1
Studium a uplatnění / Re:Jak zlepšit úroveň němčiny?
« kdy: 10. 02. 2021, 09:11:06 »
Co sledovat historické dokumenty, Adolfovy projevy a literární výplody?
Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.
Argumenty Vám došly, chováte se arogantně. Tohle platit z daní mě netěší. HOWGH.Lidi s doktorátem z dobré školy mají tak hluboké znalosti, že “normální” člověk (i s Mgr/Ing v oboru, někdo bez VŠ vůbec) se na ně nechytá ani náhodou a už vůbec nemá šanci posoudit, jaké mají “povědomí o oboru”.Nedávno jsem se bavil s klukem co čerstvě dokončil doktorát přes testování softwaru na české technice. Nějaké základní povědomí o oboru měl.Neexistuje něco jako “náročná teorie.” Teorie se zdá složitá, než člověk pochopí princip, a o tom to je, dobrý vyučující prostě musí studentům látku vysvětlit tak, aby jí porozuměli do hloubky. Memorizování je k ničemu.Náročný neznamená nutně užitečný. To si bohužel často neuvědomuní ani chytří lidé. Dalo jim zabrat něčeho kariérně dosáhnout v teorii. Pak náročnou teorii vyzdvihují a vnucují ji i profesím, kde dané kapitoly z teorie nejsou potřeba.rozdíl mezi docenty co kromě školy byli i v praxi a vyučujícími co nic jiného než školu nezažili.Když je někdo docent, tak typicky jel akademickou dráhu, pochopitelně. Při výuce teorie je to úplně jedno. Praktické věci jsou nejlepší přes spolupráci s firmami, třeba MFF UK má na tento výuky typ extremisty z firem.
Ufňukaní studenti, jejichž mozková kapacita na VŠ nestačí, se budou bohužel vyskytovat vždycky.
To není jen v IT, takové Maxwellovy rovnice nebo tenzory v relativitě taky vypadají složitě, než si student vybuduje dostatečný teoretický základ. Pak to udělá “klik” a vše najednou vypadá jednoduše.
Jak se říká, každý svého neštěstí strůjcem, pokud někdo nechce studovat teorii, je to jeho svobodná volba, jen holt zůstane na nejnižších příčkách oboru v moři konkurence, která jej převyšuje.
Neexistuje něco jako “náročná teorie.” Teorie se zdá složitá, než člověk pochopí princip, a o tom to je, dobrý vyučující prostě musí studentům látku vysvětlit tak, aby jí porozuměli do hloubky. Memorizování je k ničemu.Náročný neznamená nutně užitečný. To si bohužel často neuvědomuní ani chytří lidé. Dalo jim zabrat něčeho kariérně dosáhnout v teorii. Pak náročnou teorii vyzdvihují a vnucují ji i profesím, kde dané kapitoly z teorie nejsou potřeba.rozdíl mezi docenty co kromě školy byli i v praxi a vyučujícími co nic jiného než školu nezažili.Když je někdo docent, tak typicky jel akademickou dráhu, pochopitelně. Při výuce teorie je to úplně jedno. Praktické věci jsou nejlepší přes spolupráci s firmami, třeba MFF UK má na tento výuky typ extremisty z firem.
Ufňukaní studenti, jejichž mozková kapacita na VŠ nestačí, se budou bohužel vyskytovat vždycky.
To není jen v IT, takové Maxwellovy rovnice nebo tenzory v relativitě taky vypadají složitě, než si student vybuduje dostatečný teoretický základ. Pak to udělá “klik” a vše najednou vypadá jednoduše.
rozdíl mezi docenty co kromě školy byli i v praxi a vyučujícími co nic jiného než školu nezažili.Když je někdo docent, tak typicky jel akademickou dráhu, pochopitelně. Při výuce teorie je to úplně jedno. Praktické věci jsou nejlepší přes spolupráci s firmami, třeba MFF UK má na tento výuky typ extremisty z firem.
Ufňukaní studenti, jejichž mozková kapacita na VŠ nestačí, se budou bohužel vyskytovat vždycky.
