Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.


Příspěvky - Ondrej Nemecek

Stran: 1 [2] 3 4 ... 76
16
Vývoj / Re:Výroba multiplatformní aplikace s GUI v Javě
« kdy: 09. 04. 2021, 16:44:41 »
JavaFX je dobře navržená platforma a nepřijde mi zas tak mrtvá. Akorát by mohla být rozšířenější a s větší komunitou, to ano. Bohužel, dnes vše běží v prohlížeči a vyvíjí se v javascriptu nebo transpilovaných jazycích. Ale IMHO se to kyvadlo pomalu překlopí a bude se víc vyvíjet pro desktop, byť s cloudem někde na pozadí. Já si myslím že se oba přístupy (desktop vs. browser) obohacují, takže v tom nevidím moc problém. Chtělo by to dotáhnout ty hybridní platformy jako je Electron - on se deploy javafx aplikace s přibalenou javou nápadně podobá Elektron aplikacím co se týče velikosti, nároků a nedostatků. Takže jde o systémový problém. V případě javy s tím může ještě docela pohnout GraalVM, v případě browseru WASM.

17
Vývoj / Re:Používá někdo cloudové IDE?
« kdy: 08. 04. 2021, 19:29:34 »
V rozumné firmě nechají pracovat vývojáře pomocí nástrojů, které vyhovují jemu. Kontrolují pak jen výstupy, pochopitelně včetně dodržení firemních postupů (správa kódu, dokumentace, testování...).

Eclipse Che a podobné nemusí být k zahození, protože umožní oddělit runtime a pracovat vzdáleně. Ale vůbec nemusí jít jen o „cloud“, ale třeba o ladění aplikace v jiném běhovém prostředí, například. Takže úvaha, že jde o kladivo na vývojáře, mi přijde totálně mimo.

18
Software / Re:Jakou aplikaci na psaní poznámek?
« kdy: 08. 04. 2021, 19:19:07 »
Používám ZIM, který interně používá DokuWiki syntax a adresářovou strukturu. Obrázky, soubory, vkládání kódu se zvýrazněním syntaxe atd. funguje. Není to dokonalé, ale použitelné ano. Vzhledem k úložišti je možné snadno verzovat gitem případně zahrnout přímo do projektu. Umí spustit interní http server, takže pak funguje i jako jednoduchá webstránka.

Na editaci samotných markdown nebo reStructuredText souborů používám ReText. Opět docela použitelný, hodí se export do html a pdf.

19
Vývoj / Re:Výroba multiplatformní aplikace s GUI v Javě
« kdy: 08. 04. 2021, 19:07:04 »
Stejné jako provoz jiného software, tj. hlavně nutnost aktualizací? Ale to se týká právě každého software, takže jako argument to je celkem k ničemu. Javu bych v daném případě přibalil k programu a prostě vydával aktualizované verze programu i při vydání nové verze javy. Protože autor by měl stejně svůj program testovat vůči novým verzím javy, tedy pokud chce držet aktuálnost a funkčnost (a to bez rozdílu na tom, jak se ta java do pc uživatele dostane). Takže pak už není tolik práce navíc vydat nový aktualizovaný balíček.

20
Vývoj / Re:Výroba multiplatformní aplikace s GUI v Javě
« kdy: 07. 04. 2021, 22:16:12 »
3. Nová finanční politika JavaFX vývojářů způsobila, že se projekt pokud se nehodlá prodávat nevyplatí financovat. Původně tuším stačilo za pár desítek dolarů zakoupit přístup na pár tejdnů. Nyní je to asi na rok a cena je vysoká. Toto asi neplatí pokud si člověk vyvíjí aplikaci jen pro sebe. Pak je to možná s nějakým omezením "zadarmo".

Samotnou Java FX lze použít bez jakékoli licence v plném rozsahu. JavaFXPorts (aby javafx běžela na mobilech) snad také (obojí je současně opensource). Nad tím je teprve postavený business Gluonu -  Mobile, CloudLink, podpora a další služby. Ceník Gluonu https://gluonhq.com/pricing/ a https://gluonhq.com/download/cloudlink-pricing/

Ono ani ostatní řešení také nejsou zadarmo a nejsou ani všespásná. Takže se opravdu může v řadě případů vyplatit dělat klasicky více samostatných aplikací pomocí nativních prostředků...

21
Vývoj / Re:Výroba multiplatformní aplikace s GUI v Javě
« kdy: 07. 04. 2021, 21:38:30 »
Ovšem narazil jsem na to, že dneska už dost málo lidí má na desktopu nainstalovanou Javu.

Není problém javu přibalit k aplikaci, takže ve výsledku uživatel o žádné javě neví. Lze přibalit i jen používané části, takže se redukuje velikost. Potřebné nástroje jdeps, jlink, javapackager jsou již součástí standardní openjdk a funguje to dobře.

22
Vývoj / Re:Vyroba multiplatformni aplikace s GUI v Jave
« kdy: 07. 04. 2021, 17:36:05 »
V praxi jsem to nezkoušel, ale koukněte na https://gluonhq.com/ a https://gluonhq.com/products/mobile/javafxports/

Případně lze některé situace řešit během aplikace v prohlížeči - https://www.jpro.one/ a https://www.webswing.org/

Jinak v JavaFX se dělá celkem příjemně https://openjfx.io/

23
Co certbot provede před a po renew se dá nastavit pomocí hooků:

Citace
certbot renew --pre-hook "service nginx stop" --post-hook "service nginx start"

Viz certbot - renewing-certificates

24
Možná jsem mimo, ale nemohlo by jít prostě o problém pořadí inicializace?

Nebo možná v době inicializace usb není dostupný firmware, to by mohlo nastat při použití initrd.

