...
Takže navrhujete, abychom udělali a vyučovali matematiku pro blbce s tím, že ti ne-blbí si budou muset vymyslet vlastní syntaxi?
No, tohle už tu několikrát bylo, počínaje latinou ve středověku, kdy by Jan Hus nesouhlasil, Simplified English. Dokonce i Richard Feynman si vymyslel vlastní, výhodnější notaci, od které ale ve své velikosti dokázal velmi rychle pochopit, že se musí domluvit se zbytkem světa, takže se nakonec přizpůsobil? (a později se ujala slash notace, ale to je trochu jiná věc).
Rozepsal jste se hezky, plamenně, nicméně: Podobnou výukou v podstatě odstříhnete lidi od veškeré do dnes vzniklé literatury. Úžasné pro bety v Konci civilizace od Huxleyho, ale jinak naprosto mimo. Celý přechod byste musel čekat alespoň jednu generaci, která by tím byla zmatena ještě víc - génius se možná prokouše, zbytek bude plavat ještě 10x víc, protože přiznejme si, podobná notace vyhovuje pár autistickým nerdům (bez urážky), pro zbytek je to komplikace.
BTW ona se tam ta intuice v hlavě sama neobjeví, a dost intuitivních věcí vzniká na základě hlubšího pochopení těch "hrozných mechanických výpočtů, které nikdo nedělá". Tady vřele doporučuji pozornosti blog nějakého matematika, který si vyloženě "hraje" - jako třeba John Baez, to opravdu není práce "stroj tohle všechno za nás dělá a proto jsme, ani nevíme jak, přišli na tuhle úžasnou věc", ale "když si uvědomíme tyhle naprosto základní věci, a když opravdu látce rozumíme takže víme, co zanedbat a co ne, tak vlastně tenhle velmi komplikovaný výsledek je takhle triviální".