Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.


Příspěvky - Benutzer

Stran: 1 2 3 [4] 5
46
Studium a uplatnění / Re:VUT - jaký obor ze dvou zvolit
« kdy: 14. 05. 2021, 14:09:10 »
Elektro vzdělání je spíše nevýhoda, pokud nechceš být celý život otrok - specialista - odborník. Budou Tě nutit vrtat se v drátech. Ideální je mix techniky, angličtiny a nauky o organizačních záležitostech.

47
Kmenový zaměstnanec vs. kontraktor v bance.

Jde generalizovat, zda se od typu smlouvy odvíjejí
a)nabírané pozice
b)míň, či víc voňavá práce v rámci pozice.
?

Jaká je vůbec typická organizační struktura Banky?

48
Právě, dokud jsou malé, pak už se to komplikuje...
Tzn. naplánovat cca 6 leté okno omezeného pohybu a utlumených ambicí u nepracovních aktivit.

a ženský mě honí.
Proč ne, alespoň jim nevyštěkáš boudu.

49
Univerzitu Tomáše Bati bych vyškrtl rovnou. To určitě není škola, která ti dokáže nabídnout dobré technické zázemí. Ani ty studijní plány nevypadají zrovna uceleně.

Univerzita Pardubice je na tom o něco lépe, ale její postavení v elektrotechnice, informatice, kybernetice i strojírenství je za Prahou, Plzní, Brnem a i Ostravou. To, co mají v Pardubicích silné, zřejmě pro tebe nebude zajímavé.

Z tvého výběru je bezpochyby nejlepší volba VUT. Nicméně zrovna ten program spojující elektrotechniku a strojírenství bych si nevybral. Elektrotechnika a strojírenství si kupodivu moc v akademickém prostředí netykají. Zkrátka týden není nafukovací, takže všechno se kondenzuje na nějaké přijatelné minimum (nebo naopak v plánech zůstanou rigidní předměty, které vraždí i klasické elektrotechniky nebo strojaře), je tam nepříjemné přebíhání mezi fakultami (tím nemyslím fyzické přebíhání - a pokud elektrotechnické předměty negarantuje FEKT ale FSI, pak bych ten program vyloučil rovnou), celkově to plave na vodě i přes všechny sladké řeči o mezioborovosti. Elektrotechnici se toho dovtípili, ale strojaři to pořád zkouší (dnes ideálně s názvem programu Průmysl 4.0 apod.).

Pokud Praha a Plzeň nejsou možnosti, pak bych šel na elektrotechniku do Brna.

Mezioborovost je pro průmyslovou R&D praxi super. U škol je však těžko dosažitelná dobrá implementace. Přínos to má ve chvíli, kdy ty obory mají propojené i vyučujíácí. Když učí matematiku matematik, strojařinu strojař a informatiku informatik tak si to málo kdo sám dokáže propojit.

Vystudoval jsem elektro SŠ, počítače na VOŠ, bakaláře na fakultě mechatroniky, informatiky a mezioborových studií. Po letech v praxi a získání různých certifikací (formalizivané best practices) nemůžu v čechách najít navazující obor, který by stál za investici do studia. K lepší práci mě to pravděpodobně neposune. Nejblíž k tomu má Unicorn. Ale to zase nemá nic moc reputaci.

Máte nějaký tip v ČR, či v zahraničí na relativně kvalitní, spíše praktičtěji orientované navazující studium?

50
Studium a uplatnění / Re:Jak zlepšit úroveň němčiny?
« kdy: 10. 02. 2021, 09:11:06 »
Co sledovat historické dokumenty, Adolfovy projevy a literární výplody?