Název rozhraní můžete vynutit pomocí udev rules. Např. používám:

Kód: [Vybrat]
# /etc/udev/rules.d/98-wifi.rules:

ACTION=="add", SUBSYSTEM=="net", SUBSYSTEMS=="sdio", NAME="wlan1"
ACTION=="add", SUBSYSTEM=="net", SUBSYSTEMS=="usb",  NAME="wlan0"

# ACTION=="add", SUBSYSTEM=="ieee80211", SUBSYSTEMS=="sdio", RUN+="/usr/sbin/iw phy %k set name phyInt"
# ACTION=="add", SUBSYSTEM=="ieee80211", SUBSYSTEMS=="usb",  RUN+="/usr/sbin/iw phy %k set name phyExt"

Přejmenuju tím na RPI integrovanou wifinu na wlan1 (připojení přes sdio) a usb wifinu na wlan0 (připojení přes usb). Zakomentované řádky pak ještě pojmenujou phy rozhraní, protože s ním dále pracuji. To asi nepotřebujete.


25
Hardware / Re:Zkušenosti s bluetooth žárovkami Philips Hue
« kdy: 04. 04. 2021, 17:52:44 »
Je mozne, ze to je tim ze mas Hue zarovky bez Hue bridge? Kdysi jsem mel pouze Hue zarovky bez Hue bridge a funkce byly dost omezene (kvuli cene Hue bridge jsem pak odmigroval k woox)

Mají wifi žárovky Woox nějaké otevřené rozhraní (nebo nějaký použitelný reverse ingeneering)? Máte někdo zkušenost?

26
Barvy (+kontrast) je potreba upravit, protoze ten vektor to bude mit zase stejne a tudiz casto necitelne. Nove sestavena bitmapa po vektorizaci sice bude hezci omalovankou, ale citelnost nebude lepsi (seda tuzka na zazloutlem papire).

Ano, čitelnost se může i zhoršit. Nicméně plošné úpravy jasu a kontrastu podle mě nejsou nutné, protože to zvládne potrace sám nastavením tresholdu, prahu, barev a dalších parametrů (tj. potrace to provede ve vlastní režii). Co ale skutečně může mít cenu je nastavení křivek (=levels) pro různé barvy (=channels) na míru tak, aby se potlačily či zvýraznily vhodné části konkrétního mapového podkladu. Případně lze provést záměny barev. Takže ano, složitější úpravy potrace neprovede a určitě si s tím lze pohrát.

Specializovaný software pro zpracování map ale určitě poskytne lepší výsledky (+ bude pravděpodobně vyžadovat složitější postup a větší geografické znalosti). Ten zdroj odkazovaný výše vypadá opravdu zajímavě - https://kokoalberti.com/articles/georeferencing-and-digitizing-old-maps-with-gdal/

27
Asi by to pred vektorizaci ale chtelo srovnat nejak barvy a kontrast, to je jednodussi uloha, ale opet bez zkusenosti uplne nevim jak na to, verim ze ImageMagick by to mohl dat...

Barvy a kontrast už řeší ta vektorizace, nemá cenu to dělat předem. Lze nastavit zaoblení, vyhlazení, odstranění prachu, počet barev na výstupu atd. Pohrajte si s tím v Inkscapu nebo srovnatelném software. Potrace je pak i pro příkazovou řádku nebo má bindingy pro různé prog. jazyky, takže si můžete napsat i komplikovanější dávkové zpracování na míru.

28
Vektorzuje třeba potrace, docela kvalitně. Na mapy se ale IMHO zrovna moc nehodí. Za jakým účelem to chcete zpracovávat?

V Inkscape můžete vektorizovat interaktivně, používá to interně potrace. Viz příloha - původní bitpama + bitmapové náhledy dvou vektorizací. Pak lze spustit i příkazové řádky neinteraktivně.

29
Vektorzuje třeba potrace, docela kvalitně. Na mapy se ale IMHO zrovna moc nehodí. Za jakým účelem to chcete zpracovávat?

30
No hlavně je škoda těch artefaktů, to byl původně určitě jpg, nikoli png...

Mimo shellu můžete provést též v Darktable - můžete si nastavit profil a tan pak aplikovat hromadně na všechny nebo vybrané fotky. Výstup může jít bokem, takže si nepřepíšete originál. Změny při ladění profilu vidíte v reálném čase (hned), můžete je zase odvolat (nedestruktivní editace).

Jinak nevím, zda má celá akce smysl. Možná byste s použitím AI něčeho dosáhl, ale nevím nevím... To by možná poradil nějaký digitální kartograf, co na tento typ vstupu používají.

Mam asi tisicovku ruznych historickych map, maji velmi ruznou kvalitu. Prikladem (je to nazvetsovane vic nez rozliseni obrazku) je https://pasteboard.co/JVu5Q1Q.png ;

Potreboval bych strojove vsech vsechny mapy  (jpegy) nejak prezpracovat. Idealni by bylo, aby se zvetsilo rozliseni treba na 4-nasobek, pritom doslo k zlepseni detailu ("zaostreni", vime ze vsude byly puvodne ostre cary), ale obrazek se nijak zasadne neposkodil (minimalne aby jeho resize na puvodni velikost nebyl pak viditelne horsi nez original, tzn. aby se ty zmeny primarne promitly do tech pixelu navic). Take bych preferoval zmenit vyvazeni barev do nejake normalizovanejsi podoby a u malo kontrastnich obrazku zvetsit kontrast.

A to vse bych rad udelal idealne ze shellu, treba nejakym volanim ImageMagick, nebo gimpu. Jsem laik, sice tusim jak nejake filtry funguji, ale praxi mam v oblasti grafiky limitne se blizici k nule.

Dekuji !

Stran: 1 [2] 3 4 ... 76