1
Vývoj / Re:Python 3: vytvorenie balíka pre produkciu
« Poslední příspěvek od Michal Šmucr kdy Dnes v 12:16:35 »Mrkněte na
https://packaging.python.org/en/latest/overview/
Tam jsou popsané všechny možné způsoby a varianty, plus základní vysvětlení co je module, source package, wheel. Včetně třeba odkazů na další nástroje, které s tím umí pomoct a udělat nějaké self-contained balíčky (pokud je to to, co chcete).
Asi bude dost záležet na tom, které závislosti tam kolega má. Např. některé externí moduly jsou napsané čistě v Pythonu a není tam žádný problém dát je jednoduše do toho samého adresáře jako aplikaci a importovat. Na druhou stranu pak můžete najít i složitější moduly, které jsou z části napsané v Pythonu a z části pak třeba v C, C++ (kvůli rychlosti, nebo nějaké přímému použití nějaké další nativní knihovny). Ty už se pak nedají jednoduše kopírovat mezi různými platformami a systémy, protože je musíte buď na každé separátně sestavit (musí tam být případné build deps) nebo použít binární wheel (buď svůj, nebo třeba stažený z PyPi).
Jinak samozřejmě i ty hotové wheely si můžete stáhnout někam lokálně, pokud nechcete být závislý na PyPi. A udělat pak například jen instalační skript pro tu aplikaci, který je bude instalovat její závislosti přes pip z vašeho serveru (Na MacOSu a Windows je pip součástí distribuce Pythonu, takže je tam rovnou. Na většině Linuxových distribucí je to pak jako volitelný balíček).
https://packaging.python.org/en/latest/overview/
Tam jsou popsané všechny možné způsoby a varianty, plus základní vysvětlení co je module, source package, wheel. Včetně třeba odkazů na další nástroje, které s tím umí pomoct a udělat nějaké self-contained balíčky (pokud je to to, co chcete).
Asi bude dost záležet na tom, které závislosti tam kolega má. Např. některé externí moduly jsou napsané čistě v Pythonu a není tam žádný problém dát je jednoduše do toho samého adresáře jako aplikaci a importovat. Na druhou stranu pak můžete najít i složitější moduly, které jsou z části napsané v Pythonu a z části pak třeba v C, C++ (kvůli rychlosti, nebo nějaké přímému použití nějaké další nativní knihovny). Ty už se pak nedají jednoduše kopírovat mezi různými platformami a systémy, protože je musíte buď na každé separátně sestavit (musí tam být případné build deps) nebo použít binární wheel (buď svůj, nebo třeba stažený z PyPi).
Jinak samozřejmě i ty hotové wheely si můžete stáhnout někam lokálně, pokud nechcete být závislý na PyPi. A udělat pak například jen instalační skript pro tu aplikaci, který je bude instalovat její závislosti přes pip z vašeho serveru (Na MacOSu a Windows je pip součástí distribuce Pythonu, takže je tam rovnou. Na většině Linuxových distribucí je to pak jako volitelný balíček).