51
Studium a uplatnění / Re:FIT VUTBR alebo FI MUNI?
« kdy: 20. 01. 2021, 14:12:43 »
rozdíl mezi docenty co kromě školy byli i v praxi a vyučujícími co nic jiného než školu nezažili.
Když je někdo docent, tak typicky jel akademickou dráhu, pochopitelně. Při výuce teorie je to úplně jedno. Praktické věci jsou nejlepší přes spolupráci s firmami, třeba MFF UK má na tento výuky typ extremisty z firem.
Ufňukaní studenti, jejichž mozková kapacita na VŠ nestačí, se budou bohužel vyskytovat vždycky.
Náročný neznamená nutně užitečný. To si bohužel často neuvědomuní ani chytří lidé. Dalo jim zabrat něčeho kariérně dosáhnout v teorii. Pak náročnou teorii vyzdvihují a vnucují ji i profesím, kde dané kapitoly z teorie nejsou potřeba.
Neexistuje něco jako “náročná teorie.” Teorie se zdá složitá, než člověk pochopí princip, a o tom to je, dobrý vyučující prostě musí studentům látku vysvětlit tak, aby jí porozuměli do hloubky. Memorizování je k ničemu.
To není jen v IT, takové Maxwellovy rovnice nebo tenzory v relativitě taky vypadají složitě, než si student vybuduje dostatečný teoretický základ. Pak to udělá “klik” a vše najednou vypadá jednoduše.
Nedávno jsem se bavil s klukem co čerstvě dokončil doktorát přes testování softwaru na české technice. Nějaké základní povědomí o oboru měl.
Lidi s doktorátem z dobré školy mají tak hluboké znalosti, že “normální” člověk (i s Mgr/Ing v oboru, někdo bez VŠ vůbec) se na ně nechytá ani náhodou a už vůbec nemá šanci posoudit, jaké mají “povědomí o oboru”.
Jak se říká, každý svého neštěstí strůjcem, pokud někdo nechce studovat teorii, je to jeho svobodná volba, jen holt zůstane na nejnižších příčkách oboru v moři konkurence, která jej převyšuje.
Argumenty Vám došly, chováte se arogantně. Tohle platit z daní mě netěší. HOWGH.

52
Studium a uplatnění / Re:FIT VUTBR alebo FI MUNI?
« kdy: 19. 01. 2021, 10:32:03 »
rozdíl mezi docenty co kromě školy byli i v praxi a vyučujícími co nic jiného než školu nezažili.
Když je někdo docent, tak typicky jel akademickou dráhu, pochopitelně. Při výuce teorie je to úplně jedno. Praktické věci jsou nejlepší přes spolupráci s firmami, třeba MFF UK má na tento výuky typ extremisty z firem.
Ufňukaní studenti, jejichž mozková kapacita na VŠ nestačí, se budou bohužel vyskytovat vždycky.
Náročný neznamená nutně užitečný. To si bohužel často neuvědomuní ani chytří lidé. Dalo jim zabrat něčeho kariérně dosáhnout v teorii. Pak náročnou teorii vyzdvihují a vnucují ji i profesím, kde dané kapitoly z teorie nejsou potřeba.
Neexistuje něco jako “náročná teorie.” Teorie se zdá složitá, než člověk pochopí princip, a o tom to je, dobrý vyučující prostě musí studentům látku vysvětlit tak, aby jí porozuměli do hloubky. Memorizování je k ničemu.
To není jen v IT, takové Maxwellovy rovnice nebo tenzory v relativitě taky vypadají složitě, než si student vybuduje dostatečný teoretický základ. Pak to udělá “klik” a vše najednou vypadá jednoduše.

Komplexita teorie není vyšší, než komplexita některých praktických problémů.
Záleží na kvalitě výuky. A na množství času potřebném na zvládnutí. Když už nad něčím trávim mnoho času, chci, aby to řešilo praktický problém. Jinak bych čas nevynaložil účelně. Pro vás jistě elementární úvod do lineární algebry, je vysvětlován mnohem srozumitelněji na záznamech přednášek z Harvardu, oproti tomu co jsem zažil na českých technikách, kde se na tom vyhazuje.

Souhlas v tom, že je potřeba zvládnout základy, než se pustím do komplexnějších celků s vyšší abstrakcí.

