Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.


Příspěvky - Liquids

Stran: [1] 2 3 ... 15
1
Studium a uplatnění / Re:Snížení mezd v IT
« kdy: 09. 07. 2024, 05:48:20 »
?

Predstavte si montáž Iphonu je práca s vysokou pridanou hodnotou. Lenze praca je exportovana do otrokárskej Číny.
Napríklad rozdiel ceny medzi "Librem made in USA (1999 USD)" a smartphonom Librem vyrobnenom v Azii (1300USD) je 700 USD staci zmenit krajinu  hned pridana hodnota prace tovarne narastie o  + 50%.

Osobně si myslím, že ty neustálé diskuze o produktivitě a přidané hodnotě lze zabalit do jedné věty. Levné práce si nikdo neváží.

2
Studium a uplatnění / Re:Snížení mezd v IT
« kdy: 07. 07. 2024, 17:23:05 »
Vyssi produktivita != ten kdo vic pracuje
No produktivita....pokud si dceřijná automobilka automobilka v ČR musí koupit do svých modelů motor od své matky vyvinutý v Německu za předražené vnitropodnikové ceny místo toho, aby si koupila kvalitnější motor třeba z Japonska.....to se nám to dělá (ne)produktivita, jak víno, že?

Ale pochopil jsem, že jste ve čtení zatím u vyvoněné Dácie... ;D ;D ;D

3
Studium a uplatnění / Re:Snížení mezd v IT
« kdy: 07. 07. 2024, 16:56:13 »
Nepodléhejte levicové propagandě.
To tvrdí pravičáci, že výkon ekonomiky ČR je 2/3 až 3/4 Německa.

Nikoliv Foxcon, který ho v Číně montuje, protože to je práce s nízkou přidanou hodnotou. A podle toho jední i druzí platí své zaměstnance. Stejně tak ten, kdo poskytne kapitál oprávněné vytáhne část produktivity z cílové do zdrojové země. A přesně v takovém postavení jsme vůči Němcům my.
Myslím, že na téma skutečná produktivita a vykázaná produktivita by to mohla být opravdu dlouhá diskuze. Mám v tomto směru opravdu dost zkušeností z korporátů.

Ale samozřejmě je to primárně o tom, že Češi ze sebe nechají dělat levnou pracovní sílu a změnit to mohou jenom oni a celkem snadno.

4
Studium a uplatnění / Re:Snížení mezd v IT
« kdy: 07. 07. 2024, 16:40:39 »
A stejně nevěřím, že firma nakoupí fleetová auta s takovou slevou, že je prodá bez ztráty.
Asi zřejmě neznáte obchodní model Škody v ČR. To, že se vám něco nelíbí, neznamená, že to neexistuje.

5
Studium a uplatnění / Re:Snížení mezd v IT
« kdy: 07. 07. 2024, 16:10:41 »
nic jste neukazal.  jen vasi soukromou dojmologii, ktera neni a nebyla podlozena vlastne nicim.
Vzhledem k tomu, že místní "vyvoněná Dacie" jménem Škoda plánuje přejít na výrobní plán Ferrari a tedy vyrábět o jedno vozidlo méně než chce trh, tak se vám klidně velmi dobře stane, že ojetá vozidla budou dražší než nová, protože budou dostupná hned. - https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-byznys-rozhovory-dokazeme-konkurovat-cine-naklady-mame-nizke-rika-sef-skody-auto-254504

6
Studium a uplatnění / Re:Snížení mezd v IT
« kdy: 07. 07. 2024, 15:57:37 »
Ne, pravdu jsem měl já, viz příspěvky nade mnou ;D

Pro zajímavost jsem našel tu starou diskuzi: https://forum.root.cz/index.php?topic=25744.msg366314#msg366314 . A kdyby vás zajímalo jak se to vyvíjí, tak nájem už je skoro 20, jídlo 7, kolo mám taky dražší + přibyly náklady na členství v Železné kouli, a dary "pro Putina". Celkově jsem už skoro 35k měsíčně.
Odkazovaná diskuze zřejmě spadá do období, kdy se v ČR soutěžilo, kdo bude mít v bytě nejnižší teplotu (a nejvíce plísně).

Já se baví o jiné situaci.  Tedy,  že ČR je téměř reálně další německou spolkovou zemí. Po inflaci jsou náklady na život stejné jak v Německu a mzdy poloviční až třetinové, které neodpovídají skutečnému výkonu české ekonomiky.

7
Studium a uplatnění / Re:Snížení mezd v IT
« kdy: 07. 07. 2024, 14:27:35 »
Pokles ceny (vyrazny) auta ihned po vyjeti z autosalonu neni zadny kec lidi, kteri na auto nemaji.

Je to prosta realita.
Na příkladu vozidel koncernu VW jsem vám ukázal, že cena vozidla po vyjetí z autosalonu může zůstat stejná nebo růst, ale v ČR je koupě nového auta nebo bydlení v nájmu vyhazování peněz z okny, že?

8
Studium a uplatnění / Re:Snížení mezd v IT
« kdy: 05. 07. 2024, 22:51:54 »
Pak to začne, tady kotouče, támhle tlumiče, taky přední náprava a ještě ložiska, pak ještě hledat v ČR někoho, kdo to nepohnojí při výměně. Zde se mi osvědčil kvalitní autorizovaný servis

Otázka je, kdy tyhle náklady přestanou dávat finančně smysl. Když ročně nacpu 50k do auta, tak to je pořád polovina toho, o kolik přijdu vyjetím z autosalonu autem, které jsem právě koupil za 1mln. Odpovídá tohle realitě?

A váš čas a nervy mají cenu jakou? Z grafu plyne, že nula.

