Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.


Příspěvky - Petr Blahos

Stran: 1 [2] 3 4 ... 7
16
Vývoj / Re:Python 3 konverzia Hex
« kdy: 16. 02. 2021, 11:40:39 »
Sice nechápu otázku, ale odpověď je modul struct.

17
Vývoj / Re:Státní svátky .NET
« kdy: 22. 01. 2021, 14:36:57 »
Hele, upřímně, jedinej způsob, jak tohle dokonale vyřešit je hodit to na zákazníka.
Zákazník si musí udržovat kalendář, ve kterém bude ty svátky označovat. Případně
to Váš software může přednastavit, ale jestli to má fungovat za několik let, tak to
bez kalendáře nepůjde.

18
Vývoj / Re:Python OPC nechce spracovat array
« kdy: 07. 01. 2021, 14:38:31 »
Moje křišťálová koule mi říká, že tohle celé je ve funkci, která se jmenuje get_child,
nebo možná get_value. Ale není to moc dobrá křišťálová koule.


19
Software / Re:SW pro evidenci nepřítomností
« kdy: 06. 01. 2021, 14:37:23 »
pro evidenci nepřítomností?

No já bych i něco měl, ale základ je, že se musí zaevidovat přítomnost, neboli příchod.
Pak tam jde nadefinovat celá sada důvodů nepřítomnosti. Je to spíš pro výrobní firmu,
takže jsou tam takový blbůstky, jako zaokrohlování na 1/4 hodinu nebo 1/2 hodinu,
nějaká práce s přesčasama, směny, apod. Nějaká sekretářka to může editovat, na
konci měsíce si to potvrdí a tím se to uzamkne. Ale je to klient-server (zase nic nebrání
mít to obojí na jednom počítači).

20
Vývoj / Re:Python: čtení z COM portu a odstranění balastu
« kdy: 15. 12. 2020, 13:29:17 »
Nemá ten scanner nastavenej nějakej prefix nebo suffix, kterej posílá ke každýmu kódu? Stáhněte si nastavovací příručku a nastavte si to, jak potřebujete...

21
Server / Re:Minecraft server howto
« kdy: 01. 12. 2020, 07:30:59 »
Já bych to řešil:
[...]

bukkit?

22
Server / Re:Minecraft server howto
« kdy: 30. 11. 2020, 13:35:06 »
Můžete prosím rozvést vaší představu?

Mě hlavně zajímá, jak se dělá lobby, a jak se pak dělá portování do miniher. A taky zda se používá craftbukkit nebo spigot. Takže tuším, jak pokračovat, ale nevím, kde začít.

23
Server / Minecraft server howto
« kdy: 29. 11. 2020, 17:20:29 »
Ahoj, nevíte někdo o tutorialu, jak nejlépe rozjet Minecraft server s lobby a minihrama? Totiž, dovedu si představit, že to jde všechno udělat pomocí commandů, ale předpokládám, že by na to už mohly fungovat nástroje. Díky.

24
Odkladiště / Re:Porušení práv, GDPR ?
« kdy: 16. 06. 2020, 09:04:30 »
Jasně, v první řadě se snažte domluvit.  Ale myslím, že tu ještě jedna věc nezazněla:
Okamžitě to sdělte vedoucímu. Zaprvé, je to tak banálně jasné, že se za Vás musí postavit,
zadruhé, kdyby na to někdy přišla řeč, tak bude vědět o co jde.

25
Vývoj / Re:Hotové řešení sklad
« kdy: 19. 03. 2020, 12:25:40 »
Souhlasím se všema ostatníma. Ta funkcionalita se staršně nabaluje, ale hlavně jsou tam zákony.

Takový FlexiBee basic stoji 295 měsíčně na uživatele (disclaimer: sám jsem flexibee nikdy neviděl,
ale sklad prý má a ten základ tam musí mít taky, a pokud vím, tak je dost otevřený).

26
Server / Re:Python - doporučení deploymentu na servery
« kdy: 17. 02. 2020, 10:26:34 »
Jinak, co se tyce pythonu, ne uplne chapu tu prevelikou oblibu, momentalne nejpouzivanejsi jazyk.
Je to lepci nez perl nebo GO, ale treba jawe to nesaha po kotniky.

