blba otazka: staci sa pozerat na mnozstvo RAM na grafike?
Blbá odpověď: Pro amatéra ano.
Takhle - málo raměti je showstopper. pomalé výpočty jsou jen pomalé výpočty. Asi takhle (spíš jsem si hrál trochu s grafikou).
Real-ESRGAN: (upscaling foto/video, oprava máznutí)
4GB GTX1650 se to dá rozběhat, aby šlo i učit neuronku (na specificky máznutý film), tak to chce hodně hraní s tréningovou sadou. a tréning trval asi 20 dní (při 40W spotřebě)
12GB RTX3060 to jede v pohodě, stejný tréning kolem 6 dní, 170W spotřeby
StableDiffusion: (generování obrázků)
4GB GTX1650 to nejde ani rozjet (neumí fp16 a s fp32 se to tam prostě nevejde).
12GB RTX3060 už většinu normálního generování dá, včetně nového SDXL (1024x1024 native) který je na hraně, pokud tam chce člověk dělat složitější pipe (typicky různé upscalingy), tak je to taky na hraně/za hranou
Tréning - prý LoRA ("patch" do modelu) jde i na 8GB, na 12GB už v pohodě.
DreamBooth (třeba učení modelu vlastního psa) je totálně na hraně, stačí jedna blbost v configu a nebo leak a nevejde se, jinak s odřenými ušima to na 12GB projde.
Ten domácí problém je v českejch asi ten, že 4GB jsou někde na 4k, 12G kolem 8k v ceně a to je z dostupných jen a právě RTX3060 takže moc na výběr není (zkoušet 8GB mě ani nenapadlo, ale kdo nějakou už doma má, může to zkusit, případně jí v rodině posunout dál a koupit si lepší), a cokoli většího v částce, kterou do toho člověk na hraní moc investovat nechce, takže další parametry jako výkon moc nehrají roli ;-)