1
Studium a uplatnění / Re:Jak učit dětičky na základní škole?
« Poslední příspěvek od Jiří Poucha kdy Dnes v 21:09:28 »Mintaka: já myslím, že si nerozumíme. Linux nijak nehaním, ani nehodnotím, bavíme se o výuce, o tom co a jak učit. Reaguju na pokus o flame, že linux není důležitý obsah. Ano, našel a rozvinul jste talent, který dneska linux bravurně ovládá. Ale to není argument, proč bychom se měli linuxem zabývat v "základním kurzu". Rád si to přišel vyjasnit osobně, kde a kdy ty pondělní kroužky jsou?
Každý, kdo do procesu vstupuje, má určeno, co bude učit, ale když to striktně určeno nemá, tak si látku nesmí vybírat, aby to hlavně bavilo jeho, ale jen a pouze podle toho, co potřebujou ty děti. Tím neříkám, že učitele učení nemá bavit, tím říkám, že primární je vždy rozvoj dítěte. Každého jednotlivého, bez ohledu na jejich talent. Souzním s názorem učitele dílen, který říkal, že jeho cílem nikdy nebylo, aby měl v každé třídě pět budoucích inženýrů, ale aby si všichni jeho žáci uměli zapojit zásuvku a schodišťák.
Obávám se, že u prvňáčků žádná smysluplná představa, co to je operační systém, nevzniká ani při intenzivním používání ICT a nečekám, že by se to po sebelepším vysvětlování změnilo. Moc dobře si pamatuju z gymplu, jak marné byly pokusy
vyučovat informatice patnáctileté slečny.
Moje pedagogické působení se omezilo na občasné doučování MFCh, odvedl jsem dohromady asi tři semestry úvodních laborek z elektroniky na FELu a tři bakalářky. Před covidem jsem učil jednoho Aspergera programovat jednočipy, to bylo k tématu této diskuse zdaleka nejvýživnější.
Každý, kdo do procesu vstupuje, má určeno, co bude učit, ale když to striktně určeno nemá, tak si látku nesmí vybírat, aby to hlavně bavilo jeho, ale jen a pouze podle toho, co potřebujou ty děti. Tím neříkám, že učitele učení nemá bavit, tím říkám, že primární je vždy rozvoj dítěte. Každého jednotlivého, bez ohledu na jejich talent. Souzním s názorem učitele dílen, který říkal, že jeho cílem nikdy nebylo, aby měl v každé třídě pět budoucích inženýrů, ale aby si všichni jeho žáci uměli zapojit zásuvku a schodišťák.
Obávám se, že u prvňáčků žádná smysluplná představa, co to je operační systém, nevzniká ani při intenzivním používání ICT a nečekám, že by se to po sebelepším vysvětlování změnilo. Moc dobře si pamatuju z gymplu, jak marné byly pokusy
vyučovat informatice patnáctileté slečny.
Moje pedagogické působení se omezilo na občasné doučování MFCh, odvedl jsem dohromady asi tři semestry úvodních laborek z elektroniky na FELu a tři bakalářky. Před covidem jsem učil jednoho Aspergera programovat jednočipy, to bylo k tématu této diskuse zdaleka nejvýživnější.