Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.


Příspěvky - .

Stran: [1] 2 3 ... 37
1
I kdybych připustil u jedné z firem problém na straně klienta, tak rozhodně nepřipustím, že u druhé firmy je také problém na straně klienta a autor toho vlákna má také problémy s klientem. Prostě všichni nemohou mít špatné klienty, takže chyba je bez debat na straně DS nebo jinak řečeno, pokud je výše uvedené chování klientů standardem (což být může, o tom se nehádám), pak by tvůrci DS měli s tímto počítat. A nejlépe nechat ochranu IP u DS defaultně vypnutou (stejně je to ochrana k lejnu a např. internetová bankovnictví nic takového nemají, resp. jsem to u žádné z bank nezaznamenal a také se svět nezbořil).

2
Nemám důvod si vymýšlet a kromě toho i úvodní dotaz od jiného usera potvrzuje, že na straně DS nějaký problém s IP prostě je. No ať je to jak chce, tak hlavně, že řešení problému je poměrně triviální.

3
Netřeba hledat záhady, prostě DS je mizerně udělaná. Osobně jsem v několika firmách zažil, že dokud se nevypne ta ochrana IP (jak jsem psal výše), tak i v případě, kdy bylo připojení přes veřejnou pevnou IPv4 a souběžně i IPv6, tak DS si při každém úkonu svévolně detekovala IP, jakou uznala sama za vhodné a uživatele vyhazovala. Prostě ochranu proti změně IP vypnout a tím je problém vyřešen.
Server vskutku nemůže svévolně detekovat, jakou IP adresu uzná za vhodné, protože má k dispozici jedinou IP adresu – tu, se kterou klient navázal TCP/IP spojení. Pokud jeden klient k jednomu serveru v jednu dobu navazuje spojení jednou po IPv4 a podruhé po IPv6, je něco divného na straně klienta.

Ochrana na straně serveru proti změně IP adresy klienta je vždycky problematická a je dobře, že to jde na straně DS alespoň vypnout. Ale pokud klient při komunikaci s jedním serverem střídá IPv4 a IPv6, je to problém klienta.
To tak ale právě není a osobně jsem vyzkoušel, že DS detekovala IPv4 a po pár minutách práce (bez odhlášení) pak IPv6 a usera vyhodila. A podotýkám, že jsem to identicky zažil ve dvou různých firmách, přičemž připojení bylo v jedné firmě přes Vodafone a ve druhé přes nej.cz, přičemž to dělalo v obou firmách stejně až do vypnutí té ochrany (jenom pro úplnost, tak obě firmy spolu neměly vůbec nic společného).

Výše uvedené není problém klienta, ale mizerně provedené DS. Samozřejmě to, že lze ochranu vypnout, je nejenom dobře, ale prakticky i nutnost.

4
Netřeba hledat záhady, prostě DS je mizerně udělaná. Osobně jsem v několika firmách zažil, že dokud se nevypne ta ochrana IP (jak jsem psal výše), tak i v případě, kdy bylo připojení přes veřejnou pevnou IPv4 a souběžně i IPv6, tak DS si při každém úkonu svévolně detekovala IP, jakou uznala sama za vhodné a uživatele vyhazovala. Prostě ochranu proti změně IP vypnout a tím je problém vyřešen.

5
V nastavení DS tu dementní pseudo-ochranu změny IP adresy vypnout.

6
Sítě / Re:CETIN a jednání o připojení objektu na optiku
« kdy: 03. 04. 2024, 15:02:14 »
Cetin prodává jenom velkoobchodně a vůbec ne koncákům, takže i kdyby tam nějaký obchoďák z Cetinu nasliboval hory doly o individuální přípojce, tak ta se stejně realizovat nebude.

Podle mě je jediná cesta, aby město zatlačilo na Cetin v tom směru, že Cetin sám udělá pokrytí dané oblasti a natahá infrastrukturu ke koncákům, kteří si pak mohou zvolit na dané optice svého poskytovatele. Ale to by asi bylo reálné jenom v případě, že město něco finančně přispěje, jinak se do toho Cetinu určitě chtít nebude.

