Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.


Příspěvky - rrrado1

Stran: 1 [2]
16
Software / Re:Hezký terminálový font a font na zdrojáky
« kdy: 29. 04. 2022, 19:02:23 »
Ja používam na programovanie https://github.com/microsoft/cascadia-code
Pekne zobrazuje znaky pre nerovnosť != a porovnanie <=  atd.

17
Malo by to ísť:
http://woshub.com/how-to-disable-uac-for-specific-applications/
To způsobí, že se nezobrazí UAC dialog, ale aplikace nezíská vyšší oprávnění.

Neskúšal som to, ale za pokus to stojí. Ak to dobre chápem, uvádzajú tam, že užívateľ nezíska vyššie oprávnenia v zmysle, že by mal práva napr. na súbory, ktoré patria administrátorovi, len to deaktivuje UAC (pokiaľ viem, UAC nefunguje ako v linuxe sudo, že by to menilo užívateľa, pod ktorým spúša proces). Prečo by tam inak dávali príkad s regeditom?

Iný tip som videl, že spúštať aplikáciu automaticky cez windows scheduler po prihlásení (ak vyhovuje, že beží vždy a nezatvára sa). Je to stále jednoduchšie, ako robiť servis a komunikovať s ním.

19
U nás máme dochádzkový systém, ktorý eviduje čistý čas v práci (počas HO evidujeme začiatok/koniec/prestávku v aplikácii) a navyše vykazujeme si čas na jednotlivé úlohy. Za mesiac má byť na úlohách vykázaný čas minimálne 8h x počet dní, a na dochádzkovom systéme minimálne toľko, čo na úlohách.
Úlohy sa zakladajú takmer na všetko, kvôli vykazovaniu sú aj úlohy ako "Koordinácie+porady+konzultácie", "Lekár", "Dovolenka" atď. každá úloha je priradená niektorému zákazníkovi, alebo interný rozvoj, takže je prehľad komu koľko faktúrovať + automaticky pri release vidieť, ktoré úlohy sa v ňom riešili a čo treba otestovať. Menšie prestávky ako káva v kuchynke si asi väčšina porozhadzuje do úloh dňa, kolega čo tam vysedáva viac si to nevykáže nikde, takže dochádzkových hodín má viac.  Zatiaľ som nepočul, že by niekto bol buzerovaný za to, že prekročil odhadovaný čas, ale bavíme sa o tom, ak je napr. z odhadovaných 2 dní zrazu 6 dní, ale to je tak raz za 2 roky.
Neviem, ako presne sa to vykazuje zákazníkovi, ale myslím si, že k prvotnému odhadu sa pridáva rezerva asi ako všade.

20
Tady se nejedná o technickou, ale naopak o uměle vytvořenou překážku. Co síťová neutralita?

Keď americká firma nechce robiť biznis so zahraničnými odberateľmi, aký to má súvis so sieťovou neutralitou?

21
Nie je to žiadna diskriminácia. Bola by, ak by existovala dohoda medzi USA a CZ/EU, že elektronické služby musia byť poskytované rovnako všetkým občanom týchto krajín. Je to len tvoj subejtívny pocit krivdy/nespravodlivosti.

22
Vývoj / Re:Zavlažovací systém rastlín
« kdy: 12. 05. 2021, 21:56:19 »
šikovné, pri razii nikoho nenájdu  ;) ;D

23
Soubor vybraný uživatelem lze zpracovat i v JavaScriptu, není nutné jej odesílat na server. Nicméně nedoporučoval bych HTML soubor otvírat z disku – je tam spousta omezení. Pokud to chcete lokálně, je spousta jednoduchých webových serverů, přes které bych to spustil, aby to běželo alespoň na http://localhost:8080 (nebo jiném portu).

Myslím že by to šlo aj bez web serveru pri lokálnom použití napr. pri použití chrome s prepínačom "--allow-file-access-from-files" - napriklad chrome --allow-file-access-from-files file:///c:/test/test.html

24
Trochu off topic, ale moja otázka je, že som si dobre všimol, že tu občas niekto založí nový účet, aby nadhodil tému na flame a viac sa neozve?  ;)
Ale pôvodná otázka zjavne nebola ani otázka, len frustrácia z toho, že sa na školách nepoužíva software s jeho obľúbeným licenčným modelom. Mňa to nijak zvlášť netrápi, 95% absolventov ZŠ a SŠ si doma vystačí s iOS/Android a malá časť z nich, ktorí nakoniec budú robiť na PC, bude poväčšine potrebovať ovládať Windows/Office a príde mi celkom logické, že škola učí veci, ktoré absolventi budú potrebovať v praxi. Neviem, či sa dá až tak jednoznačne povedať, že pre svetové blaho je nevyhnutné prestať používať komerčný software, aby školy museli začať s prevýchovou budúcich generácií. To je momentálne len osobný názor časti verejnosti. Ja by som to nechal na trh, nech sa presadí software, ktorý je v praxi výhodnejší, školy budú učiť to, po čom bude dopyt na trhu práce.