Nedávno jsem se bavil s klukem co čerstvě dokončil doktorát přes testování softwaru na české technice. Nějaké základní povědomí o oboru měl. Ale v životě neslyšel o ISTQB, což v oboru patří ke všeobecnému rozhledu (formalizované obecné best practicies).

53
Studium a uplatnění / Re:FIT VUTBR alebo FI MUNI?
« kdy: 18. 01. 2021, 09:49:50 »
rozdíl mezi docenty co kromě školy byli i v praxi a vyučujícími co nic jiného než školu nezažili.
Když je někdo docent, tak typicky jel akademickou dráhu, pochopitelně. Při výuce teorie je to úplně jedno. Praktické věci jsou nejlepší přes spolupráci s firmami, třeba MFF UK má na tento výuky typ extremisty z firem.
Ufňukaní studenti, jejichž mozková kapacita na VŠ nestačí, se budou bohužel vyskytovat vždycky.

Náročný neznamená nutně užitečný. To si bohužel často neuvědomuní ani chytří lidé. Dalo jim zabrat něčeho kariérně dosáhnout v teorii. Pak náročnou teorii vyzdvihují a vnucují ji i profesím, kde dané kapitoly z teorie nejsou potřeba.

54
Studium a uplatnění / Re:FIT VUTBR alebo FI MUNI?
« kdy: 15. 01. 2021, 11:15:19 »
během delší praxe člověk najde dost zajímavých využití pro tu "školní" teorii, ale v době, kdy se tu teorii učí, její užitečnost (právě kvůli nedostatku praxe) ještě neocení, nedokáže  pochopit její souvislosti a přesah
Souvislosti a přesah neni o škole, ale o myšlení každého jedince. Ze škol leze mrak inženýrů, který nejsou dobrý analytici. A neinženýr může být dobrý analityk. Všechno je jenom sada pravidel v nějaké doméně a jejich důsledky.

Citace
Přesně. Z toho taky plyne, že učit je dost nevděčná práce.
Smůla je, že někdo bez teorie vlastně vůbec neví, že mu něco podstatného chybí a že je bez šance dostat se na slušnou úroveň v tom, co dělá.
To by předpokládalo, že jednotlivé obory produkují optimální množství absolventů. V minulé dekáďě vychlily elektrofakulty spoustu IT lidí, který HW dělat nebudou. Peďáky vychrlily spoustu lidí, co učit nebudou atd.

Já byl po střední v praxi, pak navštívil VOŠ, několik fakult a část z toho i absolvoval (dvouobor na fakultě mechatroniky informatiky a mezioborových studií) a tam jsem viděl ten propastný rozdíl mezi docenty co kromě školy byli i v praxi a vyučujícími co nic jiného než školu nezažili.


55
Studium a uplatnění / Re:FIT VUTBR alebo FI MUNI?
« kdy: 13. 01. 2021, 20:59:20 »
Proč bych měl trávit třetinu života ve vzdělávacím systému, který trpí upadající kvalitou?
Jsem zastánce efektivnějšího přístupu ke vzdělávání. Nicméně setkal jsem se s teoretickým fyzikem z AV, který se považoval za víc než matfyzáci praktici, bez ohledu na to, zda zrovna něco užitečného vybádal, či ne.
Ale čím toto tvrdenie o upadajúcom školstve v ČR máte podložené? Sú na to nejaké prieskumy alebo štúdie či je to len pocit alebo notorické "za mojich čias..."?

Vlastně nevím zda se ta nekvalita zvyšuje v čase. Mé připomínky se týkají neefektivity - stejné množství dovedností by se dalo osvojit za kratší dobu, při kvalitnější výuce a motivovaných studentech. Teorie se úplně špatně neučí, ale velice špatná je návaznost na praxi. A skladba oborů není často úplně dobrá. Kvůli opruz povinným předmětům neni prostor pro zajímavé volitelné předměty. Učí se to, na co zrovna jsou docenti.

