Na podobnou distribuci přes UDP multicasty existuje software.. UFTP
https://uftp-multicast.sourceforge.net/Přenosy se iniciují ze strany odesilatele pomocí uftp. Na straně příjemce pak běží instance uftpd, co přijímají ty multicasty a ukládají soubory. Ty jdou buď do finálního umístění, nebo se dá nastavit dočasný adresář během přenosu a až když je to celé, tak se to přesouvá.
Řeší to spousty dalších věcí okolo, je tam nastavitelná velikost bloku (chunku), re-transmission, volitelné AES šifrování, součástí je i proxy (pro oddělené sítě to tuneluje multicasty).
Primární důvod, proč to vzniklo, byla distribuce dat ze zařízení s limitovaným uplinkem přes sítě s velkou latencí (např. satelit), kde se už výrazně projevuje bw latency product s normálními TCP pakety, takže to používá UDP a potvrzují se celé chunky. Ale jak už tu bylo zmíněno předtím, UDP má také svá úskalí a bez správného nastavení multicastů to může udělat pěkný flood.
Také je třeba rozumně zvolit rychlost posílání tak, aby to pobrala všechna zařízení, co to mají přijímat, a nebylo tam moc opakování. Což může pro větší přenosy na rychlejších sítích vyžadovat i trochu systémového ladění přijímacích bufferů (to je typické např. na některých BSDčkách nebo Windows) a případně počítat, že tam může být i nějaký ramping na začátku přenosů.
Osobně teď v reálných projektech nemám potřebu to používat, ale před pár lety jsme si spolu s kolegou blbli v nějaké WAN síti, šlapalo to, a za určitých okolností to může být výhodné.