Souvislosti a přesah neni o škole, ale o myšlení každého jedince. Ze škol leze mrak inženýrů, který nejsou dobrý analytici. A neinženýr může být dobrý analityk. Všechno je jenom sada pravidel v nějaké doméně a jejich důsledky.během delší praxe člověk najde dost zajímavých využití pro tu "školní" teorii, ale v době, kdy se tu teorii učí, její užitečnost (právě kvůli nedostatku praxe) ještě neocení, nedokáže pochopit její souvislosti a přesah
Přesně. Z toho taky plyne, že učit je dost nevděčná práce.To by předpokládalo, že jednotlivé obory produkují optimální množství absolventů. V minulé dekáďě vychlily elektrofakulty spoustu IT lidí, který HW dělat nebudou. Peďáky vychrlily spoustu lidí, co učit nebudou atd.
Smůla je, že někdo bez teorie vlastně vůbec neví, že mu něco podstatného chybí a že je bez šance dostat se na slušnou úroveň v tom, co dělá.
Proč bych měl trávit třetinu života ve vzdělávacím systému, který trpí upadající kvalitou?Ale čím toto tvrdenie o upadajúcom školstve v ČR máte podložené? Sú na to nejaké prieskumy alebo štúdie či je to len pocit alebo notorické "za mojich čias..."?
Jsem zastánce efektivnějšího přístupu ke vzdělávání. Nicméně setkal jsem se s teoretickým fyzikem z AV, který se považoval za víc než matfyzáci praktici, bez ohledu na to, zda zrovna něco užitečného vybádal, či ne.
Mňa by zaujímalo, že z čoho majú žiť tí ktorí popri škole nepracujú? Už teraz mnoho ľudí ani nedosiahne na vlastné bývanie takže v budúcnosti sa nožnice ešte viac roztiahnu a budú extrémne chudobní ktorí si ani nebudú môcť dovoliť dopriať deťom vzdelanie a extrémne bohatí ktorí budú môcť všetko. Ako má dnes bežná rodina čo tak-tak poplatí účty ešte podporovať do 24 prípadne až 27 (Phd.) rokov svoje dieťa ak si to dieťa popri škole nebude zarábať? Ak ste z bohatej rodiny tak to asi neriešite, ale toto je dosť zásadná téma ktorá bude čoraz akútnejšia keďže máme tu katastrofálny problém s dostupnosťou bývanie pre mladé rodiny a neviem si predstaviť, keď tu nastúpi generácia ktorá cely život bude žiť len v (pod)nájme tak že ešte si bude môcť dovoliť poslať deti na VŠ a decká nebudú pracovať. Alebo vám takýto stav vyhovuje, že tu bude obrovská časť spoločnosti tak chudobná, že sa utopia v cykle chudoby lebo ich chudoba im bude brániť dať deťom adekvátne vzdelanie a ich deti preto budú zas chudobné a svojim deťom...Ja osobne si myslím, že sme to s tým kapitalizmom prehnali, ale toto je veľmi nepopulárny názor.Pro nadané existují stipendia, pro chudší rodiny v ČR s potomky na VŠ dávky a příspěvky atd. Problém spíš je, že s upadající kvalitou vzdělávacího systému studenti a jejich rodiče nedostávají za své úsilí a strádání adekvátní protislužbu. Obecně vzato na řešení takovýchto problémů si platíme politiky.
Ať to je srovnatelné, jeden má 30 let “kariéry” a druhý 5 let VŠ a 25 let “kariéry”. A teď ať se přihlásí všichni blbečci, co by zaměstnali radši toho prvníhoProfesionalita není nutně podmíněna akademickou dráhou. Objem znalostí co se člověk naučí za 30let kariéry bude větší, než co stihne za 5 let VŠ.Ďakujem, v tom prípade sa asi viac prikloním k štúdiu na MUNI... Aké sú dobré/žiadané dodatočné polia k Informatike? Resp. spomenuli ste tu spojenie IT a práva.