56
Studium a uplatnění / Re:FIT VUTBR alebo FI MUNI?
« kdy: 13. 01. 2021, 19:24:28 »
Mňa by zaujímalo, že z čoho majú žiť tí ktorí popri škole nepracujú? Už teraz mnoho ľudí ani nedosiahne na vlastné bývanie takže v budúcnosti sa nožnice ešte viac roztiahnu a budú extrémne chudobní ktorí si ani nebudú môcť dovoliť dopriať deťom vzdelanie a extrémne bohatí ktorí budú môcť všetko. Ako má dnes bežná rodina čo tak-tak poplatí účty ešte podporovať do 24 prípadne až 27 (Phd.) rokov svoje dieťa ak si to dieťa popri škole nebude zarábať? Ak ste z bohatej rodiny tak to asi neriešite, ale toto je dosť zásadná téma ktorá bude čoraz akútnejšia keďže máme tu katastrofálny problém s dostupnosťou bývanie pre mladé rodiny a neviem si predstaviť, keď tu nastúpi generácia ktorá cely život bude žiť len v (pod)nájme tak že ešte si bude môcť dovoliť poslať deti na VŠ a decká nebudú pracovať. Alebo vám takýto stav vyhovuje, že tu bude obrovská časť spoločnosti tak chudobná, že sa utopia v cykle chudoby lebo ich chudoba im bude brániť dať deťom adekvátne vzdelanie a ich deti preto budú zas chudobné a svojim deťom...Ja osobne si myslím, že sme to s tým kapitalizmom prehnali, ale toto je veľmi nepopulárny názor.
Pro nadané existují stipendia, pro chudší rodiny v ČR s potomky na VŠ dávky a příspěvky atd. Problém spíš je, že s upadající kvalitou vzdělávacího systému studenti a jejich rodiče nedostávají za své úsilí a strádání adekvátní protislužbu. Obecně vzato na řešení takovýchto problémů si platíme politiky.

Proč bych měl trávit třetinu života ve vzdělávacím systému, který trpí upadající kvalitou?

Jsem zastánce efektivnějšího přístupu ke vzdělávání. Nicméně setkal jsem se s teoretickým fyzikem z AV, který se považoval za víc než matfyzáci praktici, bez ohledu na to, zda zrovna něco užitečného vybádal, či ne.

57
Studium a uplatnění / Re:FIT VUTBR alebo FI MUNI?
« kdy: 13. 01. 2021, 18:40:26 »
Ďakujem, v tom prípade sa asi viac prikloním k štúdiu na MUNI... Aké sú dobré/žiadané dodatočné polia k Informatike? Resp. spomenuli ste tu spojenie IT a práva.

Dobré žiadané dodatočné obory k informatike je hocičo. Doslova. Je veľmi málo ľudí, ktorí poznajú IT a hociakú inú oblasť? Baví Ťa právo? Dotoho! Bioliogia? Bio informatika? Kongnitívne vedy? Do toho. Poznám niekoho, kto vyštudoval matfyz aj právo. Druhý kámoš vyštudoval matfyz a lesníctvo, lebo miluje stromy. Bioinformatika sa študuje bežne. Na matfyze (aj keď v Bratislave) je obor Kognitívne vedy.

Sú dva druhy IT ľudí. Tí, ktorí robia IT pre IT alebo je pre nich IT iba nástroj, ktorý využívajú k tomu, aby boli efektívnejší v danom obore, ktorý ich zaujíma.

Ale veľmi silno odporúčam si dať pauzu na rok či dva, aby trochu vyššiel z tej bubliny a okúsil reálny život.

IT je dnes všade. Čím viac vieš toho mimo IT, tým si cennejší.

A není to spíš tak, že když je někdo natolik motivovaný, že vystudoval dva obory, tak by se uplatnil (odborné renomé + výdělek) i v jednooborové specializaci?

V moderní hantýrce se používá pojem tzv. T-shaped profesionál. Nicméně v nabídkách práce chtějí zkušené specialisty se znalostí cizích jazyků, nikoliv lidi s všeobecným rozhledem. Doménové znalosti přijdou s praxí.

