1
Software / Re:VP9 do HEVC bez komprese pomocí FFMpeg
« Poslední příspěvek od Michal Šmucr kdy Dnes v 00:56:34 »Nekóduju hodinová videa (a pořád používám kodek AVC x264 / h264_qsv ) Já to ale beru tak, že (u mě quicksync) je brutálně rychlý, takže -look_ahead to sice znatelně zpomalí (možná o 30%).
..
-konstatní kvantitizér se už dávno nedoporučuje
..
-crf u quicksync nefunguje (zapisuje se jinak, asi přes -q:v)
Quicksync (QSV) je něco jiného než NVENC.
Alternativa k CRF (z x264, x265) je to, co jsi už psal, tzn ICQ a LA_ICQ s lookaheadem, parametr je -global_quality.
Bohužel u Intelu je QSV občas problematické, jsou rozdíly nejen mezi hardwary a bohužel i operačními systémy.
https://www.intel.com/content/www/us/en/developer/articles/technical/common-bitrate-control-methods-in-intel-media-sdk.html
ICQ s lookaheadem (LA_ICQ) na Windows funguje jen pro H264, pro HEVC se předá parametr, ale nic to neprovede. Tohle platí minimálně od Skylake až po Comet Lake. Jak je to u novějších XE grafik, nevím.
U NVENCu je v podstatě CBR, VBR (jen přidáš minrate, maxrate k -v:b) a pak zmníněný CQ, který je nejrychlejší. A pokud nevadí, že trochu víc lítá bitrate (pro nějaké archivní účely je to víceméně jedno, pokud to nestreamuješ, nebo nemáš nějaké omezení s konkrétním HW dekodérem). Nad rámec toho se dá zapnout ještě spatial a temporal AQ, což v podstatě dokáže dynamicky přizpůsobit alokaci přidáním na určité statické I snímky, nebo na gradienty v rámci snímku. Ale v podstatě to víceméně spíš přidává nad to, co vyhodnotí ten hlavní vybraný rc mechanismus. Takže ten se za určitých okolností dá i trochu podstřelit.
Ale je to všechno o vyzkoušení na konkrétním materiálu a samozřejmě požadavcích (malý bitrate, nízká latence, nejrychlejší kódování jde typicky proti sobě). A někdy i to, co se obecně nedoporučuje, může pro konkrétní situaci dobře zafungovat.