Pro Python je strašně moc knihoven vpodstatě na všechno a hrozně jednoduše se adoptují.
Takže než si to uvědomíš, začneš je používat, staneš se na nich závislý, a když hledáš
vhodnou náhradu, tak zjistíš, že by to bylo tak pracné, že to vzdáš.

Mno tak pro jawu je toho este vic nez pro python, https://mvnrepository.com/repos/central

Nejde jen o množství, ale taky o ease of use. Ale já to ale opravdu nemyslím jako plus pro Python.

Citace
Na pythonu me nejvic stval ten dynamicky typing.
V jawe vim co mi presne leze z metody a jake jsou typy parametru, vi to i IDE a adekvatne navadi pri psani kodu.
V pythonu musim porad v hlave drzet co z toho vlastne leze dovnitr a ven. Ve verzi 3.8 uz do toho dobastlujou typying.
Ono je IMHO lepci navrhnout jazyk na zacatku robustne, nez pak dobastlovat private atributy pres double underscores.

Víš, pokud mohu velmi zdvořile, čistě jako tip na zlepšení, a bez jakýchkoliv úmyslů vyvolávat hádku: myslíš, že někdo bude brát vážně Tvůj názor na Javu, když to ani neumíš napsat?!?

27
Server / Re:Python - doporučení deploymentu na servery
« kdy: 17. 02. 2020, 07:55:03 »
Jinak, co se tyce pythonu, ne uplne chapu tu prevelikou oblibu, momentalne nejpouzivanejsi jazyk.
Je to lepci nez perl nebo GO, ale treba jawe to nesaha po kotniky.

Pro Python je strašně moc knihoven vpodstatě na všechno a hrozně jednoduše se adoptují.
Takže než si to uvědomíš, začneš je používat, staneš se na nich závislý, a když hledáš
vhodnou náhradu, tak zjistíš, že by to bylo tak pracné, že to vzdáš.

28
Takže:

1. Nedávno jsem použil na naklonování disku systemrescuecd. Dá se nabootovat a provozovat z flashky a má X a má gparted.
2. V počítači máš jen ten "poškozený" disk. Spusť gparted a podívej se na něj. Uvidíš, přesnou velikost a partitiony.
3. Pak tam připoj ještě ten nový, zase spusť gparted, teď tam uvidíš 2 disky. Dokážeš je rozeznat, nebo jsou úplně stejné?
4.a. Dokážeš je rozeznat, tak si zapiš, který je ten starý (např. /dev/sda) a který je ten nový (např. /dev/sdb).
4.b. Nedokážeš je rozeznat: Já bych postupoval úplně tupě - odpojil starý a připojil jen ten nový. Na něm bych si udělal v gparted jakoukoliv partitionu malé velikosti - jen na to, abych v gpartedu poznal, který je který. Teď už je rozeznat dokážeš. Znovu připoj ten starý disk. Tak si zapiš, který je ten starý (např. /dev/sda) a který je ten nový (např. /dev/sdb)
5. dd if=/dev/sda of=/dev/sdb
6. Čekej.
7. Teď máš na /dev/sdb přesnou kopii /dev/sda.

4.b.: Je to tupé, ale jednoduché. Předpokládám, že někdo poradí, jak se podívat na sériové číslo disku, a pak to půjde bez toho mrcasení s partitionou.

(Pozn: Určitě chápeš, že všechna ta připojení a odpojení při vypnutém počítači :-)

29
Vývoj / Re:Python cv2.resize nefunguje korektne s PysimpleGui
« kdy: 22. 01. 2020, 10:24:15 »
Alebo cela idea je zla od zaciatku a je potrebne zmenit velkost hned ako to zoberies s kamery?

Ne. Teď bych zkusil:

Kód: [Vybrat]
print(window.FindElement('image').GetSize())
print(dim)

A to by mělo lecos napovědět.

30
Vývoj / Re:Python cv2.resize nefunguje korektne s PysimpleGui
« kdy: 21. 01. 2020, 19:14:01 »
Z těchto kousků kódu se nedá poznat, jestli je to vůbec špatně. Jaká je velikost okna? Co je height2,
width, co je screen_width_output_video_width? Resizuje se frame, ale zobrazuje se jakejsi processimage.

Mimochodem, co je "abstraktny" obrazok?

Stran: 1 [2] 3 4 ... 7