Argument poklesu ceny po vyjetí z autosalonu jsem slyšel hlavně od lidí, kteří na nové nemají. Navíc jsou situace, kdy cena klidně naopak vzroste, viz třeba fleetové slevy koncernu VW a následný prodej ojetin.

9
Studium a uplatnění / Re:Snížení mezd v IT
« kdy: 05. 07. 2024, 16:36:22 »
Drobná korekce překlepů, původní příspěvek nelze již editovat.

Soudobá vozidla najedou asi 100 až 150 tis. bez zásahů (neplatí pro koncern VW, tam jsou problémy už od počátku), krom výměny oleje a filtrů. Pak to začne, tady kotouče, támhle tlumiče, taky přední náprava a ještě ložiska, pak ještě hledat v ČR někoho, kdo to nepohnojí při výměně. Zde se mi osvědčil kvalitní autorizovaný servis.

Pro současná vozidla také platí horší korozní odolnost spodních dílů karoserie (myšleno pro vozidla pro běžné občany v ČR), proto je nutné po koupi ošetřit spodek vozidel voskem, aby to i po 10 letech nějak vypadalo.

V "autech se hrabu" cca od roku 2000. Tenkrát se v ČR řešily ojetiny z osmdesátek a devadesátek a jejich problémy.

10
Studium a uplatnění / Re:Snížení mezd v IT
« kdy: 05. 07. 2024, 16:26:26 »
Tak určitě. V ojetých vozidlech jsem za posledních patnáct let najel stovky tisíc kilometrů. Takže si myslím, že dost zkušeností naopak nemáte. Proto taky píšete to, co píšete.
Soudobá vozidla najedou asi 100 až 150 tis bez zásahů (neplatí pro koncern VW, tam jsou problémy už od počátku), krom výměny oleje a filtrů. Pak to začne, tady kotouče, támhle tlumiče, taky přední náprava a ještě ložiska, pak ještě hledat v ČR někoho, kdo to nepohnojí při výměně. Zde se mi osvědčil kvalitní autorizovaný servis.

Pro současná vozidla také platí horší korozní odolnost spodních dílů karoserie (myšleno pro vozidla pro běžné občany v ČR), proto je nutné po koupi ošetřit spodek vozidel voskem, aby to i po 10 letech nějak vypadalo.

V "autech se hrabu" cca od roku roku 2000. Tenkrát se v ČR řesily ojetiny s osmdesátek a devadesátek a jejich problémy.

11
Studium a uplatnění / Re:Snížení mezd v IT
« kdy: 05. 07. 2024, 15:40:27 »
Něco děláš hodně špatně. Já byl se svým autem mimo pravidelné výměny spotřebáku jen dvakrát za 10 let, v obou případech to byla drobnost. Možná se neřídíš zlatým pravidlem "nekupuj si auta na f - Fiaty, Fordy a Fšechny Francouze"? ;-)
Bohužel u starých krámů je pak spotřebák všechno. U nového vyměníte za prvních 5 let maximálně přední destičky (beru nájezd BFU). Výměny oleje můžete provést u výměny kol. Starost nula.

Měl jsem ve správě několik vozidel různých značek od nova až po 250 000 Km.

V těch autech na f vám ještě chybí ještě fšechny folcvágny a jejich klony.... ;D

12
Studium a uplatnění / Re:Snížení mezd v IT
« kdy: 05. 07. 2024, 15:31:35 »
Já vždycky když víc šetřím, tak mi to žere čas. Teda, ne že by mi vadilo jezdit starým autem, nevadilo, ale to moře starostí s tím spojených skončilo tak, že jsem koupil radši nové, nešlo jen o peníze utracené, ale i o kapacitu vydělávat peníze, když místo zisku se soustředím na to jezdit s autem po servisech.
Přesně...a hlavně člověk neřeší, jestli to svařené z půlek, protože ojeté auto s historií není levné. Levná jsou ta bez historie nebo s "historií".

13
Studium a uplatnění / Re:Snížení mezd v IT
« kdy: 05. 07. 2024, 15:25:22 »
my používáme dvanáctileté za pětinu a dvacetileté za dvacetinu a nemáme s tím problémy už roky.
To už je na každém v čem chce se svými dětmi bourat....

Dvacetiletá paštika a bez problémů, myslím, že mám dost zkušeností, abych si udělal názor.

14
Studium a uplatnění / Re:Snížení mezd v IT
« kdy: 04. 07. 2024, 17:24:45 »
Když si někdo koupí nové auto (proč by to probůh někdo dělal, když může mít 3-4leté za polovinu?) navíc na dluh
Evidentně se v autech moc nevyznáte....... :)

15
Studium a uplatnění / Re:Snížení mezd v IT
« kdy: 03. 07. 2024, 09:19:46 »

S těmi náklady je to strašná pravda, nicméně mám pocit, že na toho nového bavoráka má i český ajťák, kort třeba pokud tu s bydlením pomohla rodina, a je nějaké zázemí.

To je zas další věc, ta sociální síť může taky dost znatelně šetřit náklady, typu vlastní rodina, rodina manželky, každý něco má, s něčím si vypomůže. Typu rodiče mají chatu, tak na ní můžeš jezdit taky, tchýně vám pohlídá psa když jedete na dovolenou, atd. atd., to dělá do životní pohody strašně moc.
Přimíná mi to scénu z Jára Cimrman ležící, spící, kdy se dvojníci císaře a arcivévody baví o svém kamarádovi, který není nikomu podobný a prý je v háji. Čili v ČR, pokud nejsem modré krve a širší rodina nemá majetek, příbuzný není lékař, zedník, ředitel gymnázia....atd., tak je na tom stejně jako kamarád s příkladu... ;D ;D ;D

Stran: [1] 2 3 ... 15