Poslední příspěvky

Stran: [1] 2 3 ... 10
1
Hardware / Re:Rozchození plotteru HP DesignJet 510ps 42 palců
« Poslední příspěvek od Tomas-T kdy Dnes v 12:15:29 »
Na jakémkoliv výkresu (včetně výkresu obsahujícího jednu čáru)? Nebo na jednom konkrétním výkresu.
2
Hardware / Re:Raspberry Pi s M.2 nevidí TV HAT
« Poslední příspěvek od Michal Šmucr kdy Dnes v 11:42:03 »
Težko bez přímého porovnání zpětně zjistit, co tam chybělo nebo bylo nastavené jinak. Jestli tam třeba nebyly korektně všechny potřebné overlaye, případně nějaký jiný kernel (což by ale neměl, pokud máte raspios).
Právě že ten oficiální HAT by narozdíl od spousty jiných přijímačů (mám třeba USB DVB-T2 tuner, který vyžaduje manuálně přidat non-free binární firmware, aby se to rozjelo) nepotřebuje se správným kernelem nic dalšího.

Tak hlavně, že už to šlape :)
3
Hardware / Re:Rozchození plotteru HP DesignJet 510ps 42 palců
« Poslední příspěvek od kopevi2 kdy Dnes v 11:04:47 »
Děkuji všem za odpovědi. Zkoušel jsem to pod win 10 na celkem výkoným stroji. Instalace HP print centra proběhla dobře, počítač ten plotter najde, připojí se (připojení přes USB), ale zamrzne to ve třech čtvrtinách při renderování výkresu. Nikde není žádná konzole, abych viděl kde se to seká nebo padá.
Nevěděl by prosím někdo jak to debugovat?
4
Bazar / Re:Predám DDR4 RAM 2x Patriot Viper RGB 8 GB 3.200 MHz CL16 (kit)
« Poslední příspěvek od Ladislav Jančík kdy Dnes v 09:56:59 »
Mel bych zajem, kde se muzeme sejit?
5
Hardware / Re:Raspberry Pi s M.2 nevidí TV HAT
« Poslední příspěvek od BigSandy kdy Dnes v 09:29:01 »
Tak nepomohlo.
Trapil jsem se stým 3 hodiny a nic.
Nakonec jsem se naštval a zkusil překopirovat celý sýstem z SD na M.2 pomoci toho předinstalovaneho CD card copier a normalně tam ten tuner je.
6
Studium a uplatnění / Re:Jak učit dětičky na základní škole?
« Poslední příspěvek od alex6bbc kdy Dnes v 05:29:56 »
Ahoj

Učím děcka na základce skoro 30 let. Je to moc pěkná činnost.
Vřele doporučuji, každému, kdo má chuť to zkusit a dokáže je aspoň trochu vnímat.
Je to hodně o psychologii a pedagogice s didaktikou.
Když se k tomu přidá vhled a nadšení pro obor, tak je to může, pozitivně, nasměrovat na celý život.
A to pak dává větší smysl tomu věnovat energii a čas.

Každá skupina je unikátní, takže je to alchymie, co a jak před ně postavit a kam to směřovat.
Když bude zájem, rád posdílím nějaké ty postřehy a tipy.

Ať se daří.

napis pribehy z nataceni.

mi ucitelka v 6 tride otocila zivot, kdyz mi rekla, ze mi chemie jde a proc se ji nevenuju poradne. v tu ranu jsem byl chemik. az pozdeji jsem presel na pocitace.
7
Studium a uplatnění / Re:Jak učit dětičky na základní škole?
« Poslední příspěvek od Mintaka kdy Dnes v 00:44:54 »
Ahoj

Učím děcka na základce skoro 30 let. Je to moc pěkná činnost.
Vřele doporučuji, každému, kdo má chuť to zkusit a dokáže je aspoň trochu vnímat.
Je to hodně o psychologii a pedagogice s didaktikou.
Když se k tomu přidá vhled a nadšení pro obor, tak je to může, pozitivně, nasměrovat na celý život.
A to pak dává větší smysl tomu věnovat energii a čas.

Každá skupina je unikátní, takže je to alchymie, co a jak před ně postavit a kam to směřovat.
Když bude zájem, rád posdílím nějaké ty postřehy a tipy.