Ne není, tady nemluvíme o všeobecném amaterském rozhledu. Doktor IT samouk má k vystudovanému lékaři MUDr. opravdu velmi daleko, co se týče teoretických znalostí. Stejně tak právník amatér je na hony vzdálen od právníka JUDr., co má za sebou studium na právnické faktultě.  A to nemluvím o jaderných fyzicích,  nanotechologiích a podobně.

Tak znalost angličtiny beru jako samozřejmost, bez toho se k žádným zajímavým věcem opravdu nedá dostat.

Veř tomu, že když budeš odborník v IT a současně budeš třeba i vystudovaný lékař a půjdeš dělat do firmy, co dělá soft pro lékařské přístroje (v Brně takové firmy jsou...), tak během jednoho roku necháš za sebou všechny normální iťáky, a plat ti půjde celkem dost raketově nahoru (pokud nejsi úplná lama). Všichni zákazníci (oni to totiž budou taky lékaři) i vysoký management bude chtít jen tebe, budou tě chtít brát na každý mítink se zákazníkem, pro každej projekt budou chtít tvůj názor...budeš mít náskok, který se IT praxí jen velice težko dohání.

Ale chápu, že človék co teď vyšel ze školy a začal pracovat někde v korporátu, toto nevidí..../jde to totiž mimo něj./
Profesionalita není nutně podmíněna akademickou dráhou. Objem znalostí co se člověk naučí za 30let kariéry bude větší, než co stihne za 5 let VŠ.
Ať to je srovnatelné, jeden má 30 let “kariéry” a druhý 5 let VŠ a 25 let “kariéry”. A teď ať se přihlásí všichni blbečci, co by zaměstnali radši toho prvního :)

Vezmou toho, kdo bude lépe pasovat konkrétní na požadavky. A nejde jednoznačně říct, že je lepší a, nebo b.

58
Studium a uplatnění / Re:FIT VUTBR alebo FI MUNI?
« kdy: 13. 01. 2021, 18:17:05 »
Ďakujem, v tom prípade sa asi viac prikloním k štúdiu na MUNI... Aké sú dobré/žiadané dodatočné polia k Informatike? Resp. spomenuli ste tu spojenie IT a práva.

Dobré žiadané dodatočné obory k informatike je hocičo. Doslova. Je veľmi málo ľudí, ktorí poznajú IT a hociakú inú oblasť? Baví Ťa právo? Dotoho! Bioliogia? Bio informatika? Kongnitívne vedy? Do toho. Poznám niekoho, kto vyštudoval matfyz aj právo. Druhý kámoš vyštudoval matfyz a lesníctvo, lebo miluje stromy. Bioinformatika sa študuje bežne. Na matfyze (aj keď v Bratislave) je obor Kognitívne vedy.

Sú dva druhy IT ľudí. Tí, ktorí robia IT pre IT alebo je pre nich IT iba nástroj, ktorý využívajú k tomu, aby boli efektívnejší v danom obore, ktorý ich zaujíma.

Ale veľmi silno odporúčam si dať pauzu na rok či dva, aby trochu vyššiel z tej bubliny a okúsil reálny život.

IT je dnes všade. Čím viac vieš toho mimo IT, tým si cennejší.

A není to spíš tak, že když je někdo natolik motivovaný, že vystudoval dva obory, tak by se uplatnil (odborné renomé + výdělek) i v jednooborové specializaci?

V moderní hantýrce se používá pojem tzv. T-shaped profesionál. Nicméně v nabídkách práce chtějí zkušené specialisty se znalostí cizích jazyků, nikoliv lidi s všeobecným rozhledem. Doménové znalosti přijdou s praxí.

Ne není, tady nemluvíme o všeobecném amaterském rozhledu. Doktor IT samouk má k vystudovanému lékaři MUDr. opravdu velmi daleko, co se týče teoretických znalostí. Stejně tak právník amatér je na hony vzdálen od právníka JUDr., co má za sebou studium na právnické faktultě.  A to nemluvím o jaderných fyzicích,  nanotechologiích a podobně.

