reklama

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.


Příspěvky - Michal Štrba

Stran: 1 [2] 3 4 ... 18
16
Vývoj / Re:Preco je desatinne cislo defaultne double?
« kdy: 02. 03. 2014, 18:19:29 »
Ja se naopak nedostal do situace, kdy bych musel setrit pameti na takove urovni, abych musel sahnout k floatu. Kdyz programuju fyzikalni simulace, vzdy prakticky bez premysleni beru double (mensi chyby zaokrouhlovani).

Co sa tyka fyzikalnych simulacii, tak trebars fyzikalna kniznica Box2D pouziva 32-bitovy float (a naozaj explicitne 32-bitovy). A v ziadnom pripade sa neda hovorit, ze by bola nepresna, prave naopak.

17
Vývoj / Re:Preco je desatinne cislo defaultne double?
« kdy: 02. 03. 2014, 16:38:56 »
Co se týče praxe, jo setkal jsem se s případy, kdy 32-bitový float nestačil. Ono stačí chvíli v tom floatu něco počítat a za chvíli začnou vycházet blbosti.

Ono samozrejme sa mozu vyskytnut aj situacie, ked 32-bitov nestaci, ja nehovorim, ze 64-bitovy by nemal existovat. Len to hovorim, ze by nemal byt defaultny, pretoze naozaj, vacsinou staci tych 32-bitov.

18
Vývoj / Proč je desetinné číslo defaultně double?
« kdy: 02. 03. 2014, 15:52:40 »
Len sa divim. V asi skoro vsetkych jazykoch je obycajne desatinne cislo (literal) typu double. Tzn. ze nemozem napisat toto:

float x = 2.45;

Namiesto toho musim explicitne urcit, ze sa jedna o float:

float x = 2.45f;

Preco je to tak? Som si absolutne isty, ze pre drvivu vacsinu pripadov 32-bitovy float uplne staci. Dostali ste sa uz vobec do situacie, ked vam 32-bitov nestacilo? Ja este nie. Preto by som povazoval za rozumne, aby desatinne cislo bolo defaultne 32-bitovy float. Ved aj literal celeho cisla je defaultne int a nie long. Co si o tom myslite vy?

19
Distribuce / Re:Co je to s tebou, Canonical?
« kdy: 23. 01. 2014, 15:15:05 »
a mas obdobny graf pro jina distra?
Pro jiny distra to bude urcite stejny.

co ten graf vlastne vypovida? co je na nem z meho pohledu spatne kdyz vse vypada ze to funguje?
Vypovida o tom, co jsem tady onehdy psal - ten model linuxových dister je fundamentálně špatně - tváří se, že dělají něco, co prostě nemůžou zvládnout (opravovat chyby v tísících balíčků, jejichž kód nenapsali). Výsledek je polofunkční potěmkin.

Ano, pre distra ako Ubuntu, Fedora, Linux Mint (tj. distra s pevnou release schedule) to bude asi vyzerat rovnako. Celkom ine to vsak je u rolling release distier (Debian Testing aj Manjaro, obidve pouzivam), pretoze tie sa naozaj nikam neponahlaju (a nie je mozne pre ne ani taky graf spravit :) ).

20
Distribuce / Co je to s tebou, Canonical?
« kdy: 22. 01. 2014, 17:11:12 »
Nazdar!

Jeden z dovodov preco som opustil Ubuntu (momentalne som na dualboote s Debian Testing a Manjaro, ktore je velmi dobre) je, ze som mal pocit o jeho neustale znizujucej sa stabilite. Myslim, ze Canonical to sposobil tym, ze si na plecia polozil prilis vela prace, okrem Ubuntu trebars Mir, Ubuntu Touch, Unity, atd. O tom, ze to naozaj nestihaju ma vzdy ubezpecuje tato stranka, ak ju nepoznate, prosim pozrite sa: http://status.ubuntu.com/ubuntu-t/. Naozaj, pre kazde nedavne vydanie (aspon dve, tri urcite) to bohuzial vyzeralo presne rovnako.

Samozrejme, mne na tom bohvieako nezalezi, kedze som uz od Ubuntu prec, ale aj tak ma hneva, ze Canonical, teda hlavny vyvojar najpopularnejsej Linuxovej distribucie robi taketo hluposti.

Co si o tom myslite vy?

21
Vývoj / Re:Jazyk podobný C#
« kdy: 01. 01. 2014, 19:29:41 »
Java a C# su co sa tyka vykonu na velmi podobnej urovni, takze ak ti vykonovo vyhovuje C# tak Java ti vyhovovat bude urcite. Ak chces nieco naozaj, naozaj extra rychle odporucam assembler (iste podobnosti s C# tam su, napr. obidve bezia na pocitaci).

PS: najviac by som sa smial, keby si sa nakoniec rozhodol pre Python, ktory je asi tak 100x pomalsi nez Java

22
Vývoj / Re:Proč je Java pomalá a problémová?
« kdy: 14. 12. 2013, 21:16:45 »
Proč je Java pomalá?

Nie je.

Proč je Java problémová?

Nie je.

--
Aspon nie viac, ako C alebo C++, kde treba robit optimalizacie a zmeny pre kazdu platformu.

23
Desktop / Re:Vrácení původních fontů do Debianu
« kdy: 11. 12. 2013, 19:17:13 »
Jen dotaz/předpoklad - otočil jsi X-ka, doufám? :-) Víc k tomu nemám a mít asi nebudu.

