Poslední příspěvky

Stran: [1] 2 3 ... 10
1
Vývoj / Re:Přechod z Javy na Rust. Ano či ne?
« Poslední příspěvek od balkovic kdy Dnes v 22:39:51 »
Psát desktopové aplikace v Javě byla vždycky bolest. V C# je to snesitelnější ale stejně je to vždycky obluda.

V takom Swingu v Jave ide písať desktopové aplikácie dosť komfortne. Horšie je sa však na ne pozerať. Ešte som skúšal QT, aj to išlo fajn. (S patričnými obmedzeniami na jeden OS)
2
/dev/null / Re:Assembler pro mikrokontrolér STM8
« Poslední příspěvek od Petr Krčmář kdy Dnes v 20:50:18 »
Moc hezké, ale podobná oznámení nepatří do fóra, ale do zpráviček. Na titulní straně je odkaz „Napište zprávičku“ a tam je možné podobnou věc přidat. Díky
3
Bazar / Re:Sháním starší notebook pro kamaráda na web
« Poslední příspěvek od honzaak kdy Dnes v 20:43:52 »
poslal jsem zprávu. díky za info.
Mohu nabidnout moc pekny Lenovo Thinkpad T480. Je tam cerstva instalace W11. Pro me to ma bohuzel slabe CPU, tak to pustim dal. O vikendu jsem ho koupil za 2k.
4
/dev/null / Re:Assembler pro mikrokontrolér STM8
« Poslední příspěvek od Franta Kučera kdy Dnes v 20:29:02 »
Pěkné, díky!
5
/dev/null / Assembler pro mikrokontrolér STM8
« Poslední příspěvek od Ivan Sivák kdy Dnes v 20:08:49 »
Normálně se pro tento typ procesoru používá vývojové prostředí Adruina s doinstalovanou podporou pro STM8 (SDuino).
Pokusil jsem se jej programovat v assembleru pomocí nástroje od výrobce ST Visual develop. Jeho výhodou je, že kód lze krokovat a sledovat obsah paměti i registrů. Mám zde pár více, či méně :D povedených návodů a příkladů.
https://iisivak.xf.cz/STM8/index.php
Jsou zde ukázky komunikace přes sběrnice SPI a I2C, s LCD displejem 16x2, s hodinovým displejem TM1637, s infračerveným čidlem, teplotním čidlem, atd.
6
Bazar / Re:Prodám disky, NVR, kamery, MikroTik
« Poslední příspěvek od Hornik kdy Dnes v 18:23:07 »
Dalsi disky na ceste k novym majitelum.




Mikrotiky prodane.

Disky, kamery i NVR stale k dispozici v dostatecnem mnozstvi.
7
Sítě / Re:Wake on LAN na Dell s Windows nefunguje
« Poslední příspěvek od darebacik kdy Dnes v 17:48:14 »
Skusal som vypnut z 230V aj na 20 min. WoL fungoval.
AC recovery mam nastavene na Last Power State (co bolo pred vypadkom, nech je aj po vypadku).
8
Vývoj / Re:Přechod z Javy na Rust. Ano či ne?
« Poslední příspěvek od BoneFlute kdy Dnes v 17:17:11 »
Hledám jazyk, který splňuje právě citované vlastnosti, tedy: rychlost a jednoduchost vývoje, rychlý běh výsledného programu, malá paměťová náročnost.

To by mohlo odpovídat.

Mí favoriti byl Haskell a Rust.

Haskell má lepší vyjadřovací schopnosti. Ale vývoj je přeci jen pomalejší, a člověk tomu musí přeci jenom trochu rozumět.
Rust má stále nadprůměrné vyjadřovací schopnosti a přitom je ještě dostatečně jednoduchej. A navíc svižnej a subtilní.
Citované vlastnosti by splňoval i golang. Ale ten nemá záruky, což mě už přišlo hodně líto.
9
Vývoj / Re:Přechod z Javy na Rust. Ano či ne?
« Poslední příspěvek od BoneFlute kdy Dnes v 17:11:25 »
Pokud by šlo v Rustu psát všechno rychlejí než v Javě/C# a zároveň by to pak běželo rychleji a žralo míň paměti, nebyl by (skoro) žádný důvod je použít.

No, v Rustu ti to poběží levněji a rychleji než v Javě a C#.
Aby si něco napsal v Javě/C#, tak ti stačí levnější vývojář.
Psát desktopové aplikace v Javě byla vždycky bolest. V C# je to snesitelnější ale stejně je to vždycky obluda.
10
Vývoj / Re:Přechod z Javy na Rust. Ano či ne?
« Poslední příspěvek od BoneFlute kdy Dnes v 17:04:00 »
Jaká je rychlost kódování v Rustu oproti C/C++. Máte někdo již dlouhodobější zkušenost? A co generování částí kódu Rustu pomocí AI?
Tu samou věc, kterou bych napsal v Java/C#/PHP za jednotku času, napíšu v Rustu za dvě jednotky času. (Proti C/C++ bohužel nemohu sloužit, je to už dlouho.)
LLM pomáhá hodně, používám. Ne celé aplikace, ale části a hledání problému ano. (Ale tam je to asi nepřenosné, vzhledem k tomu, jak kdo používá LLM jakým způsobem.)

Rád bych se zeptal, co Vás nejvíce zdržuje při porovnání programování v Java/C#/PHP oproti Rustu? Je to čtení kódu, odlišná syntaxe Rustu, odlišnost přístupu k přísným datovým typům (im/mutability) Rustu, neexistující knihovny, automatické doplňování kódu v IDE (jaké nástroje používáte? VS Code nebo JetBrains RustRover etc.) nebo ještě něco jiného? Rád bych totiž našel řešení, jak zrychlit vývoj v Rustu oproti Java/C#/PHP a hlavně oproti C++ tak, aby to bylo obráceně: přinejmenším Java/C#/PHP = 2 jednotky času oproti Rust = 1 jednotka času. Ale rád bych dosáhl poměr 1:10 ve prospěch Rustu. Bylo by to reálné? Třeba i s popmocí A.I.?

Předem díky za odpověď,
nm

Ne, není to reálné.

Java/C#/PHP používá GC. Což z principu znamená, že i když je Rust naprosto famózní v usnadňování věcí, tak některé situace prostě musíte explicitně rozhodnout. Takže vždycky to bude Java/C#/PHP 1jednotka, Rust 2jednotky, C/C++ cca 20jednotek.

Ano, je sice pravda, že je řada věcí, které musíte rozhodnout v Rustu i v Javě, či v C, ale to ve výsledné rovnici ničemu nepomůže. (Pokud se bavíme o rychlosti vývoje.)

Stojí za zmínku, že Rust díky své filozofii funguje tak, že většinu chyb odchytíte v compile-time, což přináší trochu ceny, zatímco u Java/C++ většinu chyb odchytě v client-time, což znamená, že tu cenu zaplatíte později. Je to podobný efekt jako psaní automatických testů.

LLM tomu moc nepomůže, protože ta dokáže poradit jak v Rustu tak v Javě. Ačkoliv, jak nad tím přemýšlím, mohlo by mít efekt, že Rust je one-way, takže třeba jo. Neodvažuji se posoudít.
Stran: [1] 2 3 ... 10