Ať se daří.
8
Server / Re:Přihlášení do Zabbixu přes reverzní proxy
« Poslední příspěvek od jose1711 kdy 11. 11. 2024, 23:11:22 »
Nakoniec pomohlo neposielat hlavicku z proxy, ale nastavit to priamo na webserveri (Nginx, sucast Zabbix appliance docker kontajnera).

Kód: [Vybrat]
..
    location ~ .php$ {                                               
..
        fastcgi_param  REMOTE_USER      Admin;
..
9
Hardware / Re:Raspberry Pi s M.2 nevidí TV HAT
« Poslední příspěvek od Michal Šmucr kdy 11. 11. 2024, 22:33:04 »
Nemělo by tam teoreticky být nic potřeba, aby se detekoval. A nevím, jak se to přesně tváří s RPi5 na M.2, ale zkusil bych se podívat na dvě volby.

dtparam=spi=on
dtoverlay=rpi-tv

v /boot/firmware/config.txt nebo /boot/config.txt (nevím, který z nich u vás bude existovat a bude aktivní).

Teoreticky by měla stačit jen ta první, protože přes SPI rozhraní by si měl systém sám přečíst data z ROMky na TV HATu a dynamicky si to nakonfigurovat jako zařízení.
Jestli to nezabere, tak bych zkusil i tu druhou, která by mu měla zavedení patřičného overlaye vynutit.

Ty volby tam buď nebudou vůbec nebo budou zakomentované. A samozřejmě se případná změna vždycky projeví až po rebootu.
10
Studium a uplatnění / Re:Jak učit dětičky na základní škole?
« Poslední příspěvek od Jiří Poucha kdy 11. 11. 2024, 22:11:24 »
Argument, že propojovací prvky dětských stavebnic mohou být mizerné, protože musejí být velice levné, dávno neplatí. Na trénink základních obvodových pravidel stačí několik kablíků s krokodýlkama po pětikoruně kablík. To na všechny úlohy v úrovni Voltík 1 stačí.  Pokud chci cvičit Ohmův a Hřbitovovy zákony (tedy "proč mi to nesvítí" a sériově-paralelně), jsou lepší žárovičky, protože ve všech rozumných zapojeních se zdrojem napětí mají lineární charakteristiku, pročež svítí úměrně napětí. Tři žárovky 2,5 V v sérii na plochou baterku ještě žhnou, tři ledky ani ťuk. Na základce potřebujete, aby si mohli hrát a sami si vytvářeli model, jak to funguje. Nemusíte pokusem ověřovat předem formulované hypotézy a  nechcete, pokud je to samotné nenapadne, nic počítat, matika je pro leckoho fuj. A leckomu z těch, pro který fuj není, hlavička nebude chtít pobrat, že se tři ledky v sérii buď řeší hrozně blbě, nebo se přistoupí na model, ve kterým je uvnitř diody malá baterčička. Je tam, ale neteče z ní proud, no na hlavu.

Na složitější zapojení už máme breadboard (nemusíme se trápit s pružinkama nebo špuntíkama a ještě si můžeme pořídit barevný Dupont wires - zaslechnul jsem v karlínské prodejně "já si je nekupuju, abych něco zapojoval a měl v tom přehled, já si je kupuju, protože se mi líbí, jak jsou barevný").
Co se výběru analogových součástek týče, praxe na vysokých školách ukazuje, že je lepší postupovat od napětím řízených a lineárních součástek k proudem řízeným a nelineárním, čili i na základce začínat operačním zesilovačem, pokračovat přes MOSFET a těm nejzdatnějším ukázat bipolární tranzistor. U něj je totiž hrozná zrada, že když se ho ve třinácti naučíte používat jako spínač, tak to ve dvaceti všechno musíte zahodit, abyste s ním mohli navrhnout nf zesilovač.

Ona ta výhoda, že jsou ve stavebnici ledky a tranzistory za korunu, je vykoupená tím, že to jsou pro výuku základů elektrotechniky a elektroniky ty nejsložitější součástky. A to jsem se ještě nepustil do toho, jak si natlučete s hradly a časovači ("však v mikroprocesoru jsou jen tranzistory, žádná hradla","555 jsem nikdy nepoužil, když potřebuju něco takovýho, dám tam mikro" říkají doktorandi z FEL).
Stran: [1] 2 3 ... 10