Poslední příspěvky

Stran: [1] 2 3 ... 10
1
Nová témata / Zkušenosti s pilotní licencí a létáním?
« Poslední příspěvek od itsa_me_mario kdy 06. 01. 2025, 23:49:12 »
Ahoj, přemýšlím, že bych si udělal pilotní licenci a chtěl bych se zeptat na zkušenosti kolegů ajťáků. To je důvod, proč se ptám zde na rootu, místo nějakého fóra o letectví. Můžu se plést ale myslím si, že pro nás můžou být různé aspekty létání lehčí nebo naopak těžší, než pro normální lidi.

Mým cílem je najít nějaký koníček. Jelikož na motorku neumím najít koule, napadlo mě, že bych zkusil lítání. Nikdy jsem nebyl nerd do letectví ale povrchně mě to vždy zajímalo asi tak, jako všechny technické věci. Mám za sebou i jeden zkušební let, kde jsem mohl odpilotovat tu blbuzdornou část mezi vzletem a přistáním a celkem mě to bavilo.

Jestli to chápu správně, existují tři relevnatní typy licencí:

- ULL
- LAPL
- PPL

Kterou jste si vybrali a proč? Mé úvahy: Buď ULL nebo PPL. UL letadla jsou prý v dnešní době celkem v pohodě. Mimo jiné proto, že aerokluby mívají díky jejich krátké živnostni moderní modely. Problém by vzniknul, kdybych chtěl pokoušet IFR, noční lety, lítat nad mrakama atd. Jestli to ale chápu správně, tak takové opičárny mi bez dalších rozšíření nepovoluje ani PPL. A v tom případě je otázka, jestli bych jako amatér tato rozšíření dělal. Nevím, nakolik je to běžné, náročné a v neposlední řadě vhodné pro mě jako amatéra, který bude mít vždy velice málo nalítaných hodin.

Jedině PPL samozřejmě umožňuje vozit lidi za úplatu ale to mě není irelevantní - nemám ambice být profesionálním pilotem.

ULL je teoreticky jenodušší získat: stačí 20 nalétaných hodit. PPL vyžaduje 45. Nicméně, reálně prý za 20 hodit licenci nikdo nezíská, pokud není budoucí letecké eso. Pokud bych se tedy v obou případech měl blížit těm 45 hodinám tak vyvstává stejná otázka - proč ne rovnou PPL?

ULL dále nevyžaduje zkoušku z rádiové komunikace jenže bez té nemůžete létat přes řízené prostory, což vás omezuje jen na létání kolem komína (letiště). To mi připadá velmi omezující, takže bych si ji asi chtěl udělat tak jako tak. Tím spíš, že letiště, které mám nejblíž, je celé v řízeném prostoru, takže konkrétně z něj bych bez nějakého toho průkazu radiotelefonisty (nebo jak se tomu říká) ani neodstartoval --> další důvod pro PPL.

PPL je teoreticky dražší ale možná ne zas o tolik, vzhledem k tomu, že ceníkové ceny ULL předpokládají ten nerealisticky nízký nálet 20 h. Pokud by rozdíl v ceně měl být nějakých 50 - 70k, tak to asi nestojí za řeč (vzhledem k celkovým nákladům na takový koníček).

Pronájem UL letadel je jednoznačně levnější --> argument pro ULL.

GA letadla si prý člověk více užije --> argument pro PPL.

Ne že by to s UL kategoricky nešlo, ale s GA letadlem je prý reálnější létat do zahraničí. To bych možná občas využil --> argument pro PPL.

Co myslíte? Kterou licenci jste si vybrali vy? Jak dlouho trvalo ji získat (od začátku do konce) co to z vaší strany obnášelo?
2
Hardware / Re:Dell H330 s HBA330 FW nevidí disky
« Poslední příspěvek od RDa kdy 06. 01. 2025, 23:21:32 »
Provozoval jsem tusim H830 - s dvouma externima 12G SAS portama, za tim je genericky expander.

Na radici nebyl problem pripojit cokoliv (krome 520B/sektor disku), a jedine nastaveni ktere jsem provedl byla nejaka aktivace JBOD a propagace physical drives... uz nejakou dobu i RAID radice umi JBOD rezimy (hlavne ty s 12G portama), takze flashovat firmware jen co zapnu hw, je takovy podivny pristup. Mozna by to fungovalo, a mozna by stacilo nastavit radic a povolit JBOD.
3
Hardware / Re:Dell H330 s HBA330 FW nevidí disky
« Poslední příspěvek od lojza007 kdy 06. 01. 2025, 22:13:11 »
Ahoj,
obavam se, ze tam jen tak nejake consumer SSD nezpovoznis. Je to Dell, takze omezena nabidka disku, ale existuji neoficialni firmware pro tyto radice, kde lze potom pouzit i jine, nez oficialne povolene disky.
Dalsi veci je, ze tento radic umi dva rezimy - HBA a RAID. Takze si to prepni na rezim, ktery budes chtit vyuzivat.