(Občas se mi rozsype systémovej font, když se mi zboří Wine, otočení X-ek to opraví...)
Co to znamena "otocit" X-ka? :)

Mimochodom, problem som v podstate vyriesil tym, ze som v GNOME Tweak Tool nastavil Antialiasing z Grayscale na RGBA a Hinting fontov z Medium na Slight. Teraz vyzeraju opat dost dobre, aj ked nie su to celkom tie iste, co boli na zaciatku. Ale aspon uz nie su rozmazane.

24
Desktop / Vrácení původních fontů do Debianu
« kdy: 10. 12. 2013, 22:45:05 »
Nazdar! Pred par hodinkami som nainstaloval som balicek python-sympy kedze som si myslel, ze je to dobra kniznica ale nie je (strasne pomala). Tento balicek so sebou bohuzial niesom pre mna nepochopitelne zavislosti na texlive-fonts-extra. Toto sposobilo, ze vsetky fonty v aplikaciach mam teraz ovela rozmazanejsie, jednoducho vyzera to hrozne. Predtym bolo pismo velmi ostre, teraz je fakt rozmazane (hlavne horizontalne). Pokusil som sa chybu napravit tym, ze som odstranil balicek python-sympy a vsetky zavislosti + som purgoval texlive-fonts-extra. Ziadna zmena. Teraz ked som sa pozrel na ten balicek pozrel (t-f-e), vidim, ze to ma font Cantarell, co je defaultny font v GNOME.

Moja otazka teda: ako dostanem fonty v Debiane spat do povodneho stavu?

Pouzivam Debian Testing, s GNOME.

25
Hardware / Re:Linuxova podpora AMD HD Radeon grafiky
« kdy: 09. 12. 2013, 19:27:39 »
OK, myslim teda, ze je lepsie siahnut po nejakej inej grafike.

Este by som poprosil skusenosti s Intel HD 3000/4000/... integrovanou grafikou.

Dakujem.

26
Hardware / Linuxová podpora AMD HD Radeon
« kdy: 09. 12. 2013, 16:58:58 »
Nazdar! Rozmyslam o kupe noveho laptopu, a nasiel som jeden velmi idealny. Nachadza sa v nom graficka karta AMD HD Radeon 7520G a ja by som sa chcel len uistit, ci s nou nebudu ziadne problemy. Ak mate skusenosti s inymi AMD HD Radeon kartami, kludne sa tiez podelte o skusenosti.

Za kazdu skusenost dakujem.

27
Studium a uplatnění / Re:Střední škola - co se naučit?
« kdy: 14. 05. 2013, 21:55:23 »
Pokial sa chces naozaj naucit programovat, rozhodne nezacinaj s webom. Robit web je spravidla iba pouzivanie veci co urobili ludia pred tebou, stavas sa vlastne pokrocilym uzivatelom. Je to ako ucis na v skole na matematiku vzorce, vediet ich aj pouzivat, ale pritom nevediet, preco tie vzorce funguju, ako k nim ludia prisli.

Bez toho, aby si dokazal porozumiet veciam, ktore vytvorili ludia pred tebou, tazko vytvoris nieco ty. A ja myslim, ze ak chces vediet programovat, nechces byt len nejaky stroj na generovanie web stranok, ale chces byt prave ten tvorca, ten, ktory tomu rozumie do hlbky a vie vymyslat lepsie postupy.

Ak chces zacat s programovanim takto, osobne ti mozem odporucit zacat s jazykom C a konkretne ti odporucim aj knizku: Ucebnice jazyka C od Pavla Herouta. Nemusis si ju kupovat, pravdepodobne ju najdes v mestskej kniznici, pripadne si ju mozes stiahnut z uloz.to. Je to vynikajuca ucebnica, a ak sa potrapis, precitas cele a vyriesis vsetky cvicenia, mas vynikajuci zaklad pre dalsi rozvoj.

28
Odkladiště / Re:Portál s IT brigádami kolem Bratislavy
« kdy: 09. 05. 2013, 20:17:54 »
Pardon pan Krcmar, ale ten predmet ma po vasej uprave uplne iny vyznam ako mal na zaciatku.

29
Odkladiště / Portál s IT brigádami kolem Bratislavy
« kdy: 09. 05. 2013, 19:54:01 »
Nazdar!

Ako student na gymnaziu by som si rad zohnal nejaku brigadu. A vsak preto, ze mam pomerne dobre skusenosti s programovanim (programujem asi 4-5 rokov, aktivne ovladam Python a Javu, pasivne C, C#) by som bol rad, keby sa brigada tykala pocitacov, programovania. Samozrejme, takychto brigada nie je vela a mna by zaujimalo, ci neexistuje nejaky portal podobny ako http://umsemumtam.cz/ ibaze s pracou za peniaze.

Pripadne ak viete poradit s regulernou brigadou v okoli Bratislavy tak poradte.

Dakujem.

30
Software / Re:Jednoduché a nenáročné hry pro Linux
« kdy: 30. 04. 2013, 07:57:37 »
Velmi dobra (a nenarocna) hra je aj Xmoto. Clovek sice najprv musi dostat ovladanie do krvi ale potom je to perfektna zabava.

Dalsie su povedzme Chromium B.S.U., Teeworlds (ale to je online), SuperTuxKart, atd...

Stran: 1 [2] 3 4 ... 18

reklama