Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.


Příspěvky - nullpainter

Stran: [1]
1
Vývoj / Re:Zlepšení čitelnosti vlastního kódu
« kdy: 31. 05. 2021, 11:16:46 »
Tak předně, nepovažuji se za programátora, ale spíš za přeplaceného elitního prasiče.

Ani nepřekvapují komentáře kolegů, které v průběhu let prostě občas přijdou:
Citace
Číst po tobě kód je jako strkat si do zadku zahradního trpaslíka.
nebo
Citace
Tohle mám číst? Kdybys mě vzal cihlou po hlavě, bylo by to milosrdnější!
a nejnovější
Citace
Tohle jsi dělal ty nebo to je výstup obfuskátoru?
Ten poslední komentář se mě vlastně dotknul...  :P

Máte nějakou rozumnou knížku, ze které i prasič pochopí, jak psát čitelněji?

Což mě přivádí k pár věcem:
  • Jak zlepšit čitelnost vlastního kódu?
  • Jak psát tak, abyste se chytli i po dvou letech?
  • Máte oblíbené "krásné" zdrojáky, jejichž čtení vám přivodí extázi a snažíte se psát podobně?

EDIT: A abych přišel s trochou do mlýna, tyto konvence vesměs dodržuji:
https://github.com/ktaranov/naming-convention/blob/master/C%23%20Coding%20Standards%20and%20Naming%20Conventions.md

Tvůj problém je zjistit co se blbě čte či chápe cizím:

- Zeptej se co jim vadí.
- Přečti si po sobě nějaký kód cos psal a který už nemáš v hlavě. Co luštíš?
- Pozor na to co ti říkají že jim vadí. Ze zkušenosti kodéři vytýkají především triviality (závorky, mezery ...) a uchází jim podstatný chyby (leak paměti ...). Setkal jsem se i s tím že mi vytkli že je něco prasárna a až to pak používali tak přišli že to je super - to chápu tak že občas "prasárna = něco co nechápu".

Knížky bych nečet, akorát ti daj do hlavy problémy který nemáš ty ale měl autor. A některý radej pitchoviny (Clean Code je o tom psát milión malých funkcí -> totální špagety kód)

2
Vývoj / Re:Zkušenosti s vývojem her v Unity
« kdy: 25. 03. 2021, 19:41:54 »
Po pravde je to dost zlo. C# kod se da verzovat celkem normalne(odhledneme-li od toho, ze Unity ke kazdemu souboru vyblije nejaky meta file a ze nemas kontrolu nad strukturou projektu - .project soubory generuje unity pri kazdem spusteni, takze kdyz chces pridavat treba zavislosti, je to drbani levou nohou za pravym uchem), ale nejake assety(sceny, prefaby) se dost dobre verzovat nedaji. No a kvuli podobnym prasarnickam se v hernim vyvoji misto gitu pouziva zoufaly perforce, kde se pri kazde modifikaci soubor zamkne(coz se da udelat i v gitu, ale neni to moc komfortni). Dale je celkem neprijemne, ze ti prakticky kazda nova verze Unity neco rozjebe, takze je nejlepsi javascriptovy pristup - po pocatecni fazi vyvoje se "knihovny" zabetonuji a s tim ten projekt dozije. Testovani je taky zlo, ale to by bylo na dlouhe vypraveni.

Jestli chces udelat nejakou indie hru a jde ti o dusevni zdravi, tak se radsi koukni na Godot. Umi prakticky to same, je nesrovnatelne rychlejsi(alespon co se tyce vyvoje) a je open source.

S Godotem mám malé zkušenosti, ale soubor projektu, scény, atd má v plaintextu, takže se dá verzovat jednoduše.

3
Studium a uplatnění / Re:Jak začít programovat od nuly?
« kdy: 24. 03. 2021, 20:25:07 »
I když LISP je jazyk napikaču.
Proč? Všechny jazyky konvergují k Lispu :)

Nemá typovou kontrolu. Napsat v tom i triviální kód bylo puzzle. Kůl mi přilo akorát že kód vypadal jako konfigurák.

4
Studium a uplatnění / Re:Jak začít programovat od nuly?
« kdy: 23. 03. 2021, 20:25:35 »
Projekt vyrobenej člověkem co má desítky let praxe a pracoval na velmi složitých projektech (komprese videa, ...). Vysvětluje vše co dělá a proč.

https://handmadehero.org/ resp. https://hero.handmade.network/episode/code

Autor je Casey Muratori, jeden z top programátorů, je to autor např. IMGUI nebo Bink 2 (dělal v RAD Games Tools), programuje už desítky let. Vše co píše do detailu vysvětluje a opovídá na otázky v chatu (občas se do chatu podívají i lidi jako Jonathan Blow [The Witness] nebo Sean Barret [engine k Thief Dark Project]).

Handmade Hero je o výrobě herního engine od nuly pro Windows. Herní design je daný - Zelda klon. Ukazuje triky jak nastavit projekt bez nutnosti pitomých makefiles, jak kompilovat mrtě rychle C++ kód, hot reload kódu, jak na správu paměti, meta programování, jak vyrobit procedurální guičko (imgui), nejdřív kreslí pixely a pak použije Open GL ...

Kód je v C++ (C s vybranými fičurami C++) a je pro Windows.

Kurz je zdarma, ale zdrojáky je nutné koupit za pár korun (a popravdě nejsou moc potřeba).

Nic lepšího neznám.

Ještě SICP je zajímavé minimálně příklady, něco to člověku dá ( https://mitpress.mit.edu/sites/default/files/sicp/index.html ). I když LISP je jazyk napikaču.

Stran: [1]