Dobré žiadané dodatočné obory k informatike je hocičo. Doslova. Je veľmi málo ľudí, ktorí poznajú IT a hociakú inú oblasť? Baví Ťa právo? Dotoho! Bioliogia? Bio informatika? Kongnitívne vedy? Do toho. Poznám niekoho, kto vyštudoval matfyz aj právo. Druhý kámoš vyštudoval matfyz a lesníctvo, lebo miluje stromy. Bioinformatika sa študuje bežne. Na matfyze (aj keď v Bratislave) je obor Kognitívne vedy.
Sú dva druhy IT ľudí. Tí, ktorí robia IT pre IT alebo je pre nich IT iba nástroj, ktorý využívajú k tomu, aby boli efektívnejší v danom obore, ktorý ich zaujíma.
Ale veľmi silno odporúčam si dať pauzu na rok či dva, aby trochu vyššiel z tej bubliny a okúsil reálny život.
IT je dnes všade. Čím viac vieš toho mimo IT, tým si cennejší.
A není to spíš tak, že když je někdo natolik motivovaný, že vystudoval dva obory, tak by se uplatnil (odborné renomé + výdělek) i v jednooborové specializaci?
V moderní hantýrce se používá pojem tzv. T-shaped profesionál. Nicméně v nabídkách práce chtějí zkušené specialisty se znalostí cizích jazyků, nikoliv lidi s všeobecným rozhledem. Doménové znalosti přijdou s praxí.
Ne není, tady nemluvíme o všeobecném amaterském rozhledu. Doktor IT samouk má k vystudovanému lékaři MUDr. opravdu velmi daleko, co se týče teoretických znalostí. Stejně tak právník amatér je na hony vzdálen od právníka JUDr., co má za sebou studium na právnické faktultě. A to nemluvím o jaderných fyzicích, nanotechologiích a podobně.
Tak znalost angličtiny beru jako samozřejmost, bez toho se k žádným zajímavým věcem opravdu nedá dostat.
Veř tomu, že když budeš odborník v IT a současně budeš třeba i vystudovaný lékař a půjdeš dělat do firmy, co dělá soft pro lékařské přístroje (v Brně takové firmy jsou...), tak během jednoho roku necháš za sebou všechny normální iťáky, a plat ti půjde celkem dost raketově nahoru (pokud nejsi úplná lama). Všichni zákazníci (oni to totiž budou taky lékaři) i vysoký management bude chtít jen tebe, budou tě chtít brát na každý mítink se zákazníkem, pro každej projekt budou chtít tvůj názor...budeš mít náskok, který se IT praxí jen velice težko dohání.
Ale chápu, že človék co teď vyšel ze školy a začal pracovat někde v korporátu, toto nevidí..../jde to totiž mimo něj./
Ďakujem, v tom prípade sa asi viac prikloním k štúdiu na MUNI... Aké sú dobré/žiadané dodatočné polia k Informatike? Resp. spomenuli ste tu spojenie IT a práva.
Dobré žiadané dodatočné obory k informatike je hocičo. Doslova. Je veľmi málo ľudí, ktorí poznajú IT a hociakú inú oblasť? Baví Ťa právo? Dotoho! Bioliogia? Bio informatika? Kongnitívne vedy? Do toho. Poznám niekoho, kto vyštudoval matfyz aj právo. Druhý kámoš vyštudoval matfyz a lesníctvo, lebo miluje stromy. Bioinformatika sa študuje bežne. Na matfyze (aj keď v Bratislave) je obor Kognitívne vedy.
Sú dva druhy IT ľudí. Tí, ktorí robia IT pre IT alebo je pre nich IT iba nástroj, ktorý využívajú k tomu, aby boli efektívnejší v danom obore, ktorý ich zaujíma.
Ale veľmi silno odporúčam si dať pauzu na rok či dva, aby trochu vyššiel z tej bubliny a okúsil reálny život.
IT je dnes všade. Čím viac vieš toho mimo IT, tým si cennejší.
A není to spíš tak, že když je někdo natolik motivovaný, že vystudoval dva obory, tak by se uplatnil (odborné renomé + výdělek) i v jednooborové specializaci?