7
Jinak snaha mobilů se vždy připojovat k síti logicky pramení z toho, že má člověk přes data na pozadí spoustu služeb, ať už lokalizace polohy, emaily a další. Holt, když si někdo pořizuje chytrý telefon, tak by měl brát v úvahu, že je to vlastnost (...)

Přitom by jeden skoro myslel, že přesně proto existuje možnost nastavit jednotlivým aplikacím oprávnění k přístupu k mobilním datům.
Asi to tak je. Akorát těch služeb na pozadí může být tolik, že se s tím patlat ručně bude dost opruz...

8
Ikona signálu v mobilu je tak na úrovni ikony signálu v televizoru. Něco to orientačně ukazuje, ale vesměs tomu nikdo nevěnuje pozornost. Prostě to tam výrobci kdysi dali a ze setrvačnosti ponechávají. A když je někde signál špatný, tak přesně pro tyto účely jsou extra appky, které dokážou mnohem víc, než pár poskakujících čárek kdesi v liště.

Nejsem si úplně jistý, jestli smyslem dual SIM telefonů je provozovat obě SIM v plném režimu hovory+SMS+data. A co mě paměť neklame, tak u některých telefonů dokonce byla data funkční výhradně jenom na jedné SIM (hovory a SMS fungovaly na obou SIM). Možná se to dneska změnilo a data už fungují na obou SIM automaticky, a tak asi jediná volba (mimo blokace dat u operátora) je ručně navolit u dané SIM režim 2G (2G/3G). A jestli to neumožňuje přímo telefon v nastavení, pak třeba již zmiňovaná appka NetMonster ano (Info o telefonu / Set Preferred Network Type / GSM only).

9
Android je v pohodě, ale jako u všeho i zde platí, že se v něm člověk musí orientovat a nebýt úplná LAMA :D

Ohledně ikony - výrobci mobilů už zjevně nepočítají s tím, že by někdo - jako v minulosti - měl tak špatné pokrytí, aby si neustále musel kontrolovat signál. Navíc ta ikona je stejně pouze orientační a pokud chce někdo něco víc, pak si nainstaluje třeba NetMonster.

Pokud na SIM nechci využívat data, pak nejspolehlivějším řešením je blokace dat na úrovni operátora. Když jsem ještě dual SIM používal, tak jsem prostě data na SIM 1 nechal zablokovat operátorem a pro data používal jenom SIM 2. Sice se občas stalo, že když SIM 2 neměla signál, tak se telefon pokoušel připojit přes SIM 1, ale to se mu samozřejmě nepovedlo a tak jenom hodil na obrazovku hlášku s nějakou chybou 500 (naštěstí to ale nebylo tak časté).
Jinak snaha mobilů se vždy připojovat k síti logicky pramení z toho, že má člověk přes data na pozadí spoustu služeb, ať už lokalizace polohy, emaily a další. Holt, když si někdo pořizuje chytrý telefon, tak by měl brát v úvahu, že je to vlastnost těchto telefonů a jsou tak i primárně konstruovány, a nikoliv, že se chytrý telefon bude chovat jako 15 let stará tlačítková Nokia :P

10
Hardware / Re:Chytrý telefon pro běžné používání
« kdy: 24. 03. 2024, 16:42:36 »
S NFC som nikdy neplatil, ale asi nebude problem si vlozit  pod kryt telefonu platobnu kartu a mozem platit kvazi tiez telefonom  :P
Pokud máš tu platební kartu jenom jednu, tak by to snad šlo. Když jich máš ale víc, tak je to o ničem.

