Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.


Příspěvky - Liquids

Stran: [1] 2 3 ... 15
1
Nechápu co se ti na tom nezdá.
Prostě jako živnostník na to nemáš!
Ty tvé 3 milióny jsou pouze zatajený švarcsystém (děláš pro jednoho zákazníka), zvláště když ani nejsi zaměstnancem s adekvátními odvody.

Účelem těchto omezení je právě vyloučení firem které na to nemají ať kapacitně, tak i finančním krytím. Zároveň se tak dá i předpokládat, že mají i dostatečně zmáknuté procesy a řízení rizik.
Neber to osbně.
Možná jsi dobrý, ale jsi sám a v případě nemoci či jiné horší události, jim po tobě nezbyde vůbec nic.
Většinou tito lidé ani nemají zmáknutou dokumentaci a nejsou ani ochotni udělat systém takový aby v něm mohl následník pokračovat. Otázka licence je další věcí.
Pokud odhlédneme od korupce, tak tohle je přesně popis, proč nikdo nechce fungovat s nějakou onemanshow.

Samozřejmě je hezké, že v ČR je nastavený daňový systém, který umožňuje IT dojit stát na daních přes švarcsystém, ale pak se nedivte, že nikdo nechce spolupracovat s někým na koho se reálně nelze spolehnout.

2
Bohuzel - pokud do toho pujdes tak budes zodpovedny za "pozitivni zpetnou vazbu" a byt sam duvodem sve nestastne situace. Kup si neco mimo Prahu radeji, hlavni mesto je velice precenovana lokalita a kvalita bydleni jde prudce dolu.

Nebo prasknutí bubliny...

Rad bych si nechal poradit od financne zdatnejsich.
Planuju si vzit hypo s urokem 4,6 s fixem na 3 roky, jenomze ECB nedavno oznamila snizeni urokovych sazeb.
A ted vyvstava otazka, vyplati se to do toho jit ted?

Osobne se domnivam, ze ano.
I kdyby sazba hypo padla na 3,5 majitele nemovitosti budou cenu sponovat dal (Praha), protoze hypoteky budou proste dostupnejsi.
Je tak v zaveru jedno jestli ty penize dam bance nebo ji utratim za nakup nemovitosti.


Ale rad si vyslechnu nazor zkusenejsich

Já jsem zvědavý, co se staně až nemovitosti budou stát 1,5 až dvojnásobek v ČR než v Německu při třetinových až polovičních mzdách.

Jestli se všichni, kteří mohu odejít, zvednou a odejdou a v ČR zůstanou jenom lidé z východu nebo jestli dojde k nějaké korekci trhu nemovitostí.

3
Myslet si, že jsem nepostradatelný, je naivita. Korporát nemá problém vylít do kanálu práci celého týmu za několik let. Stejně tak nemá problém místo jednoho odpadlíka vzít jako náhradu dva nováčky za násobek jeho platu.

Chodit za šéfem nebo na HR, že chci upgrade, je ztráta času. Po roce a půl dohadování z toho jsou 2% držhubnýho, to nestojí za námahu.

Má smysl aktivně hledat jinde: Za 4 měsíce z toho může být 30-50% navíc, ale je to cesta do rizika.

Nebo je pasivně-agresivní přístup: Snížím svoje výkony na úroveň mzdy a v uvolněném čase dělám na jiných projektech.
Velice pěkně popsáno. Zažil jsem několik lidí, kteří situaci betonovali tak, aby byli "nepostradatelní". Dost smutný pohled na tuto zoufalou snahu. Viděl jsem ředitele, který eleminoval své teoretické nástupce až pod ním nezbyl nikdo normální a jeho pozice byla zrušena vedením firmy.

4
Studium a uplatnění / Re:Kariéra programátora PLC
« kdy: 10. 09. 2024, 19:16:56 »
Programátoři PLC jsou ve firmách docela žádaní. Spíš bych šel tam, kde získáš elektrotechnické vzdělání, abys mohl sáhnout i na dráty, což je u PLC občas potřeba.
Jasně, že jsou, protože je to blbá práce, často v bordelu a né moc dobře zaplacená. Čili to nikdo moc nechce dělat.