25
Vývoj / Re:Discriminated unions v C++
« kdy: 22. 10. 2020, 19:57:41 »
S tými menami to je len príklad, alebo naozaj riešený problém? Prečo chceš na to použiť niečo variant/union a nie jednoducho napr. struct { double value; std::string currency; } ?
Zdá sa mi to jednoduchšie, prehľadnejšie, meny nie sú zadrátované v kóde, ale môžu byť v databáze. Podľa mňa uniony a varianty sú niečo používané len výnimočne, ale ožno sa pohybuješ v špecializovanej oblasti :)

26
Hardware / Re:Macbook na prácu - stále je to problém?
« kdy: 10. 09. 2020, 20:05:18 »
Moja skúsenosť s Mac je všelijaká a rozhodne to nie je že všetko funguje. Kvôli vývoju apky pre MacOS som si kúpil pred pár rokmi Mac mini, myslím že to bol model 2011. Malo to 8GB ram, i7, SSD, dalo sa to používať až na občasné pády systému (pritom nič som nerobil, len to bežalo nonstop zapnuté). Úsmevné je, že niekoľko verzíí XCode (pre mňa osobne hrozné IDE) som vedel 100% spoľahlivo zhodiť keď som napísal #include, ani som nestihol napísať názov súbor, musel som # vždy písať ako posledné.
Tento model mi dlho nevydržal, lebo 5 rokov je pre Apple staré železo a nový MacOS (Mojave) už pre tento model nevydali. Samozrejme XCode vždy vydávajú len pre najnovší OS a bez neho nejde vyvýjať pre novšie OS. Apple drží vývojárov za gule. Takže som musel prejsť na novší model ktorý som ešte musel upgradnúť aby som mal porovnateľný HW ako na starom.
Vývoj v C++ je pre mňa čo som zvyknutý z Win že všetko funguje nočná mora, lebo hrozne veľa času trávim neproduktívnymi vecami (ani z linuxu si nepamátám také problémy). Prechod OS 10.13 na 14 myslím bolo treba začať podpisovať aplikácie, čo sa deje podstatne zložitejšie ako na Win a to nehovorím nutnosť telefonovať s nejakou číňankou pre získanie certifikátu, prechod zo 14 na 15 nutnosť notarizácie aplikácii a hardened runtime - taký nový sandbox popri starom, spôsob ako sa aplikácie bundlujú, dodnes sa mi nepodarilo rozbehať jeden framework použitý v aplikačnom bundle vnorenom v nadradenom bundle pri použití sandboxu. Vývoj na úrovni 20 rokov dozadu čo sa týka debugovania, hlavne crash reporting (čiastočne to zachraňuje google jeho crashpadom), atd, bolo by toho priveľa na jeden príspevok :) Hlavne sa teším, koľko času mi zabije prechod na ARM a čo zas príde o 1-2 roky.

Z používateľského hľadiska:

Finder - veľmi primitívny nástroj, možno nepoznám jeho tajomstvá, ale triviálne veci musím googliť, už len zadanie ľuvoboľnej cesty na disku je malé tajomstvo čo treba hľadať. Že nie som jediný idiot vidím aj na supporte, že to niektorých Macistom musím naučiť ako sa nastaviť do adresára, ale je toho viac čo mi vadí.Mám pocit že to je podobné ako windows explorer, ale mám jedno oko vypichnuté a jednu ruku zviazanú za chrbtom (verím že človek, čo to používa každý deň si zvykne, dokonca v najnovsom OS už vie finder aj otvoriť terminál na aktuálnej ceste, ale neviem kedy to pridali).

základné veci ako screenshot treba googliť zakaždým, lebo keď to človek nepoužíva každý deň tak si tie klávesové skratky na 3-4 prsty nepamätá.

Slávny jednoduchý presun na nový som nezvládol. Napríklad keychains sa mi nepreniesli, export a následný import mi vyrobili sekundárne keychains, ich prepnutie na primárne nejak nezafungovalo a po každom boote musim asi 5x zadať pre rôzne aplikácuie heslo do keychains. Už nemám silu riešiť to, google nepomohol. Mám tam pre vzdialený prístup google remote desktop, ale ten po reboote nejde pokiaľ sa nepripojím lokálne a nepozadávam všetky heslá.

Nečakal som že sa tak rozpíšem, nenapadá mi jediný dôvod, prečo by som chcel Mac, keby som preň nevyvíjal apku. Inak trochu pri ňom cítim nostalgiu z dávnych čias, možno že kláves CMD som kdesi videl na nejakom 8bite a na bežnom monitore (ne"retina") ten ich pixlované písmo je tiež retro keď si porovnám aký cleartype má Win a aký má Mac.

27
Vývoj / Re:C++ typ interval
« kdy: 09. 08. 2020, 21:35:39 »
Pozri na implementáciu std::array, tam by mala byť compile time kontrola na index do poľa pri operátore []

28
Kód: [Vybrat]
typedef int INT;
typedef LONG HRESULT;

Jestli tohle někomu přináší větší srozumitelnost tak asi bere nějaké drogy. Já bych tohle nevymyslel ani se 4 pivama.


Ten INT takto vytrhnutý z kontextu nemá zmysel, ani ho dnes nik nepoužíva okrem starých API. Tie názvy majú svoj význam, len si treba pozrieť aj aké iné typy sú takto definované a uvedomiť si kedy vznikli (možno 40 rokov dozadu). Napr. LPWORD sa predsa len lepšie píše ako (unsigned short * far). Nie len že ešte neexistovali IDE ako dnes, ale bolo to v časoch 16 bit architektúry keď pointre mohli byť far (segment+adresa) a near (adresa 16 bit). Tiež sa už myslelo na prechod na 32 bit a napr. typy ako WPARAM a pod. boli závislé od toho, či sa kompilovala 16 alebo 32 bit aplikácia. Navyše každý kompiler mohol mať rôzne veľkosti typov int, short, atď (ešte neexistovali typy ako int32_t).

HRESULT je zas typ pre štandardné chybové kódy, náhodou o veľkosti LONG. Keď vidím, že funkcia vracia HRESULT, tak hneď viem ktoré bity čo znamenajú a ktorými makrami môžem ten výsledok spracovať. Keby funkcia vracala int, tak to nenesie žiadnu informáciu ako s výsledkom pracovať a treba hľadať v dokumentácii či to je nejaký kód chyby, alebo počet, alebo niečo iné.

Stran: 1 [2]