Tak znalost angličtiny beru jako samozřejmost, bez toho se k žádným zajímavým věcem opravdu nedá dostat.

Veř tomu, že když budeš odborník v IT a současně budeš třeba i vystudovaný lékař a půjdeš dělat do firmy, co dělá soft pro lékařské přístroje (v Brně takové firmy jsou...), tak během jednoho roku necháš za sebou všechny normální iťáky, a plat ti půjde celkem dost raketově nahoru (pokud nejsi úplná lama). Všichni zákazníci (oni to totiž budou taky lékaři) i vysoký management bude chtít jen tebe, budou tě chtít brát na každý mítink se zákazníkem, pro každej projekt budou chtít tvůj názor...budeš mít náskok, který se IT praxí jen velice težko dohání.

Ale chápu, že človék co teď vyšel ze školy a začal pracovat někde v korporátu, toto nevidí..../jde to totiž mimo něj./

Profesionalita není nutně podmíněna akademickou dráhou. Objem znalostí co se člověk naučí za 30let kariéry bude větší, než co stihne za 5 let VŠ.

Kombinace IT + MUDr může být dobrý předpoklad, stát se skvělým business analytikem (a requirement engenierem) pro medicínské přístroje. Nicméně někdo kdo zvládl MUDr + IT by byl určitě schopný i kdyby byl "jenom" MUDr, či "jenom" IT (to by třeba dělal architekturu, pro zadání, které vytvoří bussiness analytik).

Záleží na konkrétním člověku, pro co má lepší předpoklady, motivaci a kde lépe využije svůj potenciál.

59
Studium a uplatnění / Re:FIT VUTBR alebo FI MUNI?
« kdy: 08. 01. 2021, 19:14:11 »
Ďakujem, v tom prípade sa asi viac prikloním k štúdiu na MUNI... Aké sú dobré/žiadané dodatočné polia k Informatike? Resp. spomenuli ste tu spojenie IT a práva.

Dobré žiadané dodatočné obory k informatike je hocičo. Doslova. Je veľmi málo ľudí, ktorí poznajú IT a hociakú inú oblasť? Baví Ťa právo? Dotoho! Bioliogia? Bio informatika? Kongnitívne vedy? Do toho. Poznám niekoho, kto vyštudoval matfyz aj právo. Druhý kámoš vyštudoval matfyz a lesníctvo, lebo miluje stromy. Bioinformatika sa študuje bežne. Na matfyze (aj keď v Bratislave) je obor Kognitívne vedy.

Sú dva druhy IT ľudí. Tí, ktorí robia IT pre IT alebo je pre nich IT iba nástroj, ktorý využívajú k tomu, aby boli efektívnejší v danom obore, ktorý ich zaujíma.

Ale veľmi silno odporúčam si dať pauzu na rok či dva, aby trochu vyššiel z tej bubliny a okúsil reálny život.

IT je dnes všade. Čím viac vieš toho mimo IT, tým si cennejší.

A není to spíš tak, že když je někdo natolik motivovaný, že vystudoval dva obory, tak by se uplatnil (odborné renomé + výdělek) i v jednooborové specializaci?

V moderní hantýrce se používá pojem tzv. T-shaped profesionál. Nicméně v nabídkách práce chtějí zkušené specialisty se znalostí cizích jazyků, nikoliv lidi s všeobecným rozhledem. Doménové znalosti přijdou s praxí.

60
Vývoj / Re:Mají smysl daily standupy?
« kdy: 04. 01. 2021, 09:58:38 »
U distribuovaných týmů přínos standupů vidím. Když ale alokace lidí na projekty v organizaci je M:N tak to je docela šílené. Tři standupy po sobě, kdy na jednom řeknu jak to jde a na dalších, že dnes dělám na jiném projektu...

Stran: 1 2 3 [4] 5