11
Hardware / Re:Chytrý telefon pro běžné používání
« kdy: 23. 03. 2024, 12:30:34 »
Proč bych měl řešit chlazení v ledničkách? Leda v mobilech a tam má Samsung lepší odpařovací komory u letošních modelů, takže cajk :P
Protože ta firma není schopná vyrobit nic, co by se neposralo dřív, než je běžné u jiných výrobců. Navíc si Samsung účtuje prémiové ceny a srovná se s Applem, a přitom není schopný vyrobit ani ledničku, která by udržela nastavenou teplotu. Telefony jsou prolezlé jejich spywarem. Nafouklá baterie v telefonu už se taky stala typickým znakem zařízení této značky.

No a přístup Samsungu ke všem těmhle kauzám? Zatloukat...

Zde je video, kde technik Samsungu úmyslně poškodí TV, aby se vyhnul záruční opravě.
https://www.youtube.com/watch?v=cyWlACuhqNg
Píšeš naprosté nesmysly, ale naštěstí je každého volba, co si koupí. Já mám telefon Samsung už spoustu let, stejně jako je mají takřka všichni u mě v rodině a naprostá pohoda.

12
Hardware / Re:Chytrý telefon pro běžné používání
« kdy: 22. 03. 2024, 11:56:05 »
Proč bych měl řešit chlazení v ledničkách? Leda v mobilech a tam má Samsung lepší odpařovací komory u letošních modelů, takže cajk :P

13
Hardware / Re:Chytrý telefon pro běžné používání
« kdy: 22. 03. 2024, 10:33:26 »
Dá se koupit třeba Samsung Galaxy Xcover 5 s 5,3" displejem za 5100 Kč, ale zázrak se od toho čekat pochopitelně nedá...
Ale to je zase jiná kategorie - odolné telefony. Spousta gumy a plastu a uprostřed menší displej.
To mi na běžné používání a nošení vcelku k ničemu není - když vidím, že do tohohle vnějšího rozměru se dá v pohodě dostat 6" displej, tak proč chtít 5,3" s černým pásem nahoře i dole - to je 10 let starý koncept?
Pak třeba Motorola Edge 30 Neo 8GB/128GB s 6,28" displejem za 4990 Kč (https://www.eldum.cz/?cls=stoitem&stiid=128224) s rozměry 152,9 x 71,2 (což se blíží tvým požadavkům).

14
Hardware / Re:Chytrý telefon pro běžné používání
« kdy: 22. 03. 2024, 10:30:00 »
Právě Samsung je jeden z mála, který podporu dává a nikoliv jako ta plejáda čínských modelů, kde rok, max. dva podpory a pak to můžeš vyhodit...

Proč bych to, proboha, vyhazoval? Ale jo, já vím, že teď určitě dostanu nekonečnou přednášku a nezměrném počtu bezpečnostních aktualizací a nekonečné nezodpovědnosti nekonečných uživatelů, ale, upřímně... Víte co mi kdo může. Někteří lidé jsou snobové co se týká aut, jiní co se týká domů, jiní telefonů a pro některé jsou alfou a omegou aktualizace.
Vyhazovat nemusíš ani Dancall (EuroTel). Jako zarážka dveří proti průvanu jistě dobře poslouží ještě spoustu let :D

15
Hardware / Re:Chytrý telefon pro běžné používání
« kdy: 22. 03. 2024, 09:43:44 »
Občas nedostaneš co chceš i když bys to byl ochotný zaplatit - protože to prostě v nabídce není.
Hledal jsem loni telefon v cenové relaci kolem 5000 Kč (z toho vyplývající parametry jsou pro mé použití dostačující) a s vnějšími rozměry cca do 70x150 mm (velikost podobnou jako má např. Galaxy S23, Xiaomi 14, Pixel 8 nebo měl Galaxy A40) a nic takového neexistuje - všude jen samá pádla >6,5", normálně velké telefony jsou dnes buď jen v daleko dražších kategoriích nebo hračky v cenách do 2500 Kč.
Dá se koupit třeba Samsung Galaxy Xcover 5 s 5,3" displejem za 5100 Kč, ale zázrak se od toho čekat pochopitelně nedá...

Stran: [1] 2 3 ... 37