Na rozdíl od HPE nemá Dell s neoriginálními disky kupodivu vůbec problém, otestováno na několika generacích serverů. Přesný typy řadičů z hlavy nevím, akorát to vždy byl HW raid.
4
Studium a uplatnění / Re:Státní zákázky - má malý dodavatel šanci?
« Poslední příspěvek od Miroslav Šilhavý kdy 06. 01. 2025, 22:03:08 »
...

OK, já si osobně myslím, že tvrdit, že "mně to děsně vadí" a zároveň "nic proti tomu neudělám" je prostě protimluv. Za sebe to vyhodnocuji, že Vám to vadí jen tak málo, abyste proti tomu nic udělat nemusel.

Kritizujte to klidně v diskusních fórech, proti tomu nic. Ale nedělejte ze sebe oslíka tím, že zároveň tvrdíte, jak strašně moc Vás to irituje. Mě to například taky vadí, ale klidně přiznám, že ne natolik, aby mě to vyprovokovalo něco učinit.
5
Sítě / Re:Zbyl ještě nějaký použitelný tunnelbroker?!
« Poslední příspěvek od veskotskujehnusne kdy 06. 01. 2025, 21:50:54 »
VPSfree - https://kb.vpsfree.cz/informace/projekty/ipv6tunel

Stále ještě žije? Dávám si do seznamu, dopisování přes maily bych se teda prozatím radši vyhnul.

Žije, používám na denní bázi asi druhým rokem, konektivita u Masteru: Naprosto bezproblémově a nepotřebuješ u nich VPS. Domluveno je to s Ondrou Caletkou za dva e-maily.
6
Studium a uplatnění / Re:Státní zákázky - má malý dodavatel šanci?
« Poslední příspěvek od registrovany123 kdy 06. 01. 2025, 20:54:05 »
Z oprávněného strachu o vlastní kůži (1) tedy úředníci na všech úrovních dělají zakázky tak, aby co nejvíc firem vyřadili už dopředu nějakou kvalifikací i tam, kde to není nijak cinknuté úplatkem nebo chystané pro jednoho dodavatele.

Určitě to mají úředníci těžké, ale četl jsi ty veřejné zakázky co jsem tu vypsal, viz fa Marbes, která na zakázkách pravidelně přihazuje sama? A jak dostala zakázku za 25 mil. Kč pro vývoj IS v malém městě, o kterou se nikdo jiný neucházel?

Prostě co nejvíc to nastavit na kvalifikačních kritériích a doufat, že z toho nebude průšvih, kdy to vyhraje zcela neznámá firma bez dosavadního obratu a s majitelem na nějakých ostrovech, protože nabídla poloviční cenu oproti ostatním, která následně dodá nepoužitelný projekt, nebo zkrachuje bez výsledku...

Mýlíš se, jde vidět, že sis smlouvy nečetl a teoretizuješ s tím - v těch smlouvách jsem viděl, že předem se nic neplatí, takže opravdu nikdo na ostrovech co sbalí prachy a vypadne zakázku nevyhraje.
7
Studium a uplatnění / Re:Státní zákázky - má malý dodavatel šanci?
« Poslední příspěvek od registrovany123 kdy 06. 01. 2025, 20:41:55 »
Pokud jste jako občan nespokojený, tak v první řadě si vyžádejte informace podle zákona o svobodném přístupu k informacím.

Není důvod, proč bych toto měl dělat v první řadě.

Nemá ale smysl se vylévat ve fóru

Nepravda, má to smysl.

ale přitom nebýt ochotný udělat ani zblo.

Založit topic ve foru a udělat analýzu není zblo.


Ignoruj mě i tenhle topic pokud ti přijde zbytečný - běž pryč. Už jsem na takové pozery a agitatory na Rootu jak jsi ty a další, co tady píšou pod svým jménem aby si budovali profil, alergický. Založ si normální account s přezdívkou a pak tady choď diskutovat a říkat svoje vlastní názory.
8
Vývoj / Re:Pomoc s ARM periferií
« Poslední příspěvek od CFM kdy 06. 01. 2025, 20:38:31 »
Podle specifikace C musí být int aspoň 16bit, takže by teoreticky mohl, a čekal jsem nějakou zákeřnost, když v tom figurovalo něco převzatého z Arduina ...
Ale jak říkáš, typicky je int podle architektury nebo aspoň těch 16bit.
9
Vývoj / Re:Pomoc s ARM periferií
« Poslední příspěvek od RDa kdy 06. 01. 2025, 20:20:49 »
Btw proc myslis ze unsigned jsou 16-bit? Je to 32bit arm podle vseho. Samozrejme na AVR (mega/xmega) jsem pozival o hodne explicitnejsi typovani (pres u8/u16/u32) se snahou usetrit misto i vypocetni cykly, protoze to je nativne spis 8 bit nez 16. Tyhle prechody jsou vzdy za trest.. ale holt, nas zakaznik, nas pan :D
10
Vývoj / Re:Pomoc s ARM periferií
« Poslední příspěvek od CFM kdy 06. 01. 2025, 20:17:46 »
Hlavně že to funguje a omlouvám se za podezdření z tak základní chyby :)
Stran: [1] 2 3 ... 10