5
Hardware / Re:Náhrada za končící CZC.cz
« kdy: 24. 08. 2024, 16:00:20 »
Když CZC kdysi nechutně zlikvidovalo OKc,
Mohl bych se zeptat, o co šlo?

Pamatuji třeba situaci okolo Monimy nebo zaparkování Lan-shopu.

6
Studium a uplatnění / Re:Snížení mezd v IT
« kdy: 09. 07. 2024, 05:48:20 »
?

Predstavte si montáž Iphonu je práca s vysokou pridanou hodnotou. Lenze praca je exportovana do otrokárskej Číny.
Napríklad rozdiel ceny medzi "Librem made in USA (1999 USD)" a smartphonom Librem vyrobnenom v Azii (1300USD) je 700 USD staci zmenit krajinu  hned pridana hodnota prace tovarne narastie o  + 50%.

Osobně si myslím, že ty neustálé diskuze o produktivitě a přidané hodnotě lze zabalit do jedné věty. Levné práce si nikdo neváží.

7
Studium a uplatnění / Re:Snížení mezd v IT
« kdy: 07. 07. 2024, 17:23:05 »
Vyssi produktivita != ten kdo vic pracuje
No produktivita....pokud si dceřijná automobilka automobilka v ČR musí koupit do svých modelů motor od své matky vyvinutý v Německu za předražené vnitropodnikové ceny místo toho, aby si koupila kvalitnější motor třeba z Japonska.....to se nám to dělá (ne)produktivita, jak víno, že?

Ale pochopil jsem, že jste ve čtení zatím u vyvoněné Dácie... ;D ;D ;D

8
Studium a uplatnění / Re:Snížení mezd v IT
« kdy: 07. 07. 2024, 16:56:13 »
Nepodléhejte levicové propagandě.
To tvrdí pravičáci, že výkon ekonomiky ČR je 2/3 až 3/4 Německa.

Nikoliv Foxcon, který ho v Číně montuje, protože to je práce s nízkou přidanou hodnotou. A podle toho jední i druzí platí své zaměstnance. Stejně tak ten, kdo poskytne kapitál oprávněné vytáhne část produktivity z cílové do zdrojové země. A přesně v takovém postavení jsme vůči Němcům my.
Myslím, že na téma skutečná produktivita a vykázaná produktivita by to mohla být opravdu dlouhá diskuze. Mám v tomto směru opravdu dost zkušeností z korporátů.

Ale samozřejmě je to primárně o tom, že Češi ze sebe nechají dělat levnou pracovní sílu a změnit to mohou jenom oni a celkem snadno.

9
Studium a uplatnění / Re:Snížení mezd v IT
« kdy: 07. 07. 2024, 16:40:39 »
A stejně nevěřím, že firma nakoupí fleetová auta s takovou slevou, že je prodá bez ztráty.
Asi zřejmě neznáte obchodní model Škody v ČR. To, že se vám něco nelíbí, neznamená, že to neexistuje.

10
Studium a uplatnění / Re:Snížení mezd v IT
« kdy: 07. 07. 2024, 16:10:41 »
nic jste neukazal.  jen vasi soukromou dojmologii, ktera neni a nebyla podlozena vlastne nicim.
Vzhledem k tomu, že místní "vyvoněná Dacie" jménem Škoda plánuje přejít na výrobní plán Ferrari a tedy vyrábět o jedno vozidlo méně než chce trh, tak se vám klidně velmi dobře stane, že ojetá vozidla budou dražší než nová, protože budou dostupná hned. - https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-byznys-rozhovory-dokazeme-konkurovat-cine-naklady-mame-nizke-rika-sef-skody-auto-254504

11
Studium a uplatnění / Re:Snížení mezd v IT
« kdy: 07. 07. 2024, 15:57:37 »
Ne, pravdu jsem měl já, viz příspěvky nade mnou ;D

Pro zajímavost jsem našel tu starou diskuzi: https://forum.root.cz/index.php?topic=25744.msg366314#msg366314 . A kdyby vás zajímalo jak se to vyvíjí, tak nájem už je skoro 20, jídlo 7, kolo mám taky dražší + přibyly náklady na členství v Železné kouli, a dary "pro Putina". Celkově jsem už skoro 35k měsíčně.
Odkazovaná diskuze zřejmě spadá do období, kdy se v ČR soutěžilo, kdo bude mít v bytě nejnižší teplotu (a nejvíce plísně).