V moderní hantýrce se používá pojem tzv. T-shaped profesionál. Nicméně v nabídkách práce chtějí zkušené specialisty se znalostí cizích jazyků, nikoliv lidi s všeobecným rozhledem. Doménové znalosti přijdou s praxí.
Ne není, tady nemluvíme o všeobecném amaterském rozhledu. Doktor IT samouk má k vystudovanému lékaři MUDr. opravdu velmi daleko, co se týče teoretických znalostí. Stejně tak právník amatér je na hony vzdálen od právníka JUDr., co má za sebou studium na právnické faktultě. A to nemluvím o jaderných fyzicích, nanotechologiích a podobně.
Tak znalost angličtiny beru jako samozřejmost, bez toho se k žádným zajímavým věcem opravdu nedá dostat.
Veř tomu, že když budeš odborník v IT a současně budeš třeba i vystudovaný lékař a půjdeš dělat do firmy, co dělá soft pro lékařské přístroje (v Brně takové firmy jsou...), tak během jednoho roku necháš za sebou všechny normální iťáky, a plat ti půjde celkem dost raketově nahoru (pokud nejsi úplná lama). Všichni zákazníci (oni to totiž budou taky lékaři) i vysoký management bude chtít jen tebe, budou tě chtít brát na každý mítink se zákazníkem, pro každej projekt budou chtít tvůj názor...budeš mít náskok, který se IT praxí jen velice težko dohání.
Ale chápu, že človék co teď vyšel ze školy a začal pracovat někde v korporátu, toto nevidí..../jde to totiž mimo něj./
Ďakujem, v tom prípade sa asi viac prikloním k štúdiu na MUNI... Aké sú dobré/žiadané dodatočné polia k Informatike? Resp. spomenuli ste tu spojenie IT a práva.
Dobré žiadané dodatočné obory k informatike je hocičo. Doslova. Je veľmi málo ľudí, ktorí poznajú IT a hociakú inú oblasť? Baví Ťa právo? Dotoho! Bioliogia? Bio informatika? Kongnitívne vedy? Do toho. Poznám niekoho, kto vyštudoval matfyz aj právo. Druhý kámoš vyštudoval matfyz a lesníctvo, lebo miluje stromy. Bioinformatika sa študuje bežne. Na matfyze (aj keď v Bratislave) je obor Kognitívne vedy.
Sú dva druhy IT ľudí. Tí, ktorí robia IT pre IT alebo je pre nich IT iba nástroj, ktorý využívajú k tomu, aby boli efektívnejší v danom obore, ktorý ich zaujíma.
Ale veľmi silno odporúčam si dať pauzu na rok či dva, aby trochu vyššiel z tej bubliny a okúsil reálny život.
IT je dnes všade. Čím viac vieš toho mimo IT, tým si cennejší.
Z mojí zkušenosti mohu potvrdit, že bakalářské studium na FIT ČVUT je opravdu dobrá volba, člověk tam získá skvěle vyvážený rozhled do různých oblastí (teoretická informatika, sítě, bezpečnost, ...). Co se týče preferencí různých oblastí matematiky a podobně, tak věz, že to s čím se setkáš na VŠ může být na hony vzdálené tomu, co znáš ze SŠ. Obecně je aktuálně IT zlatý důl 21. století a nemyslím si, že by se to v dohledné době mělo změnit. Sám si můžeš udělat průzkum kolik pracovních pozic vůči poměru absolventů je v IT a dalších technických oborech. Hodně zdaru
Jsem koukal na ty coolpeople. A vychazi mi to 30€/hod pri 8 hodinach za den pro C++. Nechci shazovat Prahu, ale v Berline, ktera je vlakem 4 hodiny daleko, jsem mel jako freelancer neznaly situace 45€/hod pozdeji 75€/hod. Schopnejsi lidi z tymu az kolem 90€/hod. Nestalo by za to se tim vlakem projet? Za ty prachy se zaplati i letadlo (jestli jeste lita), i ubytko.