týče čistoty výstupu a šířky pásma k basům, stojím si za tím že ten konkrétní model generického USB donglu co jsem uvedl, se 24bit DAC/ADC, není vůbec marnej, i ve srovnání se svým hloupějším 16bitovým bráchou (vypadá stejně, jenom nemá v obj.kódu "HQ"). Pokud tam bude na výstupu zes ve třídě D, tak bych moc neřešil, jestli je DAC 16b nebo 24b, horší problém bude rušení v zemích - jak jste zde už podrobně probrali.
Ohledně zemí: mikrofony s digitálním výstupem jsem už zmínil. Totiž mikrofonní analogový vstup pracuje s mnohem nižší úrovní než linkové vstupy a výstupy (třeba k zesu) a proto je citlivější na rušení třeba právě od zemních smyček. A toho se člověk digi přenosem zbaví. Jasně - pak je ale ze hry stolní mixík. Mimochodem ten mix taky od rušení mikrofonu trochu pomůže už tím, že obsahuje předzes, takže z mixu do PC (trasou se zemní smyčkou) už lze poslat v podstatě linkovou úroveň, která má lepší odstup od rušení než "mikrofonní" úroveň. To je mimochodem obecná rada: na linkových spojích provozovat pokud možno vyšší úroveň. Rušení tím trochu ztratí na významu, za jinak stejných okolností.
Pokud se týče výstupu do zesu, ještě bych zmínil, že existuje optický digitální propoj TOSLINK resp. S/PDIF. Je to sice spíš záležitost spotřební elektroniky než profi audia, ale zemní smyčku to přeruší. Nemám představu, jestli to třeba nepřidává nějakou latenci.