1
Software / 3DFX VOODOO pod DOSBoxem-Staging
« Poslední příspěvek od Martin Koleček kdy Dnes v 22:44:41 »TUTORIAL DOSBOX VOODOO
kdo umí s dosboxem pro linux _ ? prosím kamaráde poraď mi, pomož mi
používal jsem FreeDOS samostatně na počítači a programoval jsem v něm v pascalu a assembleru (pouze jako koníček) moje malé dílo je zde na tigerhareram.cz/dosbox.html
pak jsem přecházel na dosbox asi před 15ti lety tehdy na dosbox-0.74 pro linux a pro windows , jsem celkem v obraze
po čase jsem zjistil že existují SVN a různé verze tak jsem nějaký čas používal dosbox-x
v poslední době jsem si všiml že dosbox se posunul na verzi dosbox-staging
mým cílem je zprovoznění akcelerátoru VooDoo
je potřebný pro hry jako Tomb Raider , Quake nebo Dungeon Keeper (ten jsem hrával ještě v době v devadesátých letech kdy jsem VooDoo vlastnil) pamatuju si hru Magic Carpet kde obzvláště vyčarování včel zahltilo celý počítač jeho výkon a akcelerátor byl nutný.
Rád bych se vrátil ke hře GTA 1 která podporuje VooDoo kartu a umožní plynulý pohyb městem.
zjistil jsem že v dosboxu-x a dosboxu-staging je akcelerátor prý emulovaný a v defaultu je prý zapnutý ale jen když je podpora již v systému
mám tu debian 12 bookworm
našel jsem si návod pro dosbox-x nějakou wiki kde jsem šel podle kroků
všiml jsem si že je tam parametr že se logo voodoo má zobrazovat před spuštěním akcelerované hry (to si pamatuju z mladých let to logo jsem vídával)
našel jsem že si do systému musím přidat knihovny pro glide a ještě wraper
mluvím o podpoře pro dosbox-staging linux
zkompiloval jsem knihovny pro glide mám asi 10 souborů a wraper
nevím však jestli jsem je zkompiloval správně a mám podporu udělanou
dále nevím kam je mám v systému zařadit , vyšly mi z kompilace do adresáře prostě /usr/local a zařaďte kam chcete
dal jsem je do lib a ten wraper nevím přesně co to je za soubor a jak má pracovat ani kam by měl být vložený
zda do složky s dosboxem nebo jinam
podle toho co jsem našel na wiki mám mít opengl kartu , systém , v něm rozhraní knihoven zkompilovaných tak aby poskytovaly glide
a zde ještě má být zařazený wraper mezi dosbox a knihovny
ve výsledku když spusím v dosboxu-x nebo dosboxu-staging GTA 1 , nevidím logo voodoo ani hlavně hra nejde přepnout do rozlišení už vyššího
aniž by mi nějak šla plynule , končím na 320x200 a hra se sotva hýbe
cycles mám max a nic se nemění ani jiné nastavení dosbox.conf
v terminálu když sleduju průběh dosboxu ohledně VOODOO se objevuje pouze že je nastevné na nějakou adresu v paměti tam kam asi patří
je to jasné : potřebuju teď udělat řez fibuláris do knihoven a jejich práce , potřeboval bych možná nějaké jméno knihovny přejmenovat nebo udělat nějaký symlink
možná zkompilovat knihovny nějak jinak
prozradím že kdyžbysme to s někým dokázali rozjet nejen že si zahrajeme hry s akcelerací v dosboxu ale součástí mojeho tigerhareram.cz/dosbox.html najdete programátorské pomůcky a engine kde se s 3DFX počítá , pokud by karta byla emulovaná , můžeme si něco zkusit udělat v dosboxu a třeba nabídnout za 3 dolary na itch.io (využití mojí stránky se zdrojáky není zpoplatněno a nevztahuje se na něj žádná licence pokud by vás to bavilo tak si to vemte)
podmínkou však je následující práce dnes nebo až budete mít čas kdo to umí ::
1 - potřebné je najít si nějaké informace o 3DFX VOODOO pod dosboxem a jak na to , třeba wiki pro dosbox-x
2 - zkompilování podpory glide do systému linux a propojení s dosboxem
3 - prokazatelně úspěch satisfakci pak provedeme tak že hry jdou akcelerovaně kterákoliv z těch které to podporují
4 - dobrovolný quest - s pomocí mých zdrojáků si můžeme udělat vysokoškolskou krychli na hraně na které je koule a na tom jehlan
děkuji každému kdo mi to rozjede
kdo umí s dosboxem pro linux _ ? prosím kamaráde poraď mi, pomož mi
používal jsem FreeDOS samostatně na počítači a programoval jsem v něm v pascalu a assembleru (pouze jako koníček) moje malé dílo je zde na tigerhareram.cz/dosbox.html
pak jsem přecházel na dosbox asi před 15ti lety tehdy na dosbox-0.74 pro linux a pro windows , jsem celkem v obraze
po čase jsem zjistil že existují SVN a různé verze tak jsem nějaký čas používal dosbox-x
v poslední době jsem si všiml že dosbox se posunul na verzi dosbox-staging
mým cílem je zprovoznění akcelerátoru VooDoo
je potřebný pro hry jako Tomb Raider , Quake nebo Dungeon Keeper (ten jsem hrával ještě v době v devadesátých letech kdy jsem VooDoo vlastnil) pamatuju si hru Magic Carpet kde obzvláště vyčarování včel zahltilo celý počítač jeho výkon a akcelerátor byl nutný.
Rád bych se vrátil ke hře GTA 1 která podporuje VooDoo kartu a umožní plynulý pohyb městem.
zjistil jsem že v dosboxu-x a dosboxu-staging je akcelerátor prý emulovaný a v defaultu je prý zapnutý ale jen když je podpora již v systému
mám tu debian 12 bookworm
našel jsem si návod pro dosbox-x nějakou wiki kde jsem šel podle kroků
všiml jsem si že je tam parametr že se logo voodoo má zobrazovat před spuštěním akcelerované hry (to si pamatuju z mladých let to logo jsem vídával)
našel jsem že si do systému musím přidat knihovny pro glide a ještě wraper
mluvím o podpoře pro dosbox-staging linux
zkompiloval jsem knihovny pro glide mám asi 10 souborů a wraper
nevím však jestli jsem je zkompiloval správně a mám podporu udělanou
dále nevím kam je mám v systému zařadit , vyšly mi z kompilace do adresáře prostě /usr/local a zařaďte kam chcete
dal jsem je do lib a ten wraper nevím přesně co to je za soubor a jak má pracovat ani kam by měl být vložený
zda do složky s dosboxem nebo jinam
podle toho co jsem našel na wiki mám mít opengl kartu , systém , v něm rozhraní knihoven zkompilovaných tak aby poskytovaly glide
a zde ještě má být zařazený wraper mezi dosbox a knihovny
ve výsledku když spusím v dosboxu-x nebo dosboxu-staging GTA 1 , nevidím logo voodoo ani hlavně hra nejde přepnout do rozlišení už vyššího
aniž by mi nějak šla plynule , končím na 320x200 a hra se sotva hýbe
cycles mám max a nic se nemění ani jiné nastavení dosbox.conf
v terminálu když sleduju průběh dosboxu ohledně VOODOO se objevuje pouze že je nastevné na nějakou adresu v paměti tam kam asi patří
je to jasné : potřebuju teď udělat řez fibuláris do knihoven a jejich práce , potřeboval bych možná nějaké jméno knihovny přejmenovat nebo udělat nějaký symlink
možná zkompilovat knihovny nějak jinak
prozradím že kdyžbysme to s někým dokázali rozjet nejen že si zahrajeme hry s akcelerací v dosboxu ale součástí mojeho tigerhareram.cz/dosbox.html najdete programátorské pomůcky a engine kde se s 3DFX počítá , pokud by karta byla emulovaná , můžeme si něco zkusit udělat v dosboxu a třeba nabídnout za 3 dolary na itch.io (využití mojí stránky se zdrojáky není zpoplatněno a nevztahuje se na něj žádná licence pokud by vás to bavilo tak si to vemte)
podmínkou však je následující práce dnes nebo až budete mít čas kdo to umí ::
1 - potřebné je najít si nějaké informace o 3DFX VOODOO pod dosboxem a jak na to , třeba wiki pro dosbox-x
2 - zkompilování podpory glide do systému linux a propojení s dosboxem
3 - prokazatelně úspěch satisfakci pak provedeme tak že hry jdou akcelerovaně kterákoliv z těch které to podporují
4 - dobrovolný quest - s pomocí mých zdrojáků si můžeme udělat vysokoškolskou krychli na hraně na které je koule a na tom jehlan
děkuji každému kdo mi to rozjede