Já se baví o jiné situaci.  Tedy,  že ČR je téměř reálně další německou spolkovou zemí. Po inflaci jsou náklady na život stejné jak v Německu a mzdy poloviční až třetinové, které neodpovídají skutečnému výkonu české ekonomiky.

12
Studium a uplatnění / Re:Snížení mezd v IT
« kdy: 07. 07. 2024, 14:27:35 »
Pokles ceny (vyrazny) auta ihned po vyjeti z autosalonu neni zadny kec lidi, kteri na auto nemaji.

Je to prosta realita.
Na příkladu vozidel koncernu VW jsem vám ukázal, že cena vozidla po vyjetí z autosalonu může zůstat stejná nebo růst, ale v ČR je koupě nového auta nebo bydlení v nájmu vyhazování peněz z okny, že?

13
Studium a uplatnění / Re:Snížení mezd v IT
« kdy: 05. 07. 2024, 22:51:54 »
Pak to začne, tady kotouče, támhle tlumiče, taky přední náprava a ještě ložiska, pak ještě hledat v ČR někoho, kdo to nepohnojí při výměně. Zde se mi osvědčil kvalitní autorizovaný servis

Otázka je, kdy tyhle náklady přestanou dávat finančně smysl. Když ročně nacpu 50k do auta, tak to je pořád polovina toho, o kolik přijdu vyjetím z autosalonu autem, které jsem právě koupil za 1mln. Odpovídá tohle realitě?

A váš čas a nervy mají cenu jakou? Z grafu plyne, že nula.

Argument poklesu ceny po vyjetí z autosalonu jsem slyšel hlavně od lidí, kteří na nové nemají. Navíc jsou situace, kdy cena klidně naopak vzroste, viz třeba fleetové slevy koncernu VW a následný prodej ojetin.

14
Studium a uplatnění / Re:Snížení mezd v IT
« kdy: 05. 07. 2024, 16:36:22 »
Drobná korekce překlepů, původní příspěvek nelze již editovat.

Soudobá vozidla najedou asi 100 až 150 tis. bez zásahů (neplatí pro koncern VW, tam jsou problémy už od počátku), krom výměny oleje a filtrů. Pak to začne, tady kotouče, támhle tlumiče, taky přední náprava a ještě ložiska, pak ještě hledat v ČR někoho, kdo to nepohnojí při výměně. Zde se mi osvědčil kvalitní autorizovaný servis.

Pro současná vozidla také platí horší korozní odolnost spodních dílů karoserie (myšleno pro vozidla pro běžné občany v ČR), proto je nutné po koupi ošetřit spodek vozidel voskem, aby to i po 10 letech nějak vypadalo.

V "autech se hrabu" cca od roku 2000. Tenkrát se v ČR řešily ojetiny z osmdesátek a devadesátek a jejich problémy.

15
Studium a uplatnění / Re:Snížení mezd v IT
« kdy: 05. 07. 2024, 16:26:26 »
Tak určitě. V ojetých vozidlech jsem za posledních patnáct let najel stovky tisíc kilometrů. Takže si myslím, že dost zkušeností naopak nemáte. Proto taky píšete to, co píšete.
Soudobá vozidla najedou asi 100 až 150 tis bez zásahů (neplatí pro koncern VW, tam jsou problémy už od počátku), krom výměny oleje a filtrů. Pak to začne, tady kotouče, támhle tlumiče, taky přední náprava a ještě ložiska, pak ještě hledat v ČR někoho, kdo to nepohnojí při výměně. Zde se mi osvědčil kvalitní autorizovaný servis.

Pro současná vozidla také platí horší korozní odolnost spodních dílů karoserie (myšleno pro vozidla pro běžné občany v ČR), proto je nutné po koupi ošetřit spodek vozidel voskem, aby to i po 10 letech nějak vypadalo.

V "autech se hrabu" cca od roku roku 2000. Tenkrát se v ČR řesily ojetiny s osmdesátek a devadesátek a jejich problémy.

Stran: [